- 0
Tegnap Torkos Csütörtököt tartottak hazánkban. Egykor része volt a magyar népszokásoknak ez a falánk nap. Nagyszerűen illeszkedett a farsangi időszak lezárásához, hiszen a hagyomány szerint eleink, erre az egy napra felfüggesztették az éppen megkezdett böjtöt.
Azzal a praktikus céllal, hogy elfogyasszák a farsangból megmaradt finom falatokat. Bár egyes vélekedések szerint hamvazó szerdát megelőző hét csütörtökjén volt eredetileg a Torkos Csütörtök, több forrásból, régi elnevezésekből (kisfarsang, csonka csütörtök, halottak húshagyata stb.) mégis arra következtethetünk, hogy valószínűsíthetően, a hamvazó szerdát követő napon volt a torkosság napja.
2006-óta, amikor is a Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezésére felelevenítettük hazánkban ezt a néphagyományt, az akcióban résztvevő éttermekben és egyéb vendéglátóipari egységekben féláron fogyaszthatunk.
A fogyasztáson van tehát a hangsúly, nem a hagyományőrzésen. Egész egyszerűen beleilleszthető volt a fogyasztói társadalomra épülő világképbe ez a néphagyomány.
Végre költhetünk bátran, hiszen ezen a napon minden falánkság megengedett.
Végre jó mélyen a pénztárcánkba nyúlhatunk, csapjunk hát a lovak közé.
A csillivilli étermek neonreklámmal felerősített kampányában megfeledkezünk arról, hogy a féláron kínált csábító akciók mögött minden esetben kőkemény üzleti érdekek húzódnak. Nem más ez kedves barátaim, mint hagyományőrzésbe bújtatott jól kiszámított és felépített pénzvadászat.
Fogyassz és költs bátran magyar, a pénz nem számít!
"...aki magyar, addig eszik, míg a koporsóba teszik"
Csépányi Balázs
2006-óta, amikor is a Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezésére felelevenítettük hazánkban ezt a néphagyományt, az akcióban résztvevő éttermekben és egyéb vendéglátóipari egységekben féláron fogyaszthatunk.
A fogyasztáson van tehát a hangsúly, nem a hagyományőrzésen. Egész egyszerűen beleilleszthető volt a fogyasztói társadalomra épülő világképbe ez a néphagyomány.
Végre költhetünk bátran, hiszen ezen a napon minden falánkság megengedett.
Végre jó mélyen a pénztárcánkba nyúlhatunk, csapjunk hát a lovak közé.
A csillivilli étermek neonreklámmal felerősített kampányában megfeledkezünk arról, hogy a féláron kínált csábító akciók mögött minden esetben kőkemény üzleti érdekek húzódnak. Nem más ez kedves barátaim, mint hagyományőrzésbe bújtatott jól kiszámított és felépített pénzvadászat.
Fogyassz és költs bátran magyar, a pénz nem számít!
"...aki magyar, addig eszik, míg a koporsóba teszik"
Csépányi Balázs
Előző cikkRE-akció - Gyurcsány a terrorista