Ma 2021 szeptember 21. Máté, Mirella napja van. Holnap Móric napja lesz.
0a6caaf6c1a26def464b29a461ef80b8.jpg

Bayer Zsolt: Származás

Flag

Szöveg méret

Még nincs értékelve

Nagy a zaj a zsidó hitközségben. S már nincs ember, aki követni tudná az eseményeket. A bajok forrása az a bizonyos Schwezoff Dávid, aki tavaly lett a Budapesti Zsidó Hitközség ügyvezető igazgatója.

Schwezoff tényleg nem egyszerű srác. Mielőtt a BZSH vezetője lett, kereste kenyerét egyszerű, kétkezi transzvesztitaként, továbbá volt katolikus kántor, és tanult lelkésznek az evangélikus egyetemen. Neki aztán tényleg csak a Budapesti Zsidó Hitközség ügyvezető igazgatói posztja hiányzott ezek után.

S amióta nem Amanda Learként búg szexisen a mikrofonba, hanem BZSH-t ügyvezető igazgat, azóta nem mondhatja senki arrafelé, hogy unalmas az élet. Azóta mindenki mindenki ellen van, de a másik héten halálos ellenségek borulnak össze. Embereket rúgnak ki, embereket vesznek fel és vissza, és mindenki sokat beszél.

Mint a Brian életében a Róma ellen szervezkedő zsidók:

Brian: – Ti vagytok a Júdeai Népfront?

Reg: – A jó édes anyád!

Brian: – Mi?             

Reg: – Méghogy Júdeai Népfront! Mi a Júdea Népe Front vagyunk! Méghogy Júdeai Népfront! (nevet)

Brian: – Én is... csatlakozhatnék?

Reg: – Nem, kopj le!

Brian: – Nem akarok ilyet árulni, ez csak egy meló. Ugyanúgy utálom a rómaiakat, mint bárki más!

Judit: – Ez biztos?

Brian: – Ó, holtbiztos! Régóta utálom a rómaiakat.

Reg: – Figyelj! Ha csatlakozni akarsz a mozgalomhoz, tényleg utálnod kell a rómaiakat.

Brian: – Utálom!

Reg: – Igen, és mennyire?

Brian: – Nagyon!

Reg: – Fel vagy véve. Figyelj! Egy valamit utálunk jobban a rómaiaknál, azt a büdös Júdeai Népfrontot!

Francis: – És a Júdeai Nemzeti Frontot is!

Stan: – És a Júdea Népe Frontot. A Júdea Népe Frontot. Köpködők!

Reg: – Mi vagyunk a Júdea Népe Front!

Stan: – Ó. Azt hittem, mi a Nemzeti Front vagyunk.

Reg: – Népe Front!

Így. Egy rendkívül szórakoztató előadás tanúi voltunk mind ez idáig, vettünk is pattogatott kukoricát, szörpikét, és vártuk a következő részt. Az pedig meg is érkezett, de nem sikerült szórakoztatóra. Ugyanis a legújabb kirúgásokat Radnóti Zoltán rabbi kommentálta a Népszabadságnak, imigyen: „A budapesti zsidóság nevetve és dühöngve figyelt téged. A kétes ügyeidet, a kétes származásodat és mindent, ami hozzád és a barátaidhoz kötődött.”

Na, akkor meg kell torpannunk egy pillanatra. Ugyanis Schwezoff Dávid „kétes származásáról” elmélkedni azért nem mindennapi ügy ám. Mert nézzük először csak úgy általában a kérdést: valakinek a származása nem lehet téma. Legalábbis ez az általános nézet liberális-globális körökben.

A származás tabu. Most már lassan egy hete rugózunk a hülye Novák Elődön, aki a szilveszter éjfélkor született Rikárdó származása kapcsán engedett meg magának ízléstelen és ostoba kommentárt. És kínosan kell ügyelnünk arra is, nehogy valami régi, ósdi szóval illessünk valakit, mert bizony a szavak letérdepeltetése is napirendre került napjainkban. Már nincs néger és eszkimó, és színek sincsenek, úgymint senki sem nevezhető feketének, sárgának vagy vörösnek, ez alól egyetlen kivétel van: a végtelenül demokratikus és politikailag korrekt Egyesült Államok vízumkérő lapja, illetve a repülőn osztogatott és kitöltendő bevándorlási papírfecni, amelyen az illető színéről „white or black or yellow or red” módon tudakozódnak.

De visszatérve témánkhoz, tehát a származás emlegetése egyszerűen nem ildomos ma már. Kétes származást emlegetni pedig egyenesen égbekiáltó bűn. Radnóti Zoltán rabbi ennek ellenére Schwezoff Dávid „kétes származásán” nevet és dühöng a „budapesti zsidóság” felemelő társaságában.

Mit is jelent ez? Miért kétes származású a Schwezoff srác? Csak nem az a baj vele, hogy betért zsidó?

Vagyis, hogy nem zsidónak született, hanem csak felvette a vallást? Erre utalt vajon ezzel a „kétes származással” Radnóti rabbi? Mert ha igen, akkor a bunkóságon, rasszizmuson, elfogadhatatlan megbélyegzésen túl felmerül néhány kérdés is. Nevezetesen: ha Schwezoff transzvesztita katolikus kántor és evangélikus lelkész úgy döntött, hogy zsidó lesz, és felvette a zsidó vallást annak rendje és módja szerint, akkor miért nem elég ez Radnóti rabbinak?

Hiszen azt halljuk, hogy a zsidóság nem vérség kérdése, hanem vallás. Azt halljuk, hogy aki a zsidóságot nemzetiségként próbálja meg aposztrofálni – pláne számon tartani! –, az antiszemita és rasszista. De ha Schwezoff Dávid betért, felvette a vallást, megmetélkedett, és a fene se tudja, még mi mindent csinált azért, hogy zsidó lehessen, akkor hogy jön ide a származás?

Nyilatkozzon már Radnóti rabbi, ha szabad kérnem! Akkor most vallás a zsidó vagy vérség, származás, fajta, nemzetiség, nemzeti kisebbség az országon belül?

Aztán meg mit jelent egy rabbi szerint a „kétes származás”? És a származás mennyiben számít egy ember jellemében, viselkedésében?

Ezekre a kérdésekre várnánk a választ. Nehogy azt kelljen gondolnunk, hogy egy rabbi lehet rasszista, mert neki szabad.

Bayer Zsolt - magarhirlap.hu

Tisztelt olvasók! Legyenek olyan kedvesek és támogassák "lájkukkal" a Flag Polgári Magazin facebook oldalát, a következő címen: ]]>https://www.facebook.com/flagmagazin]]>
- Minden "lájk számít, segíti a magazin működését!

Köszönettel és barátsággal!

]]>www.flagmagazin.hu]]>]]>
]]>

 

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Nagyvilág (1458) Politika (1578) Sport (729) Mozaik (83) Irodalmi kávéház (505) Vetítő (30) Alámerült atlantiszom (142) Kultúra (6) Titkok és talányok (12) Gasztronómia (539) Belföld (6) Autómánia (61) Emberi kapcsolatok (36) Mondom a magamét (5584) Tereb (138) Mozi világ (440) Flag gondolja (33) Egészség (50) Életmód (1) Szépségápolás (15) Gazdaság (662) Történelem (14) Tv fotel (65) Rejtőzködő magyarország (168) Heti lámpás (255) Jobbegyenes (2115)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>