Ma 2020 június 02. Kármen, Anita napja van. Holnap Klotild napja lesz.
60f6ee40d22e5ad7d2788af7ee60c48a.jpg

Mercedes-Benz SLS AMG F1 Safety Car - új szezon, új biztonsági autó

Flag

Szöveg méret

Még nincs értékelve

Nico Rosberg és Michael Schumacher "járatta be" Bernd Mayländer új autóját.

Nico Rosberg és Michael Schumacher, azaz a Mercedes GP Petronas csapat mutatta be a világsajtónak március 2-án a genfi Autószalonon a Formula-1-es futamok vadonatúj biztonsági autóját, az SLS AMG F1 Safety Car-t. Amikor a sirályszárnyak felnyíltak, a vezetőülésből Nico, az utasülésből pedig a "nagy öreg", Schumi kászálódott ki, a sztárokat Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG első embere fogadta. Kérdésére, hogy milyen érzés versenyzőként ülni a biztonsági autóban, a hétszeres világbajnok óvatosan csak annyit mondott, hogy érdekes, Nico pedig irigykedve emlegette Bernd Mayländer-t, a Safety Car állandó gazdáját, "aki azonnal a mezőny élére áll és mindig az élen autózik, ahányszor csak bejön a pályára". Mindketten remélik viszont, hogy az SLS AMG LED-es féklámpái egyszer sem villannak fel előttük az idei szezonban...

A Formula-1 történetének legerősebb biztonsági autóját a Mercedes legújabb sportkocsijából, az SLS AMG-ből alakították ki, ez váltja le az utóbbi két évben használt SL63 AMG-t. A felfelé nyíló ajtajú, "sirályszárnyas" autót 650 Nm csúcsnyomatékú, 6.3 literes, 571 lóerős V8-as benzinmotor hajtja. Álló helyzetből 3,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a vége 320 km/óra. Az 1620 kilogramm súlyú, AMG SPEEDSHIFT DCT 7-sebességes váltóval szerelt alumíniumvázas jármű úttartását elektronikus menetstabilizáló rendszer javítja. A megállásról elöl 400, hátul 360 milliméter átmérőjű kerámia-féktárcsák gondoskodnak. A Safety Car mögött poroszkáló versenyautók pilótáit beépített TV-kamerával szerelt, áramvonalas, LED-es fényhíd fegyelmezi. A rendszám helyén lévő Safety Car feliratot 700 LED világítja meg és ad extra erős fényű hátsó világítást.

Hiába a szuperkocsi, a kilencedik éve biztonsági autót vezető, korábbi Mercedes-Benz DTM-pilótának, a 38 éves német Bernd Mayländernek nem könnyű a dolga. A futamok előtt legfeljebb egy órát gyakorolhat a pályán; a versenyautóknál közel háromszor nehezebb és fele akkora teljesítményű autójával még a kanyarokban is legalább százas tempóval kell hajtania, hogy a mögötte haladó versenykocsik motorjai megfelelően hűljenek, fékjeik és gumijaik viszont melegen maradjanak. Hibázni a safety car sofőrjének sem szabad, de ő is ember: néhány éve a monacói pálya egyik beláthatatlan kanyarjában Mayländer belerohant egy vontatott, az edzésen megsérült Formula-1-es kocsiba.

A versenyen a boxutcában készenlétben álló biztonsági autó "utasa" az egykor ugyancsak a Német Túraautó Bajnokságban versenyző 44 éves brit Pete Tibbets, a FIA megbízottja lesz, aki a rádió-összeköttetést is tartja a versenyigazgatósággal.

Idén is kihagyták a 13-as rajtszámot, de ez csak lélektanilag számít, a bajban azért az igazi segítséget a gyorsbeavatkozó kocsi jelenti. A Formula-1-es futamokon ezek is Mercedesek, immár 1996 óta. Az idei évad 6.3 literes Mercedes-Benz C63 AMG Estate modellje harmadik éve szolgál orvosi autóként, de most új pilótával: a volt dél-afrikai autóversenyző Alan van de Merwe mellett idén a FIA Nagydíjak főorvosa, a belga Dr. Gary Harstein ül, mögötte minden futamon két ápoló készül bevetésre az Official F1 Medical Car személyzeteként a március 14-én Bahreinből induló szezon során.
 

[A nol.hu cikke nyomán]

4x4online.hu

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Történelem (14) Gasztronómia (539) Egészség (50) Mozi világ (440) Jobbegyenes (1770) Autómánia (61) Flag gondolja (33) Belföld (5) Irodalmi kávéház (486) Titkok és talányok (12) Heti lámpás (240) Emberi kapcsolatok (36) Életmód (1) Tereb (140) Mozaik (83) Gazdaság (651) Nagyvilág (1450) Szépségápolás (15) Tv fotel (65) Politika (1571) Mondom a magamét (4561) Kultúra (6) Sport (729) Alámerült atlantiszom (142) Vetítő (37) Rejtőzködő magyarország (171)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>