Ma 2025 július 12. Izabella, Dalma napja van. Holnap Jenő napja lesz.
Területfoglalás

Területfoglalás

Flag

Szöveg méret

Még nincs értékelve
Ez már tényleg az őrület:

semmi sem érdekes Macron világában, csak és kizárólag a bevándorlás.

Több tucat országhoz hasonlóan, Franciaországban is szeptember végén döntöttek arról, melyik filmet nevezik a legjobb nem angol nyelvű film Oscar-díjáért indított harcban. Ki gondolná, hogy a migránskérdés még ebbe is beleszól? Bár a kérdés inkább álnaiv. Persze, hogy gondoltuk.

Fájdalom. Ez a címe annak a francia filmnek, amit végül jelöltek. Az elmúlt négy-öt évben legalább ezer francia film készült, az ötödét szerintem láttam, ám jót, csak keveset. Ez a film éppenséggel jó. Nem különleges, nem remekmű, de egy teljesen normálisan megcsinált film. Politikailag nehéz elhelyezni, legalábbis most már. A migránsválság előtt azt mondhattuk volna, hogy egy kritikusan baloldali film. Párizs megszállása idején játszódik, megveti a kollaboráns franciákat, de különösebben nem rajong az Angliából hazatért De Gaulle-ért sem. Marguerite Duras regénye a film alapja, ő maga egy kiábrándult kommunista volt, de azért élete végéig baloldali maradt.

Minden együtt van tehát, hogy a baloldali francia értelmiség, amely megszállva tartja a francia filmipart (is), ujjongjon, ünnepeljen. Ehelyett csak morgás hallható. Nem is annyira esélyes ez a film, rengeteg a kérdőjel a jelölés közül, nem is értjük, hogy miért ez, ha filmes műsorokat néz valaki a francia tévében, csak ezt hallja, ezt sugallják: esélytelen. (Én egyébként idén egyetlen jó francia filmet láttam ezen kívül, Láthatás volt a címe, a magyar mozikban is bemutatták. Egy pszichopata apa nem tud beletörődni a válásba és volt családját terrorizálja.) Baloldali filmeseknek mégis bajuk lehet egy alapvetően baloldali filmmel?

Persze, sejtettem, hogy mi a baj: az, hogy az nem – a baloldal szerint – a legfontosabbnak vélt kérdéssel foglalkozik. Tehát nem a migrációval. 70 évig a francia baloldali filmesek egyik legfontosabb témája a második világháború volt. De most már nem az. A Télérama című, közismerten baloldali filmes újság meg is fogalmazza, hogy ez a film esélytelen lesz a legfőbb esélyessel szemben. Nyilván könnyű kitalálni, hogy milyen filmet gondolnak legvalószínűbbnek – és persze legméltóbbnak – az Oscar-díjra. Egy migrációval foglalkozó filmet. A Télérama arra utal, hogy a libanoni versenyfilmmel szemben egy második világháborús filmnek nincs esélye.

És aztán ebben a libanoni filmben benne van minden, ami píszí. Libanoni rendezőnő készítette főleg a francia állam pénzén, a főszereplő 14 éves fiú, egy szíriai migráns, aki a történet szerint egy Bejrútban bujkáló etióp kisgyereket istápol. Hogy is lehetne egy ilyen filmmel versenyezni?

Pedig aztán a francia filmipar mindent megtesz a migrációs válság óta, hogy segítse a bevándorlást népszerűsítő filmeket. Az elmúlt években francia Oscart, azaz César-díjat adtak – az őszintén mondom – nézhetetlen Timbuktu című propagandafilmnek, a következő évben a Fatima című, szintén nézhetetlen propagandafilmnek. A Fatimának fontos dramaturgiai – mit dramaturgiai, politikai! – eleme, hogy a muszlim bevándorlók túlságosan be szeretnének illeszkedni a francia társadalomba. Ha csak úgy nem… A legfőbb konfliktus a filmben: a következő generáció már nem is tud arabul, mert annyira szeretnének franciák lenni. Hát persze. Valahogy a Fatima alkotói nem hallottak a Franciaországban már elviselhetetlenné váló párhuzamos társadalom kialakulásáról. Nyilván nem hallott az egyébként francia filmrendező arról, hogy a muszlimok döntő többsége a Koránt fontosabb törvénykönyvnek tartja, mint a francia alkotmányt és jogrendszert. Nyilván nem hallott arról sem, hogy a párizsi autóbuszokon a muszlim buszsofőrök nem hajlandóak azt a buszt vezetni, amit előző nap egy tősgyökeres francia nő vezetett, mondván, hogy egy nő után nem fogják meg ugyanazt a kormányt. Nyilván még nem ült be az egyébként párizsi filmrendező sohasem úgy párizsi taxiba, hogy a muszlim taxisofőr egyetlenegy szót sem beszélt franciául, és úgy kommunikált az utassal, hogy a kezébe nyomta a GPS-t és mutogatta, hogy üsse be a keresett utcát, majd az arabul beszélő GPS nagyjából odanavigálta a taxit a célhoz.

Természetesen egy igazi művész nem politikai pamfletet készít, nem a napi híreket formálja műalkotássá, senki nem kéri számon egy filmrendezőn azt, hogyha nem a híradó híreit filmesíti meg. De ez már a másik véglet. A gátlástalan hazugság. Minden muszlim áldozat, minden muszlim be akar illeszkedni. Milyen szép is a bevándorlás!

Ki gondolta volna, hogy eljutunk odáig, hogy éppen a baloldal számára lesz érdektelen a második világháború, benne akár még az ellenállás is? És most nyilvánvalóan eljött ez az időszak, Franciaországban mindenképp. A balliberális oldal új területfoglalási akciója a bevándorláshoz kötődik. Hiszen minden felmérés szerint a szavazójoghoz jutott migránsok a konzervatív pártokra alig szavaznak.

Kettős területfoglalás ez. A migránsok az országot egyre inkább a saját (muszlim) törvényeiknek megfelelően akarják alakítgatni, fogalmazhatunk úgy, hogy bizonyos értelemben elfoglalni, a balliberális pártok pedig a migránsok (szavazatainak) segítségével akarják a politikai világot elfoglalni.

És ennek a nagy-nagy tervnek része minden aprócska kulturális akció. 2019-ben európai uniós választások lesznek. Nemcsak a bevándorlás ellen fognak szavazni az emberek, hanem a bevándorláspropaganda ellen is. A területfoglalási kísérletek ellen.

Gábor László - ]]>www.888.hu]]>

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Mozaik (83) Rejtőzködő magyarország (168) Heti lámpás (405) Irodalmi kávéház (548) Alámerült atlantiszom (142) Nézőpont (1) Nagyvilág (1310) Emberi kapcsolatok (36) Autómánia (61) Történelem (19) Kultúra (9) Tv fotel (65) Mozi világ (440) Jobbegyenes (2988) Gasztronómia (539) Sport (729) Vetítő (30) Szépségápolás (15) Titkok és talányok (12) Gazdaság (741) Tereb (146) Életmód (1) Egészség (50) Belföld (11) Mondom a magamét (8431) Flag gondolja (42) Politika (1582)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>