Ma 2020 július 13. Jenő napja van. Holnap Örs, Stella napja lesz.
lovas-istvan.jpg

Lovas István: Elhallgatott hírek 135. / Nemzetközi sajtószemle

Flag

Szöveg méret

5
Átlag: 5 (1 szavazat)

Spiegel online: az undort keltők rekordere: a népszavazásról írt “tudósításából” kihagyta a “NEM”-ek arányát.

Lehetetlen szemléletesebben bemutatni a „szabad világ” sajtója és a „Kreml propagandaszócsöve” közötti különbséget annál, mint ahogyan a tegnapi magyarországi kvótareferendumról tudósít  a két hírforrás.

A legolvasottabb német DER SPIEGEL portálja Orbán felsült a ]]>menekültkvótáról]]> rendezett referendummal címmel 3514 bruttó karakter terjedelemben írt a tegnapi népszavazásról, amely cikkben még Soros neve is megtalálható, de az elsöprő elutasítást mutató szavazási arány megtalálhatatlan.

A globális orosz RT (Russia Today) televízió angol nyelvű portálján olvasható ]]>tudósításának]]> már a címe is bemutatja a tényszerű lényeget: A magyarok 98 %-a elutasítja az EU menekültkvótákat, de az alacsony részvétel érvénytelenné tette a népszavazást. E 4146 bruttó karakter hosszúságú tudósítás a tényekhez ragaszkodva ír a szavazási számadatokról, a miniszterelnök és a pártok reagálásáról.

]]>POLITICO]]>

A referendumról szóló amerikai portál európai kiadása hatalmas terjedelemben ír a referendumról ezzel a címmel: Magyarország az EU-nak kifejezett Orbán-melletti üzenetet küld. Alcím: „A migráns referendum egy európai hatalmi játék része”. A cikk első mondata: „Lehet, hogy a brüsszeli establishment Magyarország szókimondó miniszterelnökét, Orbán Viktort idegengyűlölő kitaszítottnak tekinti, de saját országa mögötte el – ami olyan valami, amit sok már uniós vezető manapság nem vehet készpénznek.” Később ez olvasható. „A földcsuszamlás szerű eredményt némileg aláásta az, hogy a szavazói részvétel 43,35 % volt, ami jóval alul marad az 50 % plusz egy szavazat küszöbön ahhoz, hogy az eredmények törvényesen érvényesek legyenek. De míg Orbán kritikusai ezt igyekeztek kihasználni, hogy  kijelentsék, a referendum kudarcot vallott, a több mint 3,58 millió szavazó részvétele ennek ellenére mély benyomást keltő. Magyarországon 2003-ban az EU-s csatlakozásról kiírt népszavazáson a részvételi arány 45,6 % volt, és még akkor is csak 83,8 % volt az igenek száma.” A cikk  Milan Nič, a pozsonyi GLOBSEC Politika Intézet európai programvezetője szavait idézve ér véget: „Orbán most nagyobb tömeghez szól, mint saját országa. E posztliberális, magát a tényeken túltevő, a globalizáció, liberalizmus stb. elleni visszahatások köré épült Európának a prófétája akar lenni. Ez már részéről régóta látható ambíció. Ránéz Nyugat-Európára és arra gondol, hogy a mostani vezetőket kiszavazzák hivatalukból és reméli, hogy az új vezetők egyre inkább az ő ideológiájára tekintenek és őt szövetségesüknek tekintik.

]]>LE MONDE]]>

A vezető francia lap címében így foglalja össze sztoriját a referendumról:  Migránskvóta: Orbán makacskodik a magyarországi referendum bukása ellenére.

]]>FOCUS]]>

A német hírmagazin pedig e címmel ugyanazt: Monokli Brüsszelnek: mit jelent az eredmény Európának?

]]>THE NEW YORK TIMES]]>

Magyarország a migránsok ellen szavaz, de túl kevesen a küszöb eléréséhez címmel ír a témáról a vezető amerikai lap.

]]>DIE PRESSE]]>

Referendum: Orbán Ausztriából kap fedezeti támogatást címmel a vezető osztrák lap Sebastian Kurz osztrák külügyminiszter szavait idézi, melyek szerint „Brüsszel nem hagyhatja figyelmen kívül a magyarok akaratát”.

]]>THE GUARDIAN]]>

Magyarország menekült referenduma nem érvényes, miután a szavazók távolmaradtak címmel a brit lap cikkét ketten írták. Egyikük Patrick Kingsley, másikuk („a tudósításhoz hozzájárult”) Novák Benjámin. A cikk így zárul: „Vajna Zsuzsanna 79 éves holokauszt túlélő – aki emlékezik ara, amikor a Duna-parton kellett fel-alá sétálnia, miközben a magyar nácik más zsidót lőttek a folyóba – elmondta, hogy a menekültek stigmatizálása arra emlékeztette, miként lázítottak a zsidók ellen gyerekkorában.’Most nagyon olyan a légkör, mint a harmincas években volt a II. világháború előtt’. A harmincas években nagyon rossz gazdasági helyzetben voltunk. Az embereket kellett okolni, és azok a zsidók voltak. És ez az, amire emlékeznem kell, amikor a magyar kormány propagandáját olvasom. Nagyon veszélyes. Mert egész Európát megfertőzheti”.

]]>EPOCH TIMES]]>

A német külügyminisztérium oda vágott be videóján tapsot az ENSZ Közgyűlése előtt beszélő Frank-Walter Steinmeiernek, ahol nem volt taps, buktatja le Berlint az ismert hírportál. A külügyminisztérium által közzétett videón a beszéd megkezdése után két perccel taps közvetkezett, holott a taps ténylegesen 14 percet váratott magára.

*             *             *

Még kínosabb: a német statisztikai hivatal saját összehasonlító adatai szerint Németországban tiltották le a legtöbb YouTube videót: az országosan legkedveltebbek 61,5 %-át. A cenzúrázási arányban Németország messze megelőzi a következő feltüntetett országot, Dél-Szudánt, ahol a legnépszerűbb ezer közül 15,3%-ot tettek elérhetetlenné. Afganisztáénban 4,4 %-ot. (Magyarország nincs a listán.)

]]>RT]]>

Magyar elhárítás: a párizsi és brüsszeli támadók többsége az EU-ba menekültként szüremkedtek be címmel a globális orosz tévéhálózat angol nyelvű portálja készített jelentést a témáról.

*             *             *

]]>A zsidók elhagyhatják az EU-t]]>, ha az iszlám terrorizmust és antiszemitizmust nem fékezik meg címmel idézi a tévéállomás Pinchas Goldschmidt (az Európai Rabbik Konferenciájának vezetője, Moszkva főrabbija) szavait, amelyeket az európai parlamenti képviselőkhöz intézett figyelmeztetve őket arra, hogy „a radikális iszlám és a szélsőjobboldali antiszemitizmus az európai zsidóságot létében fenyegeti”, hozzátéve, „mindkét vonatot meg kell állítani, mielőtt túl késő lenne”. Goldschmidt sürgette az EU-t, hogy tegyen többet a migránstömegek integrálásáért, hogy feladják „őrjöngő antiszemitizmusukat és radikalizmusukat”, ugyanis, ha az európai helyzet nem változik, az EU „bukott kísérletté” válik.

*             *             *

Jon Holmst, a BBC ]]>veterán műsorvezetőjét]]> kidobták műsorából a „fokozott sokszínűség” érdekében. A közszolgálati Radio4 csatornája The Now Show vezetését azért kellett elhagynia, hogy – mint főnökei mondták – helyet adjanak „több nőnek és diverzitásnak”. Holmes kollégáinak elmondta, még főnökei is bevallották, hogy a „politikai korrektség” (PC) túllőtt minden célon. Holmes így elmélkedett: „Csak azért, mert fehér férfi vagyok – noha az nem az én hibám – menesztenek munkahelyemről?”

]]>INFOWARS]]>

Az amerikai portál „Oszd meg ezt a táblázatot: a Hillary által elpusztított országok” címmel abc sorrendben és sokkoló kontrasztban bemutatja, miként néztek ki országok Clintonné 2009-ben kezdődött külügyminisztersége előtt, és miként azt követően. Abháziától Jemenig (Yemen).

]]>www.lovasistvan.hu]]>

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Autómánia (61) Rejtőzködő magyarország (171) Alámerült atlantiszom (142) Mondom a magamét (4650) Tereb (140) Irodalmi kávéház (489) Politika (1571) Tv fotel (65) Sport (729) Emberi kapcsolatok (36) Mozaik (83) Gazdaság (652) Belföld (5) Mozi világ (440) Szépségápolás (15) Nagyvilág (1450) Vetítő (37) Jobbegyenes (1798) Titkok és talányok (12) Történelem (14) Egészség (50) Heti lámpás (241) Flag gondolja (33) Életmód (1) Kultúra (6) Gasztronómia (539)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>