Ma 2024 november 15. Albert, Lipót napja van. Holnap Ödön napja lesz.
d6dc249261acd512263ac7b9f6cecb36.jpg

Ford Kuga 2011 - új dízelmotorok, PowerShift-váltóval

Flag

Szöveg méret

4
Átlag: 4 (1 szavazat)

A genfi Autószalonon bemutatott módosított crossover főként két erősebb dízelmotorja és ezek minden korábbinál alacsonyabb fogyasztása és emissziója miatt érdemelte ki a szakma és a látogatók elismerését.

Az elsőkerékhajtású Kuga az új, 140 lóerős, 2.0 literes Duratorq TDCi motorral 156 g/km-es CO2 emissziót ér el, míg a 140 és 163 lóerős összkerékhajtású modellek manuális váltóval mindössze 159 g széndioxidot bocsátanak ki kilométerenként, ami 6 százalékos javulás a korábbi 136 lóerős motoréhoz képest.

Szintén Genfben jelentették be, hogy az automata váltót kedvelő autósok mostantól a 2.0 literes 140 és 163 lóerős Duratorq TDCi dízelmotoros összkerékhajtású modellekhez is megrendelhetik a hatfokozatú, duplakuplungos PowerShift automata váltót, amely eddig csak a 2.5 literes benzines modellhez volt elérhető.



Akiknek nincs szükségük az AWD rendszerre, a 140 lóerős TDCi motorral szerelt modellt üzemanyagtakarékos elsőkerékhajtással is megrendelhetik, de a 4x4-es változatok is takarékosak: a motor normál útviszonyok mellett csak az első kerekeket hajtja, az AWD rendszer csak csúszós útburkolaton küld nyomatékot mind a négy kerékhez.

A több mint 20 százalékkal erősebb, új, 163 lóerős motorral a crossover végsebessége 195 km/óra, 0-ról 100 km/órára 9,6 másodperc alatt gyorsul, az Euro5-ös dízelmotor átlagos fogyasztása 6,0 l/100 km.

A teljesítményre éhes vásárlók továbbra is választhatják a 200 lóerős, 2.5 literes, öthengeres Duratec benzinmotort, amelyhez hatfokozatú manuális vagy ötfokozatú automata váltó rendelhető.

A németországi Saarlouisban, ahol jelenleg naponta 400 Kuga készül, idén januárban már a százezredik példány gördült le a gyártósorról.

Azok az amerikai Ford-rajongók, akik két évvel ezelőtt igencsak zokon vették, hogy a pofás crossover, - amelynek a nevét (Cougar) is csak bostoni tájszólásban lehet igazán jól kiejteni - nem került piacra a tengerentúlon, most örülhetnek. A Bloomberg hírügynökség értesülése szerint 2011-ben a gyártás a németországi Saarlouis-ból Louisville-be, Kentucky államba költözik.

 

 

A Ford azért döntött a költözés mellett, mert az elmúlt időszakban a dollár-euro árfolyama olyan előnytelenül alakult, hogy a cégnek kifizetődöbb inkább Amerikából exportálni Európába. Évi 80 000 autóval számolva, ebben lehet valami... 2009-ben a dollár 18 százalékkal gyengült az eurohoz képest.

4x4online

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Gazdaság (719) Mozi világ (440) Emberi kapcsolatok (36) Nézőpont (1) Politika (1582) Heti lámpás (334) Autómánia (61) Nagyvilág (1310) Irodalmi kávéház (537) Sport (729) Tv fotel (65) Tereb (146) Jobbegyenes (2879) Vetítő (30) Titkok és talányok (12) Gasztronómia (539) Flag gondolja (38) Mondom a magamét (7953) Egészség (50) Rejtőzködő magyarország (168) Belföld (11) Életmód (1) Alámerült atlantiszom (142) Mozaik (83) Szépségápolás (15) Kultúra (9) Történelem (18)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>