- 0
Egy, a szerkesztőségünkhöz eljutott dokumentum szerint a BKV már megkötötte a kamu (offshore) céggel a buszbérlési szerződést. Ezért is értelmezhetetlen Karácsony Gergely azon kijelentése, hogy „a BKV nem köt buszbérleti szerződést a zavaros hátterű céggel”. Felmerül a kérdés, hogy a főpolgármester nincs tájékoztatva a fővárosi cégek szerződéskötéseiről, vagy egy újabb kommunikációs trükkel próbálja félrevezetni a közvéleményt és kimosdatni a fővárost a korrupciógyanús busztenderrel kapcsolatban.
Dokumentum igazolja, hogy a BKV október 30-án megkötötte a kamucéggel a buszbérlési szerződést, ráadásul kiderült: a cégnek nincsenek is bérelhető buszai. Karácsony Gergely főpolgármester a Facebookon így reagált: „A BKV nem köt buszbérleti szerződést a zavaros hátterű céggel, a BKV felszólítása nyomán a cég még kötbért is fizet a fővárosi vállalatnak.” A főpolgármester posztjából kiderül, hogy Karácsonynak vagy nincs tudomása arról, hogy a fővárosi cégekben milyen szerződések köttetnek, vagy tudja, de szándékosan félrebeszél.
Fürjes Balázs, Budapest és az agglomeráció fejlesztéseiért felelős államtitkár Twitter-bejegyzésében bemutatta a már megkötött szerződést.
„Melyik állítás az igaz? Főpolgármester, még egyszer, szó szerint: »A BKV nem köt buszbérleti szerződést a zavaros hátterű céggel, a BKV felszólítása nyomán a cég még kötbért is fizet a fővárosi vállalatnak.« Ehhez képest itt az aláírt szerződés. Valaki hazudik…” – írta az államtitkár.
Wintermantel Zsolt, a BKK igazgatósági tagja videóüzenetben üzent a főpolgármesternek.
– A BKV buszbérlési pályázata kezd tragikomédiába fordulni, már a baloldali portálok is elismerik, és kamucégként nevezik a győztes pályázót, amelyről most kiderült, hogy nem képes határidőre leszállítani a buszokat, ugyanis egyáltalán nincsenek is neki – hívta fel a figyelmet videóüzenetében Wintermantel Zsolt, a BKK igazgatósági tagja. A közlekedési szakpolitikus szerint joggal merül fel a kérdés: hogyan pályázhatott, de még inkább a BKV hogyan szerződhetett buszbérlésre egy olyan céggel, melynek nincsenek is buszai? Vajon a BKV hozzájárul-e a kamucég álságos határidő-módosítási kérelméhez, miközben ezeknek a buszoknak Budapest útjain kellene járnia?
A BKV Zrt. Felügyelőbizottsága elvégezte a vizsgálatot a hat használt autóbusz bérlése tárgyában kiírt közbeszerzési eljárással kapcsolatban – közölte a BKV Zrt.
„A nyílt közbeszerzési eljárásban nyertes CR-FACILITIES Vagyongazdálkodó Zrt. és a BKV Zrt. között október 30-án létrejött egy éves határozott idejű szerződés felmondása azonban megtörtént, a szerződés hatályát veszti, a BKV nem köt több szerződést a céggel. Intézkedés történt továbbá a CR-FACILITIES részéről esedékes meghiúsulási kötbér december 1-én történő átutalásáról a felmondott szerződésben meghatározott mértékben.” – áll a BKV közleményében.
Az Mfor.hu által kirobbant busztenderbotrány előzménye, hogy a győztes CR-Facilities még egy évnyi működést sem tudhat maga mögött, idén május 11-én alapították, és pontosan hét nappal azelőtt, május 18-án jegyezte be a cégbíróság, hogy lejárt volna a BKV tenderének ajánlattételi határideje.
A BKV Zrt. a legkedvezőbbnek a frissen alapított cég ajánlatát találta, így ezzel a társasággal kötötte meg a bérleti szerződést, melynek összértéke az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetmény alapján nettó 342,72 millió forint. Az ügy további érdekessége, hogy a CR-Facilities többségi tulajdonosa egy ciprusi székhelyű offshore-cég, az Agrina Holdings tulajdonában van. Az ügyben pedig Leisztinger Tamás üzletemberhez köthető személyek neve is felmerült. Leisztinger Tüttő Kata szocialista főpolgármester-helyettes volt élettársa.
A BKV még április utolsó napjaiban, 28-án írt ki közbeszerzési eljárást használt, dízelüzemű, alacsony padlós, csuklós autóbuszok bérlésére. A kiírás szerint hat darab, legfeljebb 12 éves, légkondicionált, EURO IV-es környezetvédelmi besorolásnál nem rosszabb osztályú autóbuszt bérelne 12 hónapra a fővárosi közlekedési vállalat.
Nagy Orsolya - www.magyarnemzet.hu