Ma 2020 február 20. Aladár, Álmos napja van. Holnap Eleonóra napja lesz.
lovasistvanpubli.jpg

Lovas István: Elhallgatott hírek 180. / Nemzetközi sajtószemle

Flag

Szöveg méret

5
Átlag: 5 (1 szavazat)

A NYT hajnali sikoltása már tény: a Putyin-barát Rex Tillerson lett Trump külügyminisztere.

]]>THE NEW YORK TIMES]]>

A vezető amerikai napilap magyar idő szerint 4:20-kor sikította világgá azt a számára borzalmas hírt, hogy megtörtént: Trump Rex Tillersont, az Exxon Mobil főnökét választotta külügyminiszterének. A jelentés második mondata: „Ezzel a megválasztott elnök félresöpörte azon kétpárti aggályokat, hogy Tillersonnak – egy energiaóriás globálisan aktív vezetőjének  – túlságosan szívélyes a viszonya Vlagyimir Putyin orosz elnökkel. Az oroszok Tillersonnak 2013-ban a Barátság rendje kitüntetést adományozták. /A neokonokat ért második hatalmas csapás olvasásához  lásd lejjebb Politico, Rutte holland miniszterelnöknél./

]]>FOX NEWS]]>

Az amerikai képviselőház hírszerző bizottságának republikánus elnöke, Devin Nunes (Kalifornia) James Clapernek, a Nemzeti Hírszerzés igazgatójának írt levelében rámutatott arra, hogy a CIA azon nyilatkozata, amely szerint az orosz kormány emberei beavatkoztak az amerikai választásokba Trump győzelme elősegítésére ütközik Clapper novemberi 17-i nyilatkozatával, amelyben a bizottság meghallgatásán közölte, „hiányzik az erős bizonyíték, amely az orosz kormány kibertámadásait összekapcsolnák a WikiLeaks nyilvánosságra hozatalaival”. Nunes döbbenetét fejezte ki, hogy erről az ellentmondásról a hírszerzés eddig nem számolt be és erről tájékoztatást kér  a CIA-től és az FBI-tól.

]]>DER SPIEGEL]]>

Nagyon kínos Jill Steinnek, a zöldpárti elnökjelöltnek (Clintonné által támogatott) erőfeszítése, hogy számolják újra a szavazatokat Wisconsin államban is. Ez megtörtént. Trump további 131 szavazattal kapott többet, mint az első számoláskor.

]]>THE WALL STREET JOURNAL]]>

Trump fokozza a nagyvállalati Amerika bírálatát címmel írt cikkében a lap arról számol be, hogy súlyos bírságot vetnek ki azon cégekre, amelyek az amerikai határokon túlra tolják a munkahelyeket.

]]>DEUTSCHE WIRTSCHAFTS NACHRICTHEN]]>

Trumpot megakadályozni: a Clinton-csapat növeli a nyomást az elektorokra címmel jelenti a független német portál, hogy „A demokraták azt akarják, hogy az elektori kollégium tagjai döntésük előtt tájékozódjanak Donald Trumpnak az Oroszországhoz fűződő állítólagos kapcsolatairól”. A frontot John Podest, Hillary Clinton kampánymenedzsere vezeti. A portál megjegyzi, a CIA eddig semmiféle bizonyítékot nem mutatott be arra vonatkozóan, hogy Moszkva Trumpot segítette a választásokba való beavatkozásával. Az amerikai kongresszus már bejelentette, hogy vizsgálatot indít az állítólagos orosz hekkertámadás ügyében. Ha elegendő számú elektort lehet eltántorítani feladatáról, akkor Trump nem kerülhet hivatalába, nyilatkoztak egyesek.

*             *             *

]]>A CSU]]> (!) azt akarja, hogy a jövőben bűncselekmény legyen az álhír terjesztése. Már csak hivatalos német kormányzati állásfoglalás kell arra vonatkozóan, hogy mit jelent az „álhír”. /Sejtjük…/

]]>DER TAGESSPIEGEL]]>

Focus-beli cikkével vihart kavart (lásd a tegnapi szemlét) Hubertus Knabe, amiért megtámadta a német kormányt, hogy az Anetta Kahanét, a rasszizmus, szélsőjobboldaliság és antiszemitizmus ellen küzdő Amadeu-Antonio Alapítvány kuratóriumi elnökét és alapítóját egy, a gyűlöletbeszéd terjesztői nyomába járó szervezet élére akarja állítani azért, ugyanis Kahane  a kommunista NDK Stasijának önkéntes, fizetségért dolgozó ügynöke volt. Történészek álltak csatasorba Kahane védelmébe, írja a balliberális lap. Csak nem akarjuk, hogy még ma is a Stasi döntsön emberek sorsa fölött? – érvelt az egyik történész.

]]>BBC]]>

Annak ellenére, hogy Trumpt november 8-án elnökké választották, győzelme december 19-ig nem lesz hivatalos, mert az elektorok kollégiumának 538 tagja akkor ül össze, hogy hivatalosan is megszavazza  – jelenti az adó Vajon az elektorok kollégiuma ejtheti Trumpot? címmel megjelent tudósításában. A BBC szerint roppant kevés az esély, hogy elegendő számú (37) tagot meggyőzzenek arról, az orosz beavatkozás vádja miatt várjanak szavazatuk leadásával.

]]>POLITICO]]>

A márciusban választások elé kerülő Mark Rutte holland miniszterelnök igyekszik kiutat találni azt követően, hogy áprilisban holland szavazók hatalmas többsége visszautasította az EU és Ukrajna közötti politikai és gazdasági kapcsolatok szorosabbra fűzését. A Politico birtokába jutott az a javaslat, amelyet a holland kormány a csütörtök EU-csúcson akar beterjeszteni és amely értelmében Ukrajna NEM KAPNA pénzügyi vagy katonai támogatást az EU-tól.

*             *             *

]]>Idegesség és feszültség uralkodik]]> a Temze folyó fölött emelkedő hatalmas palotában, ahol hetven éve figyeli a BBC óriási stábja a volt Szovjetunió, Ázsia, Afrika és a Közel-Kelet országai tévécsatornáit, rádióadásait, hírügynökségeit, napilapjait, weboldalait és közösségi médiáját, hogy mit találnak érdekesnek angolra fordítani. Ekkora médiafigyelő stábot csak az amerikai CIA működtet. Most azonban mindezt költségvetési korlátozás fenyegeti. Épp akkor, amikor egyre több álhírt termelnek és terjesztenek e helyeken. Sőt. A BBC szervezete akár darabjaira is eshet.

*             *             *

A Politico Playbook nevezetű reggeli kör-emailje ismerteti, interjút készített Kersti Kaljulaid ész elnökkel. Az interjút készítő az elnök elé helyezte orosz betűkkel írt névjegykártyáját, amelyet Kaljulaid azzal tolt félre, hogy „Ezt a nyelvet nem olvasom”. Noha Észtországnak nagy etnikai orosz lakossága van. /Háttér: szokásos Juncker-Schulz röfögés az EU demokratikus „alapértékeiről”./

]]>SÜDDEUTSCHE ZEITUNG]]>

Németország nehéz szövetségesei címmel úttörő és áttörő jelentést közöl a német lap arról, hogy „Németországban a szalafisták Szaúd-Arábiától és más öbölbeli országból pénzt kapnak. A német biztonsági hatóságok most fel akarnak lépni ez ellen.”   A diákok például a Bad Godesberg-i elegáns Fahd Király Akadémián „zsidóellenes és nyugatellenes” nézeteket tartalmazó könyvekből tanulnak. „2003-ban az akadémián tartott egyik ima alkalmával felhívás hangzott el a nem muszlimok elleni ’szent háborúra’”. A szaúdiak prédikátorokat küldenek, mecsetek építését finanszírozzák. A cikk szerint felébredt a német (Csipkerózsika) hírszerzés.

EURACTIV/THE BRIEF

A brüsszeli szakportál kemény írásairól ismert publicistája, James Crisp A LuxLeaks kiteregetőinek tárgyalása szégyenteljes címmel írt emailen terjesztett cikkében igen keményen, tele gúnnyal ment neki Jean-Claude Juncker hazájának, amiért ott három újságírót, Antoine Deltourt, Raphael Haelt-t és Edouard Perrint bíróság elé citálják és ítéleteket kapnak, amiért leleplezték, hogy a nagyhercegségben hatalmas adókedvezményeket adtak olyan cégóriásoknak, mint az Apple és az IKEA. A legtöbb ilyenre Juncker miniszterelnöksége idején került sor. Az Altour és Haelt elleni büntetést „hányingerkeltő kirakatperben” hozták. Deltour egy évet kapott. Halet kilenc hónapot a „bosszúálló Luxemburgból”. Perrint felmentették, de most ismét megindították ellene a pert. „Ma mindhárman ismét Luxemburgban vannak, ami önmagában véve is büntetést jelent”, írja Crisp. /Kedves német sajtó: nem Magyarországon börtönöznek be újságírókat. Miért nem sivalkodtok most?/

]]>FORWARD]]>

Ez már azért borzasztó: ez a tónusa annak a hosszú cikknek, amely az amerikai zsidóság vezető lapja portálján jelen meg A ’média’ hibáztatása gerjeszti az antiszemitizmust – és Donald Trump nem az egyetlen bűnös címmel. A médiát már nem csak jobbról, de balról is támadják. A New York Times a jobboldalnak izraeli tudósításai miatt a „Hamasz ügynöke”, a baloldalnak „cionista propaganda szócső”. A CNN: ugyanaz. „Hála Istennek, hogy van még Electronic Intifada, World Net Daily és email riasztások ideológusoktól”. Stb. Mindez nagyon veszélyes. A cikk zárómondata: „De ha valaki a ’médiát’ hibáztatja, nyugodtan hibáztathatja a zsidókat.”

]]>PRESS TV]]>

Az iráni tévé leírta annak az interjúnak a szövegét, amelyet a világszerte ismert nyelvész-politikai aktivista, a fősodratú sajtó által következetesen mellőzött Noam Chomsky adott a Truthdig amerikai hírportálnak. A lényeg: az USA-ban az életszínvonal és a demokratikus értékek rohamos hanyatlása mutatja az egykori „amerikai álom” összeomlását.

]]>BOULEVARD VOLTAIRE]]>

Módfeletti örömmel nyugtázza a független, keményvonalas jobboldali francia hírportál, hogy a 79 éves Jean-Pierre Elkabbachot (a francia média Bolgár Györgye) végre menesztette az Europe 1 televízió, mert már nem bírta a nézőszám zuhanást a kérdések feltevése helyett mindenbe belepofázó, kioktató műsorvezetőt, a fősodratú francia média „nagy öregjét”, aki évek óta ellentmondást nem tűrve mind többet locsogott. Elkabbach menesztése annak „anekdotikus aspektusa” mellett „egy korszak végét jelenti”. „Az olyan újságírók végét, akik több mint 40 éve terpeszkednek el minden rádió és tévécsatornán…” (Az egykori Szabad Népes, az Állambiztonsági Hivatal által a nyugati újságírók ]]>megfigyelésére állított]]>, majd Jeszenszky Géza külügyminiszter által Párizsba sajtóattasénak küldött  Várkonyi Tibor Népszavájában nem egyszer dicsérte égre földre Elkabbachot.)

]]>IL GIORNALE]]>

Új diktatúra: Franciaországban két év börtönre ítélhetik azt, aki az abortusz ellen szólal meg címmel a jobboldali lap azt írja, viccnek gondolná valaki, hogy a szólásszabadság védelmében „Oui, je suis Charlie”-t „üvöltők” országában a nemzetgyűlés orwelli, aljas  törvényt hozott, amely értelmében két év szabadságvesztésre is számíthat az, aki az interneten az abortusz ellen ágál.

]]>www.lovasistvan.hu]]>

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Nagyvilág (1446) Alámerült atlantiszom (142) Gasztronómia (539) Mondom a magamét (4323) Gazdaság (637) Egészség (50) Vetítő (37) Tereb (139) Életmód (1) Irodalmi kávéház (479) Sport (729) Jobbegyenes (1691) Belföld (5) Heti lámpás (232) Szépségápolás (15) Történelem (13) Rejtőzködő magyarország (171) Emberi kapcsolatok (36) Mozi világ (440) Mozaik (42) Autómánia (61) Flag gondolja (33) Politika (1571) Kultúra (4) Tv fotel (65)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>