Ma 2020 augusztus 03. Hermina napja van. Holnap Domonkos, Dominika napja lesz.
feafb56ef6750fc927e56c6fa9d1ba0f.jpg

Egészségtár - Munkahelyi torna ülőmunkát végzőknek

Flag

Szöveg méret

Még nincs értékelve

Biztos láttak már olyan filmet, ahol hatalmas japán irodában vagy gyárban a dolgozók együtt tornáznak. Lehet, hogy nekünk furcsa, meg egy kicsit nevetséges amikor az öltönyös emberek ott kalimpálnak, de higgyék el, hogy nem véletlenül költenek a munkaadók trénerre és “veszítenek” drága perceket a munkaidőből. 

Az a pár perc mozgás felfrissíti a vérkeringésünket, fellazítja a görcsös hát és nyak izmokat, ezáltal a csigolyák is helyre kerülnek. Az agyunk jobb oxigén ellátáshoz jut, így a gyakorlatok után frissebbek leszünk, jobban tudunk koncentrálni, hatékonyabbak leszünk a munkában és arról ne is beszéljünk, hogy közérzetünk is jelentősen javulni fog.

Az ülőmunkát végzőknek ajánlatos lenne minden órában felállni és járni egyet, nyújtózkodni, mélyeket lélegezni friss levegőből és a munkaidő felének eltelte után egy pár tornagyakorlatot elvégezni.

Most olyan gyakorlatokat mutatunk be, melyeket akár az asztalunknál ülve is elvégezhetünk, pár percnél többet nem vesz igénybe és sokkal jobban fogjuk érezni magunkat utána. Nem utolsó szempont, hogy a különböző gerinc problémákat is megelőzhetjük, ha mindennapjaink részévé tesszük a mozgást.

Minden egyes gyakorlatot ötször ismételjük!

Első gyakorlat:

 
Egyenes háttal üljünk le egy székre.




 
 
Kezünket nyújtsuk ki és fejünket hajtsuk előre, miközben a vállunkat is előre húzzuk. Majd emeljük vissza a fejet a kiinduló helyzetbe.

 


Második gyakorlat:

 
Maradunk a széken ülve,


 
 
nyomjuk össze két tenyerünket a mellkasunk előtt,

 
 
majd nyújtsuk előre a karokat,




 
 
húzzuk vissza a karokat a mellkasunk elé, a tenyerek maradjanak felfelé mutató ujakkal.


 

Harmadik gyakorlat:

 
Tegyük a kezeinket a térdünkre,


 
 
hajtsuk előre a fejünket és domborítsuk a hátunkat.

 
 
Emeljük vissza a törzsünket és közben emeljük fel a kezeinket magastartásban szétnyitva.


 
 
Hajtsuk vissza előre a fejünket és domborítsuk a hátunkat, majd ismételjük az előző lépést.


 

Negyedik gyakorlat:

 
Tegyük a csípőnkre a kezünket,


 
 
hajtsuk hátra a fejet és közben húzzuk hátra a vállakat. A mellkas kiemelkedik.

 
 
Majd domborítsuk a hátunkat, vállakat húzzuk előre, érezzük ahogyan a lapockák megfeszülnek. 
 
 



Ötödik gyakorlat:

 
A kezeket tegyük a térdekre,


 
 
onnan fel a vállakra megfeszített tenyérrel,

 
 
majd nyújtsuk a karokat a fejünk fölé egymással szembenéző tenyérrel.


 
 
Majd engedjük vissza a kezeket ismét a vállakra, majd le térdre.


 

Hatok gyakorlat:

 
Fogjuk meg a könyökünket és emeljük fel a mellkasunkig.

 
 
Ezt a kéztartást megtartva tolljuk el jobbra,

 
 
balra, 
és engedjük le a kezeket.

gyogyulassutjai.hu

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Életmód (1) Alámerült atlantiszom (142) Belföld (5) Vetítő (37) Történelem (14) Irodalmi kávéház (489) Titkok és talányok (12) Rejtőzködő magyarország (171) Mondom a magamét (4700) Emberi kapcsolatok (36) Autómánia (61) Gasztronómia (539) Kultúra (6) Mozaik (83) Flag gondolja (33) Nagyvilág (1450) Mozi világ (440) Gazdaság (652) Politika (1571) Heti lámpás (242) Jobbegyenes (1810) Tereb (140) Sport (729) Tv fotel (65) Egészség (50) Szépségápolás (15)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>