Ma 2021 április 21. Konrád napja van. Holnap Csilla, Noémi napja lesz.
1758f5a3da9f417587e676b9fd615608.jpg

Itt a Duster 4x4 - Alain Prost jégre viszi a Dacia SUV-ot

Flag

Szöveg méret

Még nincs értékelve

A Dacia hivatalosan is bemutatta a leendő szériagyártású terepes, a Duster szabadidőautó versenyváltozatát. A románok korábban H79 kódnéven emlegetett újdonsága először ezen a télen a Francia-Alpokban, a 20. Trophée Andros futamain szerepel majd a nyilvánosság előtt.

A Trophée Andros-on nem ritka, hogy egy versenyautó keresztbe fordul a pályán. Egy? Mind! 

A franciák (románok?) azt remélik a premiertől, hogy a klasszikus Gordini versenyautókat idéző színe már első látásra vonzza majd a tekinteteket és formája megdobogtatja a szíveket. A speciálisan felkészített, szöges gumikkal szerelt SUV sikeres szereplése a Val Thorens-i síparadicsom havas-jeges pályáján jól kamatozhat majd az autó 2010 elejére ígért európai bevezetésekor.



Igazi szenzációnak számít az a bejelentés, hogy az autót a négyszeres Formula 1-es világbajnok, Alain Prost viszi a jégre. Az élő legenda tavaly még Toyota Auris-sal indult a trófeáért, de az idei "L'épopée des héros" azaz a Hősök eposza sorozatban már ismét a francia érdekeket képviseli. Az 54 éves "Professzor" 2003 óta jégrally-zik, azóta több futamgyőzelmet aratott és kétszer nyerte el az Andros trófeát. Versenyzői tapasztalata minden bizonnyal jól jön majd a gyárnak a további 4x4-es fejlesztéseknél és beállításoknál.
A Duster 4x4 most bemutatott versenyváltozatát a Renault Sport Technologies fejlesztette ki Franciaországban. A mindössze 25 literes benzintankkal szerelt, 950 kg önsúlyú, üvegszálas karosszéria-elemekkel burkolt, csővázas autót 350 lóerős, háromliteres, 24 szelepes V6-os Renault-Nissan motor hajtja, amelyet az ideális súlyelosztás érdekében a vezető mögé, a hátsó ülések helyére építettek be.

A VQ 30-as motor 360 Nm-es maximális nyomatéka hatfokozatú szekvenciális SADEV váltón és LSD-difin át jut a speciális, - Continental Racing Contact 3 - szögesgumikkal szerelt kerekekre. A jégbalett kisívű kanyarjaihoz kifejlesztett versenyautó nemcsak összkerékhajtást, de állítható mechanikus összkerék-kormányzást és kerekenként dupla-lengőkaros felfüggesztést is kapott.

A hatodik Dacia modell, egyben a márka első 4x4-ese 2010-ben kerül piacra.

4x4online

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Jobbegyenes (2010) Heti lámpás (254) Alámerült atlantiszom (142) Életmód (1) Flag gondolja (33) Vetítő (37) Mozaik (83) Autómánia (61) Emberi kapcsolatok (36) Kultúra (6) Belföld (6) Nagyvilág (1454) Mozi világ (440) Tereb (140) Tv fotel (65) Irodalmi kávéház (505) Sport (729) Rejtőzködő magyarország (171) Történelem (14) Egészség (50) Titkok és talányok (12) Gazdaság (657) Gasztronómia (539) Mondom a magamét (5239) Szépségápolás (15) Politika (1578)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>