Ma 2024 március 29. Aguszta napja van. Holnap Zalán napja lesz.
a8cc53fb74580748bd8fca2b39092d7f.jpg

Szellem a fazékból - Add ide a didit

Flag

Szöveg méret

Még nincs értékelve

"Vigyázat, a szőkék gondolkodnak!" Ez a tábla fogadja a gyanútlan vendéget a Hooters American restaurant előterében a Liszt Ferenc téren. A szöveg mellbevágóbb, mint a keblek.

Mert a világ leghíresebb didibárjába (ez a fordítás az Apafej című vígjátékból került át a köztudatba) senki nem érkezik gyanútlanul.

Itt mindenki méretes dudákat vár, nem pedig aforizmákat. A rejtvényfejtés mégis folytatódik. A lányok hátán - akik narancssárga forrónadrágban, testszínű harisnyában és mélyen kivágott topban feszítenek - különös szöveg olvasható: "Delightfully Tacky yet Unrefined", ami szabadon fordítva annyit tesz: "Bájosan lompos, de természetes." Vagyis ilyen egy igazi Hooters-görl. Csakhogy a tacky ízléstelent is jelenthet, az unrefined meg ártatlant, ám ez itt nem valószínű. Kérdezzük tehát az egyik szőkét, mit jelent a hátán a szöveg. "Miért, a hátamra írtak valamit?" - kérdi megrökönyödve. Hiába a "Vigyázat, a szőkék gondolkodnak!" felirat, ezt vele még nem közölték.

Viszont minden lánnyal aláírattak egy nyilatkozatot, amelyben tudomásul veszik, hogy az étterem koncepciója a női test köré épül, tehát bizonyos szexuális célozgatás és viccelődés elkerülhetetlen a vendégek részéről. A flörtölés meg kötelező. Ami semmiképp sem hátrányos, hiszen - mint az anyavállalat honlapjáról kiderül - az american dream a rósejbni felszolgálásával kezdődik: számtalan Hooters-görl lett később modell, valóságshow-szereplő, pornószínésznő, vagy valamilyen híresség (például Hugh Hefner Playboy-tulajdonos) szeretője. Ez egy "fantasztikus kiugrási lehetőség" - mondja a tulajdonos - amit a magyar lányok azonnal felismertek, nem véletlenül jelentkezett az ötven helyre négyezer jelölt. Pedig a feltételek szigorúak voltak: az érettségi mellé megkövetelték "a gasztronómia iránti elkötelezettséget" is.

Sajnos a szakácsoktól nem követelték meg. Ahhoz, hogy valaki a Hooters budapesti konyháján csirkecsíkot süssön, elég nyolc általános is. Így aztán se nagy didi, se kulináris élvezet. A Western Burgerben (2540 forint) a húspogácsa száraz, fűszerezése jellegtelen, a zsemlét nem pirították át kellően, magába szívta a durvára vágott saláta és hagyma nedvességét. A ketchup tömegáru, a csavaros sült krumpli sápadt, nyúlós, még a mekis hasábburgonya színvonalát sem éri el. A Hooters védjegye a fűszeres csirkeszárny (közepes adag: 2800 forint). A fűszeres mázból azonban kifelejtették a fűszert, a szárnyak nem ropogósak. Kulinárisan fejlettebb országokban a Caesar salátáért (kis adag 1350 forint) nyilvános kivégzés járna. Hiányzik belőle a csirkemellfilé (ezt nyilván a lányok melle helyettesítené), de hiányzik az őrölt fehér bors is. Öntet pedig egyáltalán nincs. A parmezánt kérdezni sem merem, nem szeretném a görlök egészséges kulináris önképét lerombolni.

Nyilván ezt tartotta szem előtt a Hooters vezetősége is, amikor alacsony és képzetlen séfeket szerződtetett. Nem lehet mindig a mellek mérete és formája alapján szelektálni. Az uniós jogszabályok (nem is szólva az Egyenlő Bánásmód Hatóságról) szigorúan tiltják a diszkriminációt, 1997-ben például 800 millió forintra büntették a céget, csak mert habozott rusnya férfiakat alkalmazni. Nyilván ezért nincsenek a budapesti didibárban bögyös szilikoncsodák sem. Pedig az ember fia titokban Zalatnay-méretű, 570 köbcentis keblekre számított. De ilyen nincs. Fekete Pákó, a nigériai Didikirály (akit elfelejtettek meghívni a megnyitóra Kiszel Tünde és Ganxsta Döglégy Zoli társaságába) bosszút állt és betartotta fenyegetését: "Én a didit oda nem adom!" Pákó életfilozófiájára pedig érdemes figyelni, mert lassan kötelező lesz a magyar médiában: "nem kell dolgoz, nem kell tanul, elég, ha ember töri magyar, övé autó".

Fenti gondolatmenet nyilván hatással volt Alex Hemingway-re is, aki a tulajdonosi jogokat gyakorolja. A nagyformátumú üzletember, a Budapest Honvéd SC tulajdonosának a fia, akinek már a Pizza Hut, a KFC, a Dunkin Donuts gyorsétteremláncokat is köszönhetjük, remekül ráérzett, hogy a recesszióban vergődő magyar társadalomnak most éppen a Hooters Inc. által képviselt életérzésre van szüksége. Egy "laza, boldog helyre". "Hiszen mire vágyik a férfiember? Jó ételre, sörre, sportra és nagy mellű csinos csajokra, akiket fixírozhat."

És a publikum (magabiztos tetovált celebek), meg az a néhány diák és feszengő családanya, aki kíváncsiságból beszédeleg, leteker az asztal közepére állított szovjet WC-papír minőségű kéztörlőből egy darabot, lepucolja vele az asztalt a papírtányér alatt, megtörli tátva maradt száját, kifizeti (két főre) - a különleges élményért - a nyolcezer forintot.

Mi meg csak pislogunk, mint a bagoly a cégéren, és bámulunk a Hooters két o betűjéből kifele. Ez ám az amerikai álom. Hooters Light Balkan, meg Didibár by Al Bundy.

Aztán - kifelé menet - szegény nyugdíjasokra gondolunk. Nekik ezentúl meg kell elégedni a vásárcsarnokban a csirkenyakkal és a farháttal. A csirkeszárnyat viszi a Hooters.

Vinkó József - hetivalasz.hu

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Tereb (146) Irodalmi kávéház (537) Rejtőzködő magyarország (168) Sport (729) Történelem (17) Gazdaság (702) Autómánia (61) Tv fotel (65) Titkok és talányok (12) Vetítő (30) Nézőpont (1) Mozaik (83) Mozi világ (440) Életmód (1) Flag gondolja (36) Egészség (50) Gasztronómia (539) Szépségápolás (15) Politika (1582) Nagyvilág (1309) Emberi kapcsolatok (36) Heti lámpás (310) Alámerült atlantiszom (142) Mondom a magamét (7501) Jobbegyenes (2778) Kultúra (6) Belföld (10)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>