- 0
, hanem bizony a Jobbik médiapolitikája is 180 fokot fordult. Mondhatni, hogy Simicska ölelő karjaiban az egykori radikális pártnak is jól szembe kellett köpnie egykori önmagát, hogy végre a sok forgolódás után békés és kifizetődő egyetértésben fussanak párhuzamosan a végtelenbe.
Hiába erőlködik mostanság több jobbikos képviselő is, legutóbb például Z. Kárpát Dániel (született Zsiga Dániel) az EchoTV-ben azzal a magyarázattal előállni, hogy csak a stílus változott a néppártosodás során, a tartalom voltaképp maradt, mert ez nettó hazugság. A tények makacs dolgok.
Idézem a 2010-es választási program idevonatkozó részét :
“A Jobbik bevezeti sávozott reklámadót, amely alapján a felállítandó Közszolgálati és Tartalomminősítési Tanács a műsorokat erkölcsi és tematikai tartalom, illetve stilisztikai minőség alapján három reklámadózási kategóriába sorolná: közszolgálati, értékközvetítő és semleges.” (V.2.5. 55. Oldal) “A TV2 és az RTL KLUB koncessziós jogát felfüggesztjük, és arra érdemesebb, az alapvető emberi és nemzeti értékeket szem előtt tartó csatornáknak adunk lehetőséget a földi sugárzásra.” (V.2.4. 54.oldal)
De nézzük a legutóbbi, azaz 2014-es “Kimondjuk, megoldjuk” című választási programba is bele : “A korábbi kormányok közös bűneit testesíti meg a médiaoligarchák jelenléte, a hirdetési milliárdok kiáramlása az állami szférából, valamint a nemzetellenes médiatendenciák erősödése is.” (3.13.1. 65. Oldal) A sávos reklámadó bevezetésével új bevételi forrást teremtünk, véget vetünk a kizárólagosan profitorientált szemléletnek. Reklámokat társadalmi hasznosságuk és egyes tartalmi jellemzők alapján besoroltatnák. A kedvezőbb kategóriájú alacsonyabb különadót eredményezne a megrendelőknek. A közszolgálati és értékes tartalmak megjelenítését adókönnyítéssel és támogatásokkal segítjük, a törvénysértésekre azonnal és a lehető legnagyobb szigorral csapunk le. (3.13.3. 65-66. Oldal)
És ezek után volt pofája Zsiga Daninak az EchoTV-ben mérgesen visszakérdezni , hogy szerkesztő úr, mondjon egy olyan részt a programunkból, ami megváltozott! A néppártosodás csak stílusbéli különbség, tartalmilag egyedül a Jobbik képviseli ugyanazokat a célokat évek óta…
Nos, most, hogy a reklámadó ismét terítékre került és ismét szavazott róla a parlament, a Jobbik nem támogatta a kormány tervezetét. Sőt: Volner János, a Jobbik susnyásban eltévedt alelnöke odáig merészkedett, hogy a szavazás előtti héten, hasonlóan a ballibekhez, a sajtószabadságért kezdett el aggódni a reklámadó miatt …
Persze, mert a reklámadó a Jobbik egyik komoly “szimpatizánsának” nagyon fáj. Simicska Lajosnak nem szeret sokat adózni… Ám Lajos baráti jobb-, vagy balkeze (most már eldönthetetlen metafizikai kérdés) pedig olyan fontos lett a Jobbiknak, hogy akár “az évek óta változatlan programjukat” is felül tudják miatta írni.
A kereskedelmi televíziók koncessziós jogáról nem is beszélve… amely tüntetésen egykor még úgy hangzott Vona szájából, hogy porig romboljuk a kereskedelmi televíziókat… Most meg napról-napra egyre többet és egyre pozitívabban szerepelnek benne, s már nem akarják sem lerombolni, sem a koncessziós jogukat visszavonni.
Javasoljuk, hogy ha tényleg őszinték akarnak lenni és nem akarnak változtatni a választási programjukon, akkor a 2018-ast majd így módosítsák: “A sávos reklámadó bevezetésével új bevételi forrást teremtünk, véget vetünk a kizárólagosan profitorientált szemléletnek. Reklámokat társadalmi hasznosságuk és egyes tartalmi jellemzők alapján besoroltatnák. A kedvezőbb kategóriájú alacsonyabb különadót eredményezne a megrendelőknek, ha azt Simicska Lajosnak hívják, vagy ha a médium pozitív jobbikos tartalmak megjelenítését vállalja, akkor adókönnyítéssel és támogatásokkal segítjük. Más, a Jobbikkal kritikus médiumra azonnal és a lehető legnagyobb szigorral csapunk le. A TV2 koncessziós jogát felülvizsgáljuk, az RTL Klubbét nem.”