- 0
Nem sok betonon lehet a világon 300 km/óra feletti sebességgel is biztonsággal autózni, de azért szerencsére vannak ilyen helyek. Németország észak-nyugati csücskében például ott van Papenburg és a világ egyik legnagyobb, nagy sebességre tervezett tesztpályája.
Az ATP Automotive Testing Papenburg 6,5 kilométer hosszú ovális betoncsíkján a leghosszabb egyenes szakasz ráadásul majd' két kilométeres: itt aztán lehet tolni neki...
A főként Porsche-k tuningolására szakosodott dortmundi műhely, a 9ff már korábban is használta tesztelésre a pályát, itt hajtották például 414 km/órás tempóval az 1120 lóerős Porsche GT9 R-t, a világ jelenleg leggyorsabb szériakocsiját, miután az autó 2,9 másodperc alatt felgyorsult 100-ra és 15,8 alatt elérte a 300-at...
A 911 Turbo-ból épített TR 1000 valamivel szerényebb képességű autó, hathengeres, dupla turbos boxermotorja "csak" 1000 lóerős, a tesztelés során 1040 NM-es nyomatékával 0-ról 100 km/h-ra 3,2 másodperc, 100-ról 200-ra 4.8, 200-ról 300-ra 8,0 és végül 300-ról 360-ra 16 másodperc alatt gyorsult fel. Tegyük hozzá, mielőtt elérte 391.7 km/órás végsebességét, az általában engedélyezett közúti sebesség háromszorosát! Tovább azért nem hajtották, mert véget ért a hosszú egyenes...
Az autót a pletyka szerint egy görög milliomos 25 éves barátnőjének alakították át, a bőkezű mecénás a tuningcsomagért 130 000 eurós felárat fizetett. Természetesen ennyi pénzért a széria 911 Turbo motorját teljesen átépítették és szinte valamennyi fődarabját lecserélték - a felfüggesztéstől kezdve a fékrendszerig.
Papenburg-ba egyébként elvitték az egész családot, a 9ff TR 1000 mellett ott figyelt még egy Speed9 meg egy Panamera is. Ez utóbbi kettő a "futottak még" kategóriában...