- 0
Alig egy hét elteltével a Medián újabb felmérést tett közzé, amivel a Tisza Párt, illetve vezetőjének népszerűségét igyekeznek a valósnál jóval nagyobbnak beállítani.
November 5-én a Tisza hétszázalékos vezetését mutatták ki, most pedig Magyar Pétert magasan a legnépszerűbb hazai politikusnak láttatják. Mindez megerősíti korábbi információnkat, hogy a baloldali kutatócégek manipulációs kerekasztalt hoztak létre azzal a szándékkal, hogy szisztematikusan, egymással egyeztetve valótlan adatokkal befolyásolják a közvéleményt.
Ismét akcióba léptek a manipulációs kerekasztalhoz tartozó baloldali közvélemény-kutatók, ezúttal a Medián hozott nyilvánosságra egy kétes valóságtartalmú felmérést a magyar politikusok népszerűségéről. Hann Endre cége azt állította, hogy Magyar Pétert a megkérdezettek 51 százaléka tartja népszerűnek, szemben Orbán Viktor és Karácsony Gergely 40 százalékával. A Medián korábbi kutatásában az is szerepelt, hogy a Tisza Párt hét százalékkal előzi meg a Fideszt a teljes népesség körében, listás szavazáson együttesen előzné a kormánypártot és a Mi Hazánkat.
Ezek a felmérések azonban távol állnak a realitástól, hiszen több más kutatócég, mint a Századvég vagy a Nézőpont Intézet, biztos kormánypárti előnyt mértek az elmúlt időszakban.
A Magyar Nemzet korábbi cikkében beszámoltunk arról az értesülésünkről, hogy a baloldali közvélemény-kutató cégek rendszeres találkozókon, politikai menetrend alapján haladva egyeztetnek. Ezek az intézetek, hasonlóan a 2022-es választásokat megelőző időszakhoz, ismét összehangoltan, koordinálva dolgoznak. Lényegében ennek a politikai menetrenden alapuló ütemezett összjátéknak tudható be, hogy a szóban forgó cégek – a Medián mellett a 21 Kutatóközpont, a Závecz Research, a Republikon, a Publicus és az Idea Intézet – egymáshoz igazított „méréseikkel” hirtelen a Tisza Párt vezetését mutatták ki.
Az utóbbi hetek pártpreferenciára vonatkozó felmérései, amelyek már a Tisza Párt előnyét mutatják a kormányoldallal szemben, nem mások, mint ennek a manipulációs kerekasztalnak a közvéleményt befolyásoló politikai termékei.
A cikkben részletesen bemutattuk, hogy a hat baloldali kutatócég lényegében azt üzente egymással egyeztetve, hogy október 11-től három hét alatt a 4 százalékos Fidesz-előnyből 7 százalékos Tisza-előny lett.
Az első, tiszás „áttörést” mutató felmérést a 21 Kutatóközpont hozta nyilvánosságra, ami talán nem véletlen, hiszen a cég korábbi munkatársa, projektvezetője, Seprenyi Anita ma már Magyar Péter sajtósa és asszisztense. A 21 Kutatóközpont vezetője, Róna Dániel pedig információink szerint korábban a Medián-vezér Hann Endre munkatársaként tevékenykedett.
Az egyeztetett manipulációs stratégia nem újdonság, hiszen már a 2022-es választási kampányban így működtek a nevezett kutatócégek. A 444-en korábban megjelent cikkből kiderült, mi zajlott a háttérben. A 21 Kutatóközpont vezetője, Róna Dániel például arról beszélt, hogy a 2022-es választások előtt volt egy kutatói tanács nevű intézmény, amit az ellenzéki kampányközpont hozott létre. – A központi kampánystáb hívott közvélemény-kutatókat, hogy beszéljék át, mi a helyzet – idézte fel a történteket.
Róna és Hann Endre a 444-nek nyilatkozva elismerte, hogy az akkori kampányidőszakban már manipulálták a kutatási adatokat.
A kormánypártok és az ellenzék közötti szoros versenyt mutató felméréseket azzal a céllal publikálták, hogy befolyásolják az ellenzéki választókat, vagy ahogy Róna fogalmazott, „ezek az anyagok azzal a céllal készültek, hogy hülyítsék az embereket”.
Hann Endre a Mediántól szintén beszélt a szándékos közvélemény-manipulációkról, hamis felmérésekről. Mint mondta, igaz, hogy valóban voltak olyan kutatások, illetve inkább közlemények, amelyek kimondottan a közvéleményt befolyásoló céllal készültek.