Ma 2024 december 22. Zénó napja van. Holnap Viktória napja lesz.
57371337157c021957e3123c9f16ad1f.jpg

Az új Cayenne méginkább Porsche, mint az elődje volt...

Flag

Szöveg méret

Még nincs értékelve

A 2010-es modellnek csak egyetlen alkatrésze azonos a "régi" Cayenne-ével: a Porsche embléma a motorháztetőn - Aradi Géza, a márka menedzsere ezzel a hatásos felütéssel vezette be az új Cayenne hazai bemutatóját.

A gyár mérnökei a fejlesztés során az agilitás növelésére és a fogyasztás csökkentésére helyezték a legnagyobb hangsúlyt, ezért egyrészt csökkentették a SUV súlyát és ezzel párhuzamosan bevezették az automatikus start-stop funkcióval kombinált új, 8 fokozatú Tiptronic S sebességváltót. Így az autó mostantól nemcsak sportosabb és kényelmesebb lett, de kategóriájában legalacsonyabb a fogyasztása és károsanyag-kibocsátása is.

A májustól kapható 2010-es Cayenne öt változatban, Porsche Traction Management (PTM) aktív összkerékhajtással rendelhető. Az alapmodell 3.6 literes V6-os benzinmotorja 300 lóerős, manuális váltóval 7,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége 230 km/óra, a fogyasztása 11,2 liter/100 km. Kapható a már említett, nyolcsebességes Tiptronic S váltóval is, ezzel 9,9 literre csökkenthető a fogyasztása.
 


Az erősebb modellek természetesen ennél torkosabbak, a Cayenne S fogyasztása már 10,5 liter/100 km. 4.8 literes, 400 lóerős V8-as motorja a Tiptronic S váltóval 5,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége 258 km/óra. A Cayenne Turbo 4.8 literes biturbó V8-as motorja 500 lóerős, 4,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége 278 km/óra és 11,5 litert kér 100 kilométerenként.

A kínálat két, talán legizgalmasabb modellje nem érkezett meg a bemutatóra, de a Cayenne diesel már megrendelhető a 240 lóerős, háromliteres V6-os dízelmotorral. Ez a Tiptronic S váltóval 7,8 másodperc éri el a 100-as tempót, a végsebessége 218 km/óra, a fogyasztása 7,4 l gázolaj 100 kilométerenként. A károsanyag-kibocsátás értéke e négy modellnél 236, 245, 270 illetve 195 g/km.

Ez utóbbi adat azért fontos, mert a választékban megjelent az első környezetkímélő Porsche SUV, a "Semper Vivus" kései utódja, a hibrid-Cayenne is, igaz, ez sem volt ott a bemutatón. Cayenne S Hybrid úgynevezett teljes hibrid, háromliteres V6-os, kompresszoros motorja az elektromotorral együtt 380 lóerős, 6,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, 242 km/óra a vége, 8,2 liter/100 km a fogyasztása és 193 g a CO2-emissziója kilométerenként.

A fejlesztőcsapat a valóban jelentős fogyasztáscsökkentést különféle trükkökkel érte el. A fékezési energiát "visszatöltik" az akkumulátorba, ezért a generátor éppen csak a szükséges mennyiségű áramot termeli, a fedélzeti áramellátást elsősorban a fékezések során feltöltött indítóakkumulátor végzi. A motorban a hűtőfolyadékot a termo-menedzsment segítségével villámgyorsan felfűtik az üzemi hőmérsékletre. A Cayenne-nél újdonság az automata start-stop funkció és a "változó tolóüzemi-lekapcsolás", ami azt jelenti, hogy guruláskor - például piros lámpához érve, vagy lejtmenetben -, amikor a sofőr lelép a gázpedálról, a vezérlő elektronika irányítottan lekapcsolja az üzemanyag-ellátást.



A Porsche az új Cayenne számára egy teljesen új összkerékhajtási koncepciót fejlesztett ki. Ennek lényege, hogy a Porsche Traction Management (PTM) alkalmazása az elektronikusan vezérelt lamellás-kuplungos aktív összkerékhajtással és a nyolcsebességes Tiptronic S-sel kombinálva lehetővé tette a felező elhagyását. A Traction Management minden esetben szükség szerint osztja el a hajtást az első és a hátsó tengely között. A vezető - modelltől függően - a terepképességeket több fokozatban is beállíthatja. Az Offroad-1 állásban az elektronika a lejtmenetvezérlő mellett az összes releváns rendszert, - így például az ABS-t is -, a tapadásközpontú terepprogramra állítja. Ha a vezető az Offroad-2-t a választja ki, nehéz terepen a jobb tapadás érdekében a hosszanti kuplung akár 100 százalékosan is összezár. Offroad-3-nál a hátsó differenciálmű zár össze teljesen.

A Cayenne Turbo kivételével szériában minden modell acélrugókkal készül, a zászlóshajó pedig szériafelszereltségként új fejlesztésű légrugós felfüggesztést kapott, kiegészítve a Porsche Active Suspension Management rendszerrel. A PASM azt jelenti, hogy a vezető a középkonzolon elhelyezett kapcsolóval három "rugóprogram" közül választhat: komfort, normál és sport üzemmódot. Meg persze szabadon állíthatja a "szabad magasságot" is!

Ami az árakat illeti, végezetül álljon itt egy rövid idézet a hivatalos sajtóanyagból:

"Kérésre továbbra is kínálunk kormányfűtést...
...A maximális vontatható súly 3,5 tonna, kivéve a kézi váltóval szerelt Cayenne-t, amelynél 2,7 tonna. Elektromosan vezérelhető vonóhorog szintén rendelhető, amelynél a vonófejet elektromosan, gombnyomásra nyithatjuk ki vagy zárhatjuk vissza. A vonóhorog bezárt állapotban teljesen eltűnik a hátsó lökhárító alatt...
...A Cayenne modellekhez opcionálisan automatikus csomagtérajtó is elérhető... A csomagtér nyitásához a vezetőnek három lehetőség áll rendelkezésére: egy gomb a belső térben, a kulcsról történő távolsági nyitás, vagy a csomagtérajtón elhelyezett érintőgomb. Zárni a belső oldalon elhelyezett gombbal lehet. A nyitási magasságot gombnyomásra a garázs magasságához szabhatjuk."

Na, valahol ehhez szabták az árakat is...
 

4x4online.hu

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Egészség (50) Nagyvilág (1310) Heti lámpás (342) Belföld (11) Emberi kapcsolatok (36) Életmód (1) Politika (1582) Titkok és talányok (12) Történelem (18) Alámerült atlantiszom (142) Gasztronómia (539) Flag gondolja (38) Tv fotel (65) Mondom a magamét (8038) Gazdaság (724) Szépségápolás (15) Kultúra (9) Rejtőzködő magyarország (168) Irodalmi kávéház (543) Mozi világ (440) Vetítő (30) Mozaik (83) Sport (729) Nézőpont (1) Tereb (146) Jobbegyenes (2898) Autómánia (61)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>