Ma 2024 november 20. Jolán napja van. Holnap Olivér napja lesz.
b66a78d2ff408d1ae21100b5ac306473.jpg

Bayer Zsolt: Volkswagen

Flag

Szöveg méret

Még nincs értékelve

Kimondani nem olyan nehéz, de azért kicsit többet jelent ez, mint egy kijelentő mondat.

Amennyire egyáltalán felfogható az egész, a Volkswagen végéhez nagymértékben kellett ennek az átkozott kornak a mérhetetlen kapzsisága, eszement harácsolása, önsorsrontó, semmit sem tisztelő pénzéhsége.

Mindösszesen ezt szokás globális, szabad versenyes kapitalizmusnak, avagy tőkés világgazdaságnak becézgetni. Amelyben a verseny a minden. S a verseny előbb önmaga paródiájává válik, azután önsorsrontássá és gazemberséggé. (Lásd az olimpiát: alig-alig lehet ma már a legtöbb sportágban eredményt elérni tisztességes körülmények között – mindig tisztelet természetesen a kivételnek. Ezért az élsport egy másik versenypályára terelődött át, ahol a doppingszerek gyártói és felhasználói küzdenek egymással és a doppingellenőrökkel.)

Ennek esett áldozatául a Volkswagen.

A világ legnagyobb autógyártó konszernje. Ne feledjék: nemcsak a Volkswagenről van most szó, hanem a BMW-ről, az Audiról és a Skodáról is.

A cég csalt. Egy beépített szoftver segítségével. Ez érzékelte, amikor az autót tesztelik, ilyenkor parancsot adott a motornak, és az több karbamidot fecskendezett be, amely megköti a nitrogén-oxidot, így az autó képes volt produkálni az előírt környezetvédelmi határértékeket. De csak tesztkörülmények között, a valóságban, normál vezetésnél korántsem.

Ez tény, ezt kár lenne vitatni.

De ezentúl azért jó, ha mindent vitatunk!

Kérem, figyeljék az eseményeket. Huszonnégy óra alatt letérdepeltették a világ legnagyobb autógyártó konszernjét. A részvények értéke egy nap alatt negyven százalékot zuhant, és még koránt sincs vége a dolognak!

Újabb egy nap elteltével már bejelentették, hogy a Volkswagenen kívül érintett a botrányban a BMW és a Skoda is. (A részvények tovább zuhannak.) Majd az Egyesült Államokban azonnal bejelentkezik egy ügyvédi iroda, és csoportos perek indítására buzdítja az autótulajdonosokat a konszern ellen. Ha ezek elindulnak – márpedig elindulnak, Amerikában az első számú nemzeti sport a pereskedés –, annak beláthatatlan következményei lesznek a Volkswagen már amúgy is megrendült anyagi helyzetére.

Mindeközben természetesen beindult a sajtóhadjárat, és már ilyen címek olvashatók a nemzetközi és a hazai médiában:

„A VOLKSWAGEN MOCSKOSABB, MINT EGY GŐZMOZDONY”

Hát persze…

Az ügy – az elfogadhatatlan csalást még egyszer hangsúlyozva! – aljas szemforgatás egyfelől, politikailag és gazdaságilag motivált merénylet másfelől.

Szemforgatás, mert az emissziós kibocsátás miatt nem igazságos a Volkswagenen elverni a port. Csak egyetlen adat, tisztelt hölgyeim és uraim: a világon naponta kilencvenháromezer (!) polgári repülőgép közlekedik menetrend szerint. Egy Boeing 747-es pedig példának okáért 14 700 liter üzemanyagot éget el óránként. Próbálják meg kiszámítani, hogy ez mennyi üzemanyag naponta, ráadásul a légtér felső rétegeiben, és akkor próbálják levonni a következtetést, vajon mi árt jobban a Földnek: a Volkswagen, a BMW, a Skoda vagy a repülés? Vagy az Egyesült Államok és Kína légszennyezése?

Politikailag és gazdaságilag pedig a következő motivációk figyelhetők meg, azt kell mondanom, mindenféle összeesküvés-elmélet nélkül (is).

A Volkswagen a világ legnagyobb autógyártó konszernje. Volt. Most padlóra küldték, és még addig fogják rúgni, amíg mozog. A Volkswagen részvényeinek többsége ráadásul mind a mai napig német nemzeti kézben van. A Porsche birtokolja (valóságos szavazóerő alapján) a részvények 50,73, Alsó-Szászország a húsz, a Quatar Holding a tizenhét százalékát, míg a maradékon kisebb befektetők osztoznak.

Ha végképp tönkreteszik a céget, akad majd külföldi befektető, aki hajlandó lesz megvásárolni a részvényeket. (Azt is meg tudnám tippelni, ki lesz az a nagylelkű vállalkozó, milyen körből fog kikerülni a „megmentő”.)

És azt követően a Volkswagen stratégiája majd alapvetően megváltozik. És vége lesz az egyeduralomnak a világon. És addigra majd be fogják látni például az Egyesült Államokban, hogy a mostani környezetvédelmi előírások nem teljesíthetők. Ugye?

S a politika?

Hölgyeim és Uraim!

Önök szerint most Angela Merkel német kancellár zsarolható a Volkswagennel? Ha igen – igen –, akkor gondoljanak végig mindent. Például bevándorlásügyben.

Azt mondom, hogy mostantól közös európai és egyben nemzeti érdek, hogy mindenki Volkswagent vegyen, vagy Skodát vagy BMW-t, aki autót akar venni. S ha egyiket sem tudja megfizetni, akkor Opelt.

Mindegy. Csak német legyen!

Bayer Zsolt - ]]>www.magyarhirlap.hu]]>

Tisztelt olvasók! Legyenek olyan kedvesek és támogassák "lájkukkal" a Flag Polgári Magazin facebook oldalát, a következő címen: ]]>https://www.facebook.com/flagmagazin]]>
- Minden "lájk számít, segíti a magazin működését!

Köszönettel és barátsággal!

]]>www.flagmagazin.hu]]>]]>
]]>

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Flag gondolja (38) Mozaik (83) Történelem (18) Kultúra (9) Gazdaság (719) Mondom a magamét (7971) Vetítő (30) Tereb (146) Mozi világ (440) Életmód (1) Titkok és talányok (12) Heti lámpás (334) Politika (1582) Egészség (50) Szépségápolás (15) Alámerült atlantiszom (142) Tv fotel (65) Nézőpont (1) Belföld (11) Autómánia (61) Emberi kapcsolatok (36) Gasztronómia (539) Jobbegyenes (2884) Irodalmi kávéház (538) Rejtőzködő magyarország (168) Sport (729) Nagyvilág (1310)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>