- 0
Azt mondták a gimiben, hogy fiam megbukott fizikából. Ám én láttam a füzetét, és tudom, hogy nem igaz, nem fizikából bukott meg, hanem a fizika elméletéből.
Annak is egy olyan rétegéből, amely más civilizált országokban a főiskolák anyaga. Lehetséges lenne a zeneoktatást kizárólag a kották írására és olvasására redukálni?
Az ember nem fejlődik, hanem degenerálódik, hanyatlik. Árulkodó példa erre a különféle újmódi képalkotó és hordozó eszközök külalakjában folyó változás. Hajdan a fő kép-gyűjtemény, keresztény kultúránk alapelemeinek képi bemutatása a templomokban elsősorban/többnyire függőleges alakú képeken történt. Ma a fejlesztők egyik első törekvése a képernyők és képfelvevő érzékelők vízszintes irányú összenyomorítása.
Függőleges, vízszintes, ősi jelképi vonatkozások és jelzők. A függőleges felfelé, az éghez, a lélek dimenziójához vezet és köt bennünket, a vízszintes az anyagi világ, a sár és hétköznap nem dicső, nem emelkedett közegét jelzi. Ma erre törekszik, erre nyomorodik tévé és fényképezőgép. „Panorámakép”, hazudják a valóság pontos ellentétét. Hát ilyen ez a szép új világ.