Ma 2025 december 04. Borbála, Barbara napja van. Holnap Vilma napja lesz.
Övcsatok, botok és golyók

Övcsatok, botok és golyók

Flag

Szöveg méret

Még nincs értékelve

Az elmúlt egy évben számos brutális elemmel bővült a baloldal politikai kultúrája.

Az elmúlt egy évben számos brutális elemmel bővült a magyarországi baloldal politikai kultúrája: övcsat, imitált főbelövés a színpadon, botokkal történő agyonverés művészi megjelenítése. De most szintet lépett Magyarországon a balliberális/globalista oldal által gerjesztett virtuális erőszakhullám. Néhány napja az egyik – magát a csúcsértelmiség lapjának kikiáltó – „sajtótermék” publicistája 

Rónai Egonnak az Orbán Viktor-interjú után azt javasolta, hogy lője főbe magát. 

 

A polgári értékek iránt elkötelezett ember fejében megszólal a vészcsengő, és sorakoznak a kérdések. Radikalizálódott baloldaliak hol is verték agyon botokkal vagy övcsatokkal ellenfeleiket? Hol is röpítettek golyót ellenfeleik fejébe, akik mást mertek gondolni, mint ők?

Az 1960-as évek Kínájában, a kulturális forradalom alatt, illetve Pol Pot Kambodzsájában az 1970-es években használtak csatos szíjat, keményfa botot, és ha éppen nem volt golyóhiány, lőfegyvert. Megdöbbentő, hogy a XXI. századi Magyarország baloldali „elitje” és a XX. századi ázsiai kommunista diktatúrák között mily könnyen vonható hátborzongató párhuzam.

Nézzük először Mao Kínáját!

1965 novemberében Mao úgy döntött, hogy hozzáfog a nagy tisztogatáshoz, és eltávolít a politikai, tudományos és a gazdasági életből minden olyan embert és csoportot, aki és amely veszélyes lehet a hatalmára. Ennek eszközéül a „kulturális forradalmat” választotta. Mao lépésről lépésre haladt. Első állomásként az értelmiség és a kulturális terület kemény megrendszabályozását tűzte ki célul. Ezért a kulturális forradalom a középiskolákban és az egyetemeken kezdődött. Nem véletlenül.

Mao 1921-ben egyike volt azon tizenkét embernek, akik megalapították a Kínai Kommunista Pártot, így a következő évtizedekben széles körű munkásmozgalmi tapasztalatokat gyűjtött. Tapasztalt forradalmárként pontosan tudta, hogy a fiatalokból lehet a legkönnyebben fanatikus követőket szervezni. Ezért ideoló­giai útmutatásokat – amelyeket a Vörös könyv foglalt egységes szerkezetbe – adott ki a fiatalok számára. Ezekben arra biztatta őket, hogy ítéljék el a „burzsoá eszméket” oktató tanáraikat, egyetemi oktatóikat, akik ráadásul ­odáig vetemedtek, hogy „torz eszméikből” vizsgáztatták is a diákokat. A diákok megfogadták ezen tanácsot, kiharcolták, hogy mint burzsoá csökevényt, eltöröljék a vizsgákat.

 

Mao ezen gondolatait a középiskolásokból és egyetemistákból vörösgárdistákká átvedlett fiatalok ültették át a gyakorlatba. A vörösgárdisták az „elítélés” fogalmát a lehető leg­brutálisabb formában értelmezték. Az első esetre 1965 augusztusában egy leány gimnáziumban került sor: a tanulólányok az igazgatónőre támadtak, összetaposták, megrugdosták, forró vizet öntöttek rá (ez számunkra érthetetlen módon a későbbiek során is állandó eleme volt az atrocitásoknak), és a végén súlyos fémcsatos katonai övvel agyonverték.

Ezzel a gyilkossággal mind a fővárosi, mind a vidéki középiskolákban elindult egy brutális tanárellenes hullám. A forgatókönyv mindig ugyanaz volt. A diákok kihurcolták az épületből tanáraikat, professzoraikat, egy alkalmi emelvényre (ezt nevezhetjük színpadnak) rugdosták fel őket, kezüket hátracsavarták, megkötözték őket, közben számos ütést mértek rájuk, és jött a már említett forró víz. Ezt követte az önbírálati szakasz, a megkínzott tanároknak a tomboló tömeg előtt kellett beismerő vallomást tenniük, meg kellett bánni bűneiket. Ha a vörösgárdisták ezt az önbírálatot őszintének találták, akkor az áldozatot „csak” arra ítélték, hogy „javító-átnevelő táborban” (ez volt a munkatáboroknak a valóságot elfedő, viszonylag jól hangzó hivatalos megnevezése Kínában) kiváló kommunistává váljanak, miközben építik a kommunizmust.

Ha viszont a vörösgárdisták úgy vélekedtek, hogy az önkritika nem volt őszinte, rögtön jött a csatos szíjjal a nyílt színen történő agyonverés. Több tízezer tanár, professzor holtteste maradt a színpadon az „önbírálati ülések” után. A következő hónapokban a kínai oktatási intézményekben a rettegés uralkodott. Paradox módon ez a hullám akkor csendesedett le, amikor a vörösgárdisták követelésére Mao bezáratta az iskolákat és az egyetemeket. A következő hat évben nem volt egyetemi és középiskolai oktatás Kínában. Az előző mondatban tudatosan használtuk a „csendesedett” jelzőt, mert az oktatási intézmények bezárása után Mao utasítására a Kínai Kommunista Párt helyi vezetői olyan listákat készítettek, amelyeken a tanárok és a kulturális élet fontos alakjainak lakcíme szerepelt. Ezeket a listákat átadták a vörösgárdistáknak, akik házhoz mentek egy kis önbírálat kikényszerítésére. Egy-egy ilyen látogatás enyhébb verziója az volt, hogy a gárdisták széttépték a könyveket, szétzúzták a lemezeket és a lemezjátszókat, illetve megrugdosták a ház lakóit. A rosszabbik verzió esetén azonban előkerültek a csatos szíjak és a ház lakóit csak azért verték agyon, mert az oktatás vagy a kultúra területén dolgoztak.

Térjünk át Pol Pot Kambodzsájára!

A fiatal Pol Pot családja a kambodzsai elit része volt, így abban a kiváltságban részesült, hogy Párizsban tanulhatott. Tanulmányait egy műszaki főiskolán kezdte meg, csakhogy Pol Pot hamarosan belépett a Francia Kommunista Pártba, így a műszaki ismeretek helyet a marxizmus–kommunizmus mérgező eszméit szívta magába. Így nem meglepő, hogy amikor visszatért hazájába, a kommunizmus ottani megteremtését tűzte ki maga elé célként. Egy évtized alatt megszerezte a Vörös Khmer mozgalom első számú vezetője pozíciót. A kommunizmus azonnali megvalósításához akkor kezdhetett hozzá, amikor hadserege gyakorlatilag egész Kambodzsa felett megszerezte az uralmat, és ennek záróakkordjaként bevonult az ország fővárosába, Phnom Penh-be. Három nap alatt kiürítették az egymillió lakosságú fővárost. Lakóinak azt mondták, hogy csak három napra kell vidékre men­niük (ez volt a kambodzsai „málenkij robot”), ebből aztán azok számára, akik nem haltak meg, három év nyolc hónap lett.

Azért, mert ennyi ideig állt fenn a rendszer. Pol Pot ellenségnek tekintette az értelmiségi réteget, különösen a tanárokat, az egyetemi oktatókat. Megsemmisítésük kisebb lépéssel kezdődött; arra kényszerítették őket, hogy elégessék diplomájukat. Ezután megkérdezték tőlük, hogy miért vannak könyveik. A Vörös Khmer-katonák ezen a téren megkerülhetetlen csapdát állítottak fel. Ha a könyv nyugati nyelven jelent meg – Kambodzsa francia gyarmati múltja miatt ez általában a francia volt –, akkor megkérdezték, hogy azért van idegen­nyelvű könyved, mert CIA-ügynök vagy? Ha egy a szituáció súlyosságát kellően felmérő tanár finoman utalt arra, hogy a CIA-ügynökök beszélnek angolul, rögtön a halálfia volt. Ha viszont az ősi khmer írással készült a könyv, akkor a kérdés így hangzott: te a régi feudális rendszer híve vagy, azért vannak ilyen könyveid? Így azok számára, akiknek könyvei voltak otthon, egyetlen kiút maradt, azok elégetése. Ráadásul a khmer katonák a könyv elégetése után egy következő logikai ívet kezdtek kibontani a szemüveges értelmiségiek esetében:

 

„– Ha nincsenek könyveid, miért van szemüveged?” Ebben az esetben sem volt tanácsos a megkérdezettnek olyan fejtegetésbe kezdenie, hogy a szemüveggel nem csak olvasni szoktunk. Azokra, akik a könyves/szemüveges szituációból élve kerültek ki, két sors várt: vagy vidékre deportálták őket és dolgozhattak a kommunizmus felépítésén, vagy börtönbe hurcolták őket, ahol általában kegyetlen villanyáramos kínzás várt rájuk. Ezek után nem csodálkozhatunk azon, hogy a vörös khmerek által uralt Kambodzsában nem volt középiskola, nem volt egyetem, nem voltak hallgatók és nem voltak oktatók, mert a szó szoros értelmében eltörölték őket. Csakhogy lőszer-takarékosság volt meghirdetve a hadseregnek. Így a kivégzések egyharmada történt golyóval. A többi esetben valamilyen eszközzel agyonütötték az embereket, általában keményfa botokkal törték el a nyakukat.

Így amikor mi, magyarok csatos szíjakról, botokról, imitált főbelövésről hallunk, vagy amikor az a hír jut el hozzánk, hogy egy interjú után baloldali publicista „röpíts golyót a fejedbe” üzenetet küld az interjúkészítőnek, félelem költözik szívünkbe. Sőt feltesszük a kérdést: 

Ugye, itt nem lesz Kambodzsa?

A szerző történész, egyetemi tanár

]]>www.magyarnemzet.hu]]>

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Alámerült atlantiszom (142) Emberi kapcsolatok (36) Egészség (50) Tv fotel (65) Gasztronómia (539) Sport (730) Életmód (1) Kultúra (10) Mozaik (83) Irodalmi kávéház (548) Vetítő (30) Szépségápolás (15) Nézőpont (2) Jobbegyenes (3142) Történelem (21) Belföld (13) Flag gondolja (42) Mozi világ (440) Autómánia (61) Mondom a magamét (8977) Tereb (146) Nagyvilág (1312) Heti lámpás (418) Titkok és talányok (12) Politika (1584) Gazdaság (756) Rejtőzködő magyarország (168)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>