Ma 2020 január 29. Adél napja van. Holnap Martina, Gerda napja lesz.
daa1bfc903fde562a86d106e8b0b68ed.jpg

Nissan Juke - állandó 4x4, jólirányzott nyomatékkal

Flag

Szöveg méret

Még nincs értékelve

A gyár szerint a Juke (dzsuk) kifejezést az amerikai szlengben a pörgés, kavarás fogalom kifejezésére használják, tehát igazán ütős név egy olyan autónak, amelyet elsősorban fiatal, pörgős, kavarós férfiak számára találtak ki

A szótár szerint viszont a Juke azt jelenti, hogy lebuj, ahová viszont csajozni járnak ezek a bizonyos fiatal férfiak...

E röpke kis nyelvi kitérő után nézzük, mit is találtak ki a Nissan-nál a Qashqai európai szárnyalásának folytatására. Az ötlet már egy évvel ezelőtt megszületett, amikor Genfben bemutatták a "kis" Qashqai-t, a Qazana-t. A "B" oszlop nélküli tanulmánymodellt akkor komoly érdeklődés kísérte, különösen, amikor a gyár bejelentette, hogy a szériaváltozat nem sokban fog eltérni a kiállított példánytól, valamint nyilvánosságra hozta a dollárban is kilenc számjegyű fejlesztési költségeket.



A londoni formatervező központ komoly önuralommal bár, de betartotta a japánok egy évvel korábbi igéretét, és igencsak koncepció-közeli dizájnnal ruházta fel a kis crossovert. Persze azzal kezdték, hogy a "B" oszlopot visszahozták... A Qashqai-nál 17 centivel rövidebb, kívülről egészen egyedi megjelenésű autó belső terét is a különleges, újszerű megoldások kedvelőinek alakították ki: a váltót és a kéziféket magába foglaló, a motorkerékpárok tankjára emlékeztető műanyag középkonzolt - az autó "gerincét" - a karosszéria színére fényezték.

Mindezek mellett a Juke fő vonzereje mégis leginkább motorválasztékában rejlik, az európai piacon háromféle - egy dízel- és két benzines - Euro-5-ös motorral lesz rendelhető. A leggyengébb turbodízel is 110 lóerős, de kínálják 190 lóerős, 1.6 literes turbofeltöltéses, közvetlen befecskendezéses benzinmotorral is.

Az összkerékhajtással szerelt változatok igazi műszaki kuriózumok, ugyanis crossovereknél eddig nem alkalmazták a Nissan-nál egyszerűen csak Torque Vectoring-nak nevezett újdonságot, amelynél az intelligens 4x4-es rendszer nem csupán az első és hátsó tengelyek között képes elosztani a nyomatékot, hanem a hátsó kerekeket egymástól függetlenül is hajtja.

Szükség esetén a vektoros nyomatékelosztó rendszer megnöveli a kanyar külső széle felé eső kerekekre juttatott nyomatékot, és ezáltal csökkenti az alulkormányozottságot és javítja a kanyarodási tulajdonságokat. Ilyen módon a motor által kifejtett nyomaték akár 50 %-a is az egyik hátsó kerékhez terelhető. Ezt a megoldást a Juke-nál alkalmazták elsőként a kisautó-kategóriában - eddig csak a csúcsmodellekben volt megtalálható.

Értékesítése nálunk is az év második felében kezdődik.

4x4online.hu

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Sport (729) Irodalmi kávéház (478) Életmód (1) Jobbegyenes (1674) Autómánia (61) Egészség (50) Heti lámpás (228) Gazdaság (635) Alámerült atlantiszom (142) Mozaik (42) Rejtőzködő magyarország (171) Belföld (5) Szépségápolás (15) Politika (1571) Kultúra (4) Tv fotel (65) Tereb (139) Nagyvilág (1444) Történelem (13) Flag gondolja (33) Gasztronómia (539) Vetítő (37) Emberi kapcsolatok (36) Mozi világ (440) Mondom a magamét (4269)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>