- 1
Áprilisban nyolc új repülőgéppel gyarapodott az Airbus várólistája, s ezzel a német-brit-francia-spanyol hátterű cég megerősítette vezető helyét a Boeinggel vívott ádáz csatában. Emlékeztetőül: tavaly áprilisban 397 repülőt rendeltek meg az Airbusnál.
Áprilisban nyolc új repülőgéppel gyarapodott az Airbus várólistája, s ezzel a német-brit-francia-spanyol hátterű cég megerősítette vezető helyét a Boeinggel vívott ádáz csatában. Emlékeztetőül: tavaly áprilisban 397 repülőt rendeltek meg az Airbusnál. A cégnél azonban ezt is sikerként könyvelik el, tekintettel arra, hogy a megrendelések az újabban a sertés influenzával is súlyosbított gazdasági válság miatt amúgy is a padlón vannak. Az év első négy hónapját az Airbus 11 darabos plusszal zárta, vagyis harminc új megrendelés futott be, miközben 19 gép leszállításáról szóló szerződést bontottak fel.
A nagy rivális Boeingnél ezidáig hét géppel nőtt a nettó megrendelésállomány. Munka azért mindkét óriásnál akad bőven, hiszen a 2008-as évet mindketten négyezres megrendelésállománnyal zárták. Az idei év azonban inkább a megrendelések törlése jegyében telik el, a légitársaságok zöme a túlélésért küzd, s ha megteheti, későbbre halasztja flottájának felfrissítését, esetleges bővítését.
Az Airbus szerdán jelentette be, hogy csökkenti az A380-as, 555 fő szállítására alkalmas szuperjumbó idei gyártási darabszámát, mert több megrendelője is a szállítás átütemezését kérte tőle. Mindezek ellenére a cég a tavalyi „rekordtermés" megközelítésére készül, akkor 483 gépet adtak át a megrendelőnek. Az áprilisi 46 repülőt beszámítva 162 darabot adtak át az idén - írja a Bloomberg.
Az áprilisi nyolc, szélestörzsű Airbus utasszállítóból egyébként ötöt az indiai Kingfisher Airlines rendelt, igaz ez csak annyiban tekinthető új megbízásnak, hogy az ázsiaiak egy korábbi rendelésüket váltották fel a korszerűbb, nagyobb A350 XWB típussal. Emellett három A330-as beszerzésére volt még igény.
nol.hu, Kriván Bence
Hozzászólások