www.flagmagazin.hu
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://flagmagazin.hu)

Címlap > Európa a maoizmus után

d22eb33ecdaa788c61fc63dab46fea4f.jpg

Európa a maoizmus után

2013 szeptember 12. Flag

Szöveg méret

  • 0
Még nincs értékelve

Megszabadult a világváros a maoista szellemi terrortól. A kulturális kirekesztés oldódik, az utca hangulata fesztelenebb.

Budapest a húszévi maoista szellemi hatalmaskodás után, ha lassan is, de magára talál. A kulturális kirekesztés oldódik, az utca hangulata fesztelenebb. A két évtized alatt felhizlalt csődtömeget még sokáig nyögi a világváros, de már előrevivők a viták.

Szabadabb a lélegzet.

Van élet a maoista után – tapasztalhatja a polgár. A sok jóvátehetetlen kár – elkótyavetyélt értékek, bűnözési hullám, korrupciós rombolás, hazugságterror, művészeti züllesztés – fájdalmas ugyan, de megkezdődhet az újjáépítés.

Itt már nem rúghat labdába újabb maoista.

Az utóvédharcok ugyan dúlnak. Az A-betűre formált körzőkkel jegyzett éttermekben gyülekezik a mester és a legényhad. Fogadkoznak, papolnak, vakolnak, kalapolnak nagy reményekkel. Nagymesterterveket szőnek, kötényt kötnek. Készülnek.

A demokráciára azonban nem lehet kötényt maslizni.

Európát is meg kell szabadítani a fő maoistától. Budapest tapasztalta, hogy aki egyszer maoista volt, az nem képes kigyógyulni ebből a mentális megbetegedésből. A maoizmus tönkreteszi az agyat.

Buggyanttá teszi megszállottját.

A baj az, hogy ennek egy európai nagyváros látta kárát húsz éven keresztül – és utána is. A Duna-parti főváros már három esztendeje megszabadult a maoistától, de még mindig nincsenek lefestve az útburkolati jelek.

Előtte a maoista tizenöt évig nem festette le.

A világvárosban húsz éven keresztül lestrapálta a buszokat a maoista. Egyre emelkedtek a jegyárak, egyre bizonytalanabbá vált a közlekedés. A maoista ment, a lestrapáltság maradt. El kellett kezdeni a buszok cseréjét.

De miért épp Bumeráng buszokat kellett venni Bergengóciából?

Valamikor csodás buszgyártó kapacitása volt a térségnek, de lezüllesztették. Újra lehetne indítani, ámde pénz kellene hozzá. Pénz van – pontosabban volt. De a bergengóc csodabuszokra kellett költeni.

„Garanciális” javításuk is két- és fél millió batkába kerül.

Három hónap használat után cserélni kell a féket. Esnek szét a buszok – hiszen elővárosi, és nem belvárosi közlekedésre tervezték a bergengócok. Vajon miért ezeket kellett megvenni? Ez is a maoista öröksége? Lezsírozta a buszüzleteket is előre? Ahogy annak idején a villamos bizniszt sínre helyezte.

Vagy ahogy a „kétes metró” építését összeomlasztotta.

Az államadósság terhére építették volna meg a metrót a boronácok. Igen ám, de akkor nem lett volna lehetőség a mutyizásra. Ezért maoista lefújta az építést, „mert nem tisztán üzleti” lett volna a megoldás.

Így aztán üzleti lehetett - nem tisztán.

A metró körül is, az államadóság körül is burjánozhatott a mutyi – két legyet ütött egy csapásra. Mert a lezüllesztés volt a kapott feladata. Erre okosították ki még a nyolcvanas években a tengerentúlon.

Mára azonban megszabadult a világváros a maoista szellemi terrortól.

A kulturális kirekesztés oldódik, az utca hangulata fesztelenebb. A két évtized alatt felhizlalt csődtömeget, az elvtársakkal való összemutyizás ártalmait még sokáig nyögi a világváros, de már előrevivők a viták. Szabadabb a lélegzet.

Európát is meg kell szabadítani a maoizmus nyűgétől.

Élvezzék busás végkielégítésüket a maradiság tuskói, a visszahúzó erők bugrisai, a múltban megrekedt fafejűek. Menjenek tengerparti luxusvillájukba, dőzsöljenek az összehörcsögölt vagyonból.

Végre szabadulhasson meg tőlük a kontinens. 

Kovács G. Tibor - gondola.hu
Magyar Menedék

Ajánló