Ma 2020 június 06. Norbert, Cintia napja van. Holnap Róbert napja lesz.
97114303795cf08ad8acdd74c426b8e1.jpg

VW Amarok pickup - a 2010-es szériaváltozat első hivatalos fotói

Flag

Szöveg méret

Még nincs értékelve

Dél-Amerikából indul világhódító útjára a VW most bejelentett platós újdonsága, az Amarok. A korábban beharangozott Robust helyett a gyár végül nem kis meglepetésre ezt a nevet választotta, ami az Észak-Kanada és Grönland vidékein élő inuit nép nyelvén farkast jelent, de a latin nyelvterületen szó szerint a "szereti a köveket" kifejezésként is fordítják.

(A Linux operációs rendszert használók számára az Amarok nem újdonság, abban a kultúrkörben egy zenelejátszó program neve. Kérdés, hogy mit szólnak majd a szabad forráskód és a lopverek apostolai a VW plágiumához...) Az új pickup mindenesetre 2010 január 1. és 17. között a Dakar Rally-n debütál, mint a futam hivatalos kísérőjárműve. A gyár a 9000 kilométeres távon 35 darab "A.S.O. Official Supplier"-t tesztel. A világ legkeményebb terepén 20-at a szervezők, 15-öt pedig a Race Touareg-eket kiszolgáló személyzet, valamint a sajtó használ majd.



A Németországban tervezett pickup kabinja a Transporter és a Golf VI puritán stílusjegyeit örökölte, némi króm kívül is csak a ködlámpák körül és a hűtőmaszkon fedezhető fel. Mivel az autó elsősorban a dél-amerikai piacra készül, műszaki megoldásait is főként az ottani igényekhez igazították. Kezdetben kétféle kétliteres dízelmotorral gyártják, lesz egy 122 TDI és egy 163 lóerős biturbo TDI változata, 340 illetve 400 Nm-es csúcsnyomatékkal. Mindkét motorhoz hatfokozatú manuális sebességváltó tartozik.

Természetesen a gyengébb motor főleg a fogyasztásával jeleskedik majd, a "kis" Farkas 80 literes tankját teletöltve elég, ha 1000 km múlva kezdjük el keresni a következő benzinkutat a pampákon!

A kategóriájában a legnagyobb, 2,52 négyzetméteres platója 1,15 tonnával terhelhető, de akár 2,8 tonnás utánfutót is vontathat. Lesz fapados, csak hátsókerék-hajtású, kapcsolható 4x4-es és aszfaltra szánt, ebben a kategóriában kuriózumnak számító, állandó összkerekes változata is. Ez utóbbinál a Torsen differenciálmű alaphelyzetben 40:60 arányban osztja el a nyomatékot az első és hátsó tengely között. Felárért rendelhető hozzá elektronikus hátsó differenciálzár, terepes ABS, lejtmenetvezérlő (Hill Descent Control), visszacsúszásgátló (Hill Hold Assist) és ESP is.



A négyajtós, duplakabinos Amarok gyártása a Volkswagen Buenos Aires melletti "Pacheco" üzemében indul, a jövő év elején először Dél- és Közép-Amerikában, majd az év második felében Európában is megkezdődik a forgalmazása.



Talán ide tartozó hír az is, hogy a 2011-es Dakar-ról annyi már biztos, hogy visszahozzák Európába, illetve Afrikába. Hogy honnan indul, az még kérdéses, de legkésőbb 2010 február 1-ig eldől a rajt helyszíne. Viszonylag sok pályázó van, többek közt Zágráb, két spanyol, egy portugál, három francia és három olasz város is.
 

4X4online

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Gasztronómia (539) Flag gondolja (33) Rejtőzködő magyarország (171) Életmód (1) Emberi kapcsolatok (36) Belföld (5) Alámerült atlantiszom (142) Tereb (140) Tv fotel (65) Vetítő (37) Titkok és talányok (12) Autómánia (61) Kultúra (6) Mozi világ (440) Egészség (50) Irodalmi kávéház (486) Szépségápolás (15) Sport (729) Nagyvilág (1450) Mozaik (83) Mondom a magamét (4572) Heti lámpás (240) Gazdaság (651) Politika (1571) Jobbegyenes (1773) Történelem (14)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>