- 0
„Átlagosan ötször több ember olvassa el a címet, mint magát a szöveget” – mondta David Ogilvy, a „Reklámszakma Atyja”, ahhoz pedig nem kell reklámszakembernek lenni, hogy tudjuk: ez a meghatározás a 21. század lájkvadász médiumainál még inkább érvényt nyert.
A cél elérése érdekében mindenképpen szükséges egy ütős téma is, amire mindenki felkapja a fejét, vagy jelen esetben mindenki felhördül, és veszett szitkozódásba kezd.
Ezeknek megfelelően az Index előhúzta tarsolyából a választások óta még inkább aktuális aduászát, a kivándorlást, melyet – elismerésül szólva – keresztül-kasul körüljárt és kielemzett.
Persze Simicska médiájának klasszikus „kommunikációs elemei” is megtalálhatók jócskán az elemzésben: a kormány hazudik, Tállai András számokat blöfföl, 4-szer többen vállalnak munkát külföldön a választások óta, és társai.
Viszont a terjedelmes írásból az is kiderül, hogy nem eszik ám olyan forrón a kását, mint ahogy azt a cím sugallja, mely értelemszerűen a célközönség szándékos félrevezetésére és felháborítására hajaz.
- A cikkben kifejtik, hogy nem rendelkeznek a statisztikai hivatalok pontos, legfőképpen pedig friss adatokkal nem a kivándorlásról, ezért elég árnyalt a kép
- Beismerik, hogy a kormányoldalnak igaza van: az elvándorlás nem egy új keletű dolog, nem Orbán Viktorral kezdődött, és nem a Fidesz tehet róla
- Az eddig rendelkezésre álló adatból kiolvasható a kiáramlás lassulása és stagnálása
- A hasonló helyzetben lévő térségbeli országokhoz viszonyítva, a magyar érték nem kiugró
-A külföldön munkát vállaló magyarok fele visszatért Magyarországra
Csakhogy idáig az ellenzéki olvasók nagy része feltehetően el sem jutott, mert a megtévesztő cím, és egy ütős kép Orbán Viktorról már elérte a kívánt hatást.
Az elemzést a biztos felháborodás érdekében a következő vészjósló címmel tálalták: Úristen, kiürül az ország?
A üzenet célt ért. Az olvasók ráharaptak.
Az Index ezúttal sem okozott csalódást.
Elek Nikoletta