www.flagmagazin.hu
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://flagmagazin.hu)

Címlap > Az érzékiség forrása

ab62d02b619962ecc956d525c770c913.jpg

Az érzékiség forrása

2009 május 20. Flag

Szöveg méret

  • 1
Még nincs értékelve

A multinacionális cégek feltartóztathatatlanul terjednek szerte a világon. Nem ismernek lehetetlent, hiszen a pénztárcájuk meglehetősen vastag. S a kis illetve közepes cégeket, mint egy hatalmas bálna, habzsolják be telhetetlen gyomrukba.

Így történt ez  a „sógoroknál”, a szomszédos Ausztriában is. A burgerlandi illetőségű világhírű ásványvíztermelő Römerquelle cég a Coca-Cola konszern tulajdonába került. Pedig az üzlet jól ment, hiszen napi egymillió liter ásványvizet értékesített a Römerquelle. A ma kincset érő forrásvizet a régészek szerint anno a római időkben bőséggel használták, s a kiépített gyógyforrás vizétől múlt el a legenda szerint Marcus Aurelius császár sebesülése. Évszázadokon át az ott lakók szinte pazarolták az értékes gyógyvizet, hiszen ingyen itták, és még fürödtek is benne. Míg nem a XIX. Század végén egy magyar pásztor felfedezte, hogy az általa őrzött sebesült állatok következetesen felkeresik a forrást, és ott gyógyítgatják sebeiket. A két világháború között lassan megindult a palackozás is, s mára az egyik legismertebb ásványvíz lett a Römerquelle.

 Sajnos ezeknek a felvásárlási akcióknak rendre az „áldozatai” lesznek a tradicionális nemzeti vállalatok is.
 Az egész Európára kiterjedő álmokat szövögető Coca-Cola ismét egy nagy skalppal lett gazdagabb. Szomorú, hogy ez a folyamat szép lassan minden nemzeti vállalatot utol fog érni szerte a világon. Hiszen a pénz nagyúr!
 
Csépányi Balázs
Magyar Menedék

Ajánló