- 0
Annak okán, hogy a Vígszínház élén a Liberális Maffia le akarja cserélni Eszenyi Enikőt Alföldi Róberttel.
Szösszenetek az előadásból:
- A Szilviát játszó színésznő az előadás elején bejön elénekelni híres belépőszámát, a "Hajhó"-t. Alföldi (per)verziójában igyekszik kigúnyolni, vagy dehonesztálni néhány magyar és népi szimbólumot. Szilvia például Tükrös Mézeskalácsszívnek van öltöztetve (a táncos lányok is), Piros-Fehér-Zöld bugyiban, a fenekére Magyar Zászlóból óriási masni applikálva, az ágyékából pedig pávatollak lengedeznek a szélrózsa minden irányába.
Éneklés közben egy utolsó ribancként vonaglik, riszálja és kelleti magát; majd a dal végénél ezeket a fanszőrzet szálakat jelképező pávatollakat egyesével kitépkedi, és férfiaknak dobálja oda.
- Robi később sem fogy ki a kor és életidegen "remek ötletekből".
A Bécsi Palotában görkorcsolyás pincérek szervírozzák az italokat. - Intermezzóként (nem tudni, milyen kalandvágyból) erőművészkedő táncosok adnak elő valamiféle groteszk "vízibalettet". - Alföldi aztán annyira beleszeret a medencés ötletébe, hogy később a darab egyik legszebb duettjében a Primadonna és a Bonviván fürdőruhára vetkőztetik egymást, és vízben pancsolva éneklik az "Egy a szívem, egy a párom" című szerelmes operettslágert.
- Az előadás végén Stohl András hasas ugrásával megkezdődik a finálé ultimó, amelyben Robi mindenkit a vízbe kerget. Az idősebbek kivételével, akik a nyári esték ellenére sem vállalták. Így hát, Gálffi és Bodrogi unottan, tanácstalanul csárdás lépéseket imitálva toporognak a "Hajmási Péter" reprízére. Hernádi Judit riadt arccal fürkészi a közönséget, felmérni próbálja, hogy ez most siker-é, vagy bukás.
A fiatal, csinos primadonnának még gyorsan megvillantják párszor a pucér fenekét, feltételezve, hogy a férfi nézők ezt megfelelőképpen értékelni fogják, és úgyis csak ez az utolsó, kellemes impresszió marad majd meg az emlékezetükben.
Szegény Gregor Jóska bácsi pedig körül-körül tekintget; nem érti, hogy egy ilyen gazdag, szép életpálya végén hogy kerülhetett ilyen megalázó helyzetbe.
A performanszhoz jó pénzért csak a baloldali elkötelezettségű, liberális beállítottságú "művészek" asszisztáltak szívesen; úgymint: Hernádi Judit, Stohl András, Gálffi László, és Bodrogi Gyula.
Forrás: Kulcsár Lajos Facebook oldala