Ma 2020 június 06. Norbert, Cintia napja van. Holnap Róbert napja lesz.
lovasistvanpubli.jpg

Lovas István: Elhallgatott hírek 177. / Nemzetközi sajtószemle

Flag

Szöveg méret

5
Átlag: 5 (1 szavazat)

Susan Faludi (Guardian): Orbán zsidótlanít – rettegve jön tavasszal Bp-re.

]]>THE GUARDIAN]]>

A tavasszal budapesti látogatásra készülő Susan Faludi publicista, író Magyarország ellenes, december 5-i cikkét az MTI tegnap kora délután ismertette – és vették át onnan tegnap portálok – úgy, hogy abból kihagyta a cikk alaptónusát és a szerzőre nézve kínos, ]]>legsúlyosabb]]> vádjait, a cikket azzal foglalva össze, hogy Faludi azt írja, aki a Trump alatti Amerikát akarja elképzelni, nézze meg a magyar valóságot. Faludi ugyanakkor cikkét azzal kezdi, hogy reszket a magyarországi látogatástól, mert az, aki a magyar kormányt bírálja akár írásban, akár elektronikus médiumokban, bíróság előtt köthet ki. Az Orbán-kormány ugyanakkor zsidótlanít: „A kormány agresszív módon hajt végre tisztogatást a kulturális és egyetemi/akadémiai intézményekben (közülük számosan zsidók és liberális értelmiségiek, akiket ’idegenszívűséggel’ vádolnak), és helyettük a magyar módiban igazán hívőket helyez oda). Az igen terjedelmes cikk zárómondatai visszatérnek a kezdőmondatokban megfogalmazott félelem motívumára és az írás alaptónusára: „Amikor majd jövő tavasszal visszatérek Magyarországról az USA-ba, bizonyos ideges reszketéssel teszem azt. Mára nem maradt sziget”. (Merő véletlenségből a cikket tegnap reggel ismertető Klubrádió azt szintén MTI-módon szemlézte.)

*             *             *

A ]]>Google megváltoztatta]]> az automatikus kiegészítési keresését, hogy eltávolítsa a ’zsidók gonoszak’ javaslatot címmel a lap arról számol be, hogy miután vasárnapi számának egy cikkében ezt a fajta keresésre vezetést kifogásolta, a Google azonnal eltávolította az ilyenfajta kiegészítéseit, de például a „muzulmánok rosszak” automatikus kereséskiegészítést bennhagyta.

THE NEW YORK ]]>DAILY NEWS]]>

Trump: kevesebbet twittelek, ’ha a sajtó pontosan adja vissza, amit mondok’ címmel a cikk azt írja, a megválasztott elnök 2009 márciusa óta, vagyis amikor csatlakozott a twitterhez, 34 086-szor üzent vele. Ezzel kapcsolatban most pedig így twittelt:  „Ha a sajtó pontosan és tisztességesen adja vissza, amit mondok, sokkal kevesebb okom lenne twittelni. Sajnos azonban nem tudom, hogy ez valaha is megtörténik.

]]>CHINA DAILY]]>

A kínai lap címoldalas cikkében arra figyelmeztet, nem kell hisztérikusan reagálni, amiért Trump négy nappal ezelőtt telefonon beszélt Caj Jing-ven tajvani elnökkel. Trump egyrészt politikailag tapasztalatlan és nem feltétlenül tudja, hogy az USA-nak „egy Kína” politikája van, másrészt még nincs az elnöki székben.

*             *             *

]]>A nemrégiben életbe]]> léptetett családi erőszakot büntető törvényét most alkalmazta először egy pekingi bíróság először. A férjét rendszeresen verő feleségre 15 nap elzárás és 1000 jüan (42 ezer forint) bírság vár.

]]>INFOWARS]]>

Wisconsin államban a szavazatok újraszámolása halad és igen kínos eredményt produkált eddig – Clintonnénak: 70 ezer szavazattal számoltak többet Trumpnak, mint a „hivatalos” eredményszámolásnál, jelenti az alternatív hírforrás, bemutatva a wisconsini hivatalos számolási adatlapot.

*             *             *

Már megint ]]>álhírekkel házal]]> a CNN: hétfőn a csökkenő nézettségű tévéállomás azt próbálta ráoktrojálni nézőire, hogy Trump elnöki hivatala elfoglalása után összefogdossa a muzulmánokat és internáló táborokba dugja őket.

*             *             *

Egy ]]>német nőt letiltott]]> a Facebook, amiért kiposztolta Hussein K. fotóját, azaz annak a 17 éves afgánét, aki Maria Ladenburgert, egy 19 éves német orvostanhallgató lányt erőszakolt és ölt meg. Holttestét a folyóba dobta.

]]>HAARETZ]]>

A holland titkosszolgálat vizsgálatot indított Geert Wilders szélsőjobboldali pártvezető Izraellel fenntartott kapcsolatai ügyében”, jelenti a lap hozzátéve, Wilders akár miniszterelnök is lehet és nem tudni, magatartását Izrael mennyiben befolyásolja. Az ügyet a holland De Volkskrant nevű napilap robbantotta ki. A 2009-ben indult vizsgálat eredményei nem  jutottak a Volkskrant birtokába.

]]>RFE/RL]]>

Oroszország bírálja azt, hogy „a szerényebbnél is szerényebb” volt a nemzetközi reakció azután, hogy két orosz egészségügyit  megöltek és egyet súlyosan megsebesítettek a szíriai lázadók, miután tűz alá vették a tábori kórházat Aleppóban. Dmitrij Peskov, a Kreml szóvivője különösen az Egyesült Államok „csöndjét” bírálta.  Hozzátette, megtervezett támadás volt és a kórház koordinátáit egy külfödli hatalom adta át a lázadóknak”. Mark Toner amerikai külügyi szóvivő „teljesen hamisnak” nevezte a vádat. A Nemzetközi Vöröskereszt ez irányú bírálatának elmaradására irányuló kérdésre eddig nem válaszolt.

]]>UNZENSURIERT]]>

Az Osztrák Sajtótanács cenzúrázási útmutatókat adott újságíróknak arról, hogy a menekültekről miként kell tárgyilagosan tudósítani. A független osztrák portál valamennyit leközölte. Például ezt: „Vajon megvizsgáltam, hogy tudósításom/szóhasználatom/fotóválogatásom erősítik-e az előítéleteket?

]]>EURACTIV]]>

Az EU és a NATO megszilárdítja ’transzatlani kötődését’ mielőtt Trump hivatalba lép címmel a brüsszeli uniós szakportál arról ír, hogy a két tömb éveken át tartó rivalizálását tegnap befejezte és – jogilag nem kötelező – hétpontos tervben egyezett meg Oroszország és „egyéb potenciális agresszor” ellen.

                                                                              *             *             *

Igor Dodon megválasztott oroszbarát]]> moldáviai elnök]]> megismételte, hogy ellenzi a NATO összekötő irodájának nyitását Kisinyovban, noha ezt a parlament megszavazta.

*             *             *

Egy ma (dec. 7) nyilvánosságra hozott jelentés szerint ]]>Luxemburg 172 titkos]]> adózási megállapodást kötött 2015-ben azután, hogy a LuxLeaks nyilvánosságra hozta a luxemburgi kormány és multinacionális vállalatok közötti megállapodásokat.

]]>THE WASHINGTON POST]]>

Az óra ketyegése a szélsőjobb felé történő globális eltolódást mutat címmel a cikk felsorolja a „populisták és etnonacionalista szélsőjobbszavazatarányának erősödését világszerte. „És szintén világszerte a politikai megfigyelők sokkolva – igen, sokkolva! – látják, hogy az ilyen antidemokratikus impulzusok tért nyernek”, írja a lap. A szerző kifejti, az osztrák Norbert Hofer 46,7 százalékos eredménye is riasztó, hiszen „meghökkentően közel került ahhoz, hogy a II. világháború után az első szabadon megválasztott szélsőjobboldali vezető legyen Európában”.  (A cikkben nincs Magyarország.)

                                                             *             *             *

]]>Trump nem Hitler]]>. De az Egyesült Államok Németországgá válhat  címmel osztja meg az amerikai fővárosi lap eget rázó meglátását olvasóival.  A cikk legutolsó mondata: „A weimari Németország és a mai Amerika közötti különbségek jelentősek, de így a hasonlatosságok is.

]]>THE NEW YORK TIMES]]>

Akárcsak Trump, Európa populistái nagyokat nyernek a falusi szavazatokkal címmel a lap az apró lengyel Kulesze Koscielne falucskából tudósít, ahol a piros cseréptetős házak csak úgy sorakoznak a falu katolikus templom „magasba nyúló tornyai” köré. Olyan ez a falu, hogy „döbbenetet vált ki még a kérdés is, hogy ki jár a vasárnapi misére”. „Mert persze mindenki”, mondják a helyiek Rick Lyman riporternek. (A beszámolóban a „populista” szó csak 22-szer fordul elő és Orbán Viktor Milos Zeman cseh elnök mögé szorult az említések sorrendjét illetően.)

SPIEGEL

Az egyébként totálisan Merkel-párti portál szerkesztőség reggeli kör-emailjét azzal a témával kezdi, hogy Merkel negyedszer is vezeti pártját, a CDU-t a választási csatában. „A CSU még morog, de tetszik-nem tetszik alapon együtt halad vele. Pocsék kezdet egy szuperválasztási évben. Merkel halvány, pártja ötletek híján van. Merkel legnagyobb előnye, hogy az SPD-nél se jobb a helyzet.”

]]>KATEHON]]>

Ausztriában a mocsár győzött címmel ír a független agytröszt portálja arról, hogy Alexander van der Bellen győzelme a patrióták számára csak átmeneti visszaesést jelent. Hofer veresége okait keresve a cikk úgy találja, hogy a szabadság párti elnökjelölt nem állt ki elég bátran támogatói mellett. A fősodratú média hecckampányt folytatott ellene. „Továbbá: a mocsár mesterien értett ahhoz, hogy az osztrák társadalmat polarizálja és Hofert nácinak, az EU-ból való kilépés támogatójának és Ausztria nemzetközi hírnevére veszélyesnek nevezve mozgósítson ellene. Globálisan viszont jól alakulnak a dolgok: „Az USA-ban Trump, Oroszországban Putyin, de közvetlen szomszédságában  Orbán Magyarországon, Fico Szlovákiában, messze nem elfeledkezve a csehekről…”

]]>EXPRESSEN]]>

A svéd Mérsékelt Párt elnöke Anna Kinberg Batra a svéd lapban írt cikkében leszögezi: „Nyilvánvaló, hogy Svédországban az integráció kudarc” és azzal vádolja a kormányt, hogy az a probléma megoldását egyrészt a jövőbe akarja kitolni, másrészt pedig a helyi közösségek vállára teszi.

]]>JTA]]>

New York város rendőrsége szerint drámaian nőtt elsősorban az antiszemita „gyűlöletbűncselekmények” száma Trump győzelme után.

]]>MONDOWEISS]]>

Kerry: a teljes amerikai külföldi segélyek fele Izraelnek megy és az mégis figyelmen kívül hagyja figyelmeztetésünket a telepek ügyében címmel a cikk idézi John Kerry amerikai külügyminisztert, hogy külügyminisztersége idején 375 alkalommal beszélt Netanjahuval és felesége mondta neki, többet beszél  az izraeli miniszterelnökkel, mint vele.

*             *             *

Meghökkentően ]]>emelkedett]]> azon amerikaiak aránya, akik nem elleneznék, ha az ENSZ egy palesztin államot hozna létre: a megkérdezettek csaknem 2/3-a jelentette ezt ki, azaz Obama a lakosság hatalmas támogatását élvezte volna, ha ebbe az irányba lépett volna.

]]>ELECTRONIC INTIFADA]]>

Az amerikai szenátus egyhangúan megszavazott egy olyan törvénytervezetet, amely felhasználható arra, hogy az egyetemeken elfojtsa a palesztinok jogai melletti kiállást. A tervezet megfogalmazásában és beterjesztésében a Rágalmazás Elleni Liga „központi szerepet játszott”. Törvényre emelése esetén a szólásszabadságot korlátozhatja.

]]>BREITBART]]>

Ghánát megrázta az a hír, hogy Accrában a valódi amerikai nagykövetség mellett tíz éven át az USA-nak még egy álnagykövetségét is üzemeltették ghánai és török maffiózok, hamis vízumokat kibocsájtva, miközben a ghánai hivatalosságokat szemet hunytak az ügy fölött. Az ott dolgozók egyike se volt amerikai. Angolul és hollandul beszéltek és hatezer dollárt kértek egy amerikai beutazási vízumért.

]]>www.lovasistvan.hu]]>

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Mozi világ (440) Rejtőzködő magyarország (171) Irodalmi kávéház (486) Kultúra (6) Politika (1571) Gasztronómia (539) Titkok és talányok (12) Heti lámpás (240) Autómánia (61) Szépségápolás (15) Egészség (50) Mondom a magamét (4572) Mozaik (83) Vetítő (37) Sport (729) Belföld (5) Történelem (14) Jobbegyenes (1773) Tv fotel (65) Emberi kapcsolatok (36) Alámerült atlantiszom (142) Tereb (140) Gazdaság (651) Flag gondolja (33) Életmód (1) Nagyvilág (1450)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>