Ma 2021 szeptember 24. Gellért, Mercédesz napja van. Holnap Eufrozina, Kende napja lesz.
Budapest adja a világ egyik legszebb hátterét a repülés Forma–1-ének

Budapest adja a világ egyik legszebb hátterét a repülés Forma–1-ének

Flag

Szöveg méret

Még nincs értékelve
Valóban csodálatos!

Ausztriában és Magyarországon rendezték meg először 2003-ban a Red Bull Air Race-t. Az egyedülálló látvánnyal bíró versenyre akkor még a város szélén található tököli reptéren került sor. A versenyt a sorozat alapítója, Besenyei Péter nyerte, hazai pályán lett világbajnok.

A világ legképzettebb pilótái vesznek részt a 2003 óta megrendezett Red Bull Air Race nemzetközi versenyen, amelyet az első évben a szabályok és technikai feltételek kidolgozásában egyaránt meghatározó szerepet vállaló Bessenyei Péter műrepülő nyert meg hazai pályán, övé lett a világbajnoki cím.

Egy évvel később már a Duna felett rendezték meg a versenyt, a pilóták a Lánchíd alatt is átrepültek. A versenyt az amerikai Kirby Chambliss nyerte, Klaus Schrodt második lett, a harmadik helyen Besenyei Péter végzett. Az Országház előtt látványos környezetben versenyeztek a pilóták.

Ahogy a világ más helyszínein, a budapesti futamokon is kezdetben kétfős csapatok vettek részt, a pilóta mellett egy technikus segítette a munkát a legjobb eredmény eléréséhez. A csapatvezetői szerepkört 2006 után vezették be, majd hamarosan megjelentek az elemzők és a stratégák. Komplex, kifinomult sportággá fejlődött a légi futam, ahol telemetriai adatok határozzák meg a gépek helyzetét a pályán, amiből látható, hol van a pilóta az ideális ívekhez képest.

Besenyei Péter volt az első, aki átrepült a Lánchíd alatt. A Red Bull Air Race magyar úttörője és legendája, a 2003-as hazai verseny győztese, az elmúlt több mint egy évtizedben félszáz alkalommal repült át a budapesti futam egyik védjegyévé vált Lánchíd alatt. 2004 óta a magyarországi versenyek a Duna fölött zajlanak.

Bessenyei a verseny kitalálásában, a pályák megépítésében, fejlesztésében és tesztelésében is részt vett kezdettől fogva. Rengeteget fejlődtek a pálya kulcsfontosságú elemei, a kapuk is, amelyek nagyobbá, stabilabbá, valamint könnyebben és gyorsabban javíthatóvá váltak.

2008-ban nyolc helyszínt jegyzett a versenynaptár, 12 pilóta küzdött meg a világbajnoki címért. A trófea végül az osztrák Hannes Archhoz került. 2009-ben már 15 pilóta versenyzett egymással.

Háromévnyi szünet után, 2014-ben tért vissza a Red Bull Air Race világbajnokság. Technikai és biztonsági újítások sorát vezették be, szabványosították a motorokat és a propellereket, de módosították a kapukat adó, könnyű súlyú pilonok anyagát és magasságát is. Szigorítottak az előírásokon és a szabályokon. Az idény márciusban kezdődött Abu-Dzabiban, és novemberben Kínában zárult, budapesti verseny ezúttal nem szerepelt a programban.

A 2015-ös szezon végén a sportág egyik alapítója, Besenyei Péter bejelentette visszavonulását. Tizenkét idényt követően nyolc győzelmet és egy világbajnoki címet tudhat magáénak. A verseny öt év után visszatért Budapestre, és azóta is szerepel a helyszínek között, a világ egyik legszebb hátterét adva a repülés Forma–1-ének.

]]>Íme a sorozat eddigi története képekben. ]]>

]]>www.hirado.hu]]>

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Emberi kapcsolatok (36) Heti lámpás (255) Vetítő (30) Autómánia (61) Gazdaság (662) Jobbegyenes (2117) Flag gondolja (33) Politika (1578) Sport (729) Szépségápolás (15) Tv fotel (65) Kultúra (6) Mondom a magamét (5586) Történelem (14) Gasztronómia (539) Rejtőzködő magyarország (168) Mozaik (83) Nagyvilág (1458) Életmód (1) Titkok és talányok (12) Belföld (6) Egészség (50) Mozi világ (440) Tereb (138) Irodalmi kávéház (505) Alámerült atlantiszom (142)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>