- 0
Kik az új tanácsadók a Jobbikban? Melyik cég tervezte ezt a gagyi marketing stratégiát? Mit kotyvasztanak a mozgalom „politikai-boszorkány -konyhájában” mostanság? És egyáltalán: mi akar lenni ez a legújabb ócska óriásplakát?
Mert hogy radikális változás történt, hogy valami elcseszett, amatőr módon megkomponált szappanopera-szerű-imázst alakítottak ki, az már bizton állítható. Mondhatjuk: radikálisan megváltozott a Jobbik arculata, ami már csöppet sem mutat radikális képet.
Sajna, de nem hívnak már ők, lobogó Árpádsávos zászlók alatt, a magyar föld megvédése okán a harca; Trianon felülvizsgálata is tabu lett már; de még csak a szavazatszerzésben oly sikeres cigánybűnözés visszaszorításáról sem olvashatunk semmit a Jobbik legújabb óriásplakátján.
Bizonyára sokan tették fel az idei év első hetében ezeket a kérdéseket, vagy kiáltottak fel imigyen: „Micsoda mesterkélt, ócska munka ez kérem!” Nemcsak elemzők, hanem szimpatizánsok és maguk a Jobbikos szavazók is.
Már az októberi „Benettonos” film- és reklámkampány is sok kérdőjelet vetett fel a nemzeti radikális tábor berkeiben. Sokan kiakadtak annak liberális hangulatán, sótlan tartalmán. Hogy a balos trollok szétröhögték magukat – az egy dolog. De valójában a radikális oldalon is kiborult a bili. (Mi is elemeztük akkoriban ezt a kampányt, illetve az irányváltást.)
De az, amit a Jobbik most produkált – minden eddiginél nagyobb döbbenetet váltott ki. Mert íme, itt van az új, januári óriásplakát!
Dúra Dóra ugyan megmagyarázta , hogy most „a felsőbb korosztály és a családosok vannak célkeresztben”, illetve, hogy az ifjúság mellett „a családokat is kiemelt csoportnak tekintik”. Sőt, sokan jelezték a pártnak, hogy ők bizony sértve érezték magukat novemberben, amikor a Jobbik csak a fiatalokra fókuszált, így most megpróbálják a fő mondanivalójukat (mi is az?) eljuttatni az összes korosztályhoz. De akkor is! Ez a plakát úgy ócska, ahogy van:
Vona Gábor néhány nappal, az ezer plakát kihelyezése előtt már kiposztolta a Facebook-oldalára a képet. Bár ne tette volna! A kép alatti megjegyzések ugyanis igencsak kétes szimpátiát mutatnak. A hozzászólások majd fele negatív, vagy éppen alázó. És nem az ellentáborból érkezik a lesújtó vélemény, hanem maguk a jobbikosok szapulják az óriásplakátot.
A legtöbben túlzottan „beállított képnek” tartják. Nem természetes, ahogy mosolyognak, hanem meglehetősen művi. A legviccesebb hozzászóló megjegyzi azt is, hogy a kép jobboldalán bort töltő családapa nagyon hasonlít Rogán Antalra. Mások pedig észrevételezik és röhögnek azon az amatőr hibán, hogy a „Rogán-imitátor” úgy próbál bort tölteni az asszonynak, hogy a palack fel sincs bontva. (Ami megint csak az eltervezett, de elfuserált beállításra példa.) De hosszú vitát folytatnak jobbikos szavazók azon is, hogy vajon az asztalon lévő sült csirke netalán pulyka -e. Mert nem mindegy!
Az egyik legtalálóbb hozzászóló szerint az egész olyan, „mintha egy béna szappanopera reklámját látnám. Mint valami után gyártott "Barátok közt" vagy nem is tudom. a Szomszédok című klasszikus magyar szappanopera elevenednék meg a képen.” És valljuk meg, ebben tényleg van valami. Lehet, hogy a Jobbik, az akkori sorozat stábjából alkalmazott néhány szakembert?
Sokan kritizálják, mások dicsérik a keresztet a falon. Tisztességes, három generációs, három gyermekes keresztény család ez. A Jobbik által megcélzott választói közönség. Ami azért okoz sokak fejében zavart, mert mostanában inkább az iszlám felé hajlott a Jobbik. Maga Vona jelentette ki, hogy globalizmus negatív hatásaival szemben az iszlám az egyetlen megoldás. Ami önmagában nagy megdöbbenést okozott, illetve összeesküvés-elméletek gyártására adott okot a jobboldali körökben. (Lásd. iráni pénzek a Jobbikban!) És aminek groteszk voltával már mi is foglalkoztunk .
Mindenesetre nagy talány, hogy egy párt, melynek logójában a kettős kereszt áll és az óriás plakátján is megjelenik a kereszt, mi a fenét akar az illegális bevándorlással sújtott Európában az idióta iszlámimádatával kezdeni? Talán kicsit oda kellene figyelni a Tutiblog kedvenc közszereplőjére, Ferenc pápára, hogy mit is mond a kapitalizmusról és a fogyasztói társadalomról – és akkor nem kellene kelet felé tekintgetni!
Mindenesetre mi azzal a tényszerű és objektív megállapítással értünk egyet, amely így szól: „Az a bajom, hogy én nem ezt látom, amikor a Jobbikra gondolok”. De abban is nagy igazság rejlik, miszerint: „Ez a plakát (is) azt mutatja:a Jobbiknak már semmi köze a radikalizmushoz :(…”
www.tutiblog.com
Tisztelt olvasók! Legyenek olyan kedvesek és támogassák "lájkukkal" a Flag Polgári Magazin facebook oldalát, a következő címen: https://www.facebook.com/flagmagazin
- Minden "lájk számít, segíti a magazin működését!
Köszönettel és barátsággal!