



## Bayer Zsolt: Szegény 444

2024 június 26. Flag

### Szöveg méret

Mentés

- 
- 
- 

- [0](#)

Még nincs értékelve

Mérték

Most biztosan nagyon fel kellene háborodni...

És miért is?

---

?felsége az EU hány orosz médiát tiltott be eddig?

## Oroszországban betiltották a 444-et

A 444.hu az egyetlen magyar híroldal, ami felkerült [az orosz külügyminisztérium ma kiadott tiltólistájára](#). Június 25-ét?l ugyanis 81 európai hírszolgáltató elérését korlátozta a putyini rezsim, amelyeket országonként fel is sorolnak a minisztériumi honlapon. Néhány szerkeszt?ség összeurópai médiumként került a listára.

Azt írják a közleményükben, hogy mindez válasz az Európai Unió Tanácsa által május 17-én hozott döntésre, amely megtiltja három orosz média, a RIA Novosztyi, az Izvesztjia Médiainformációs Központ és a Rosszijszkaja Gazeta „minden m?sorszórási tevékenységét”, és amely szintén ma, június 25-én lép hatályba.

Ezért tesz – Lavrov külügyminisztériuma szerint – ellenintézkedéseket az Oroszországi Föderáció olyan médiaszolgáltatókkal szemben, amelyek „rendszeresen terjesztenek hamis információkat a különleges katonai m?velet menetér?l”.

„Az orosz fél többször és különböz? szinteken figyelmeztetett, hogy a hazai újságírók politikailag motivált üldözése és az orosz médiák indokolatlan betiltása az EU területén nem marad válasz nélkül. Ennek ellenére Brüsszelben és a blokkközpontú országok f?városaiban az eskaláció útját választották, egy újabb illegitim tiltással Moszkvát arra kényszerítve, hogy tükröz? és arányos ellenintézkedéseket hozzon. Az ilyen események alakulásáért kizárólag az Európai Unió vezetése és az ezt a döntést támogató országok felelnek. Abban az esetben, ha az orosz médiával szembeni korlátozásokat feloldják, az orosz fél szintén felülvizsgálja döntését az említett médiaoperátorokra vonatkozóan” – írja az orosz külügyminisztérium közleménye.

Ez pedig az érintett 81 hírszolgáltató listája, az oroszok által jelzett kategóriákkal.

### Ausztria

1. Állami televízió- és rádiótársaság „ORF” (orf.at);

2. Média csoport „Osterreich” (oe24.at);

### Belgium

3. Magazin „Le Vif” (levif.be);

4. Magazin „Knack” (knack.be);

### Bulgária

5. Hírportál „Mediapool” (Mediapool.bg);

6. Újság „24 Chasa” (24chasa.bg);

### Magyarország

7. Hírportál [444.hu](http://444.hu);

### **Németország**

8. Magazin „Der Spiegel” ([spiegel.de](http://spiegel.de));

9. Újság „Die Zeit” ([zeit.de](http://zeit.de));

10. Újság „Frankfurter Allgemeine Zeitung” ([faz.net](http://faz.net));

### **Görögország**

11. Görög Rádió és Televízió ERT ([ert.gr](http://ert.gr), [ertnews.gr](http://ertnews.gr));

12. Média csoport „Skai” ([skai.gr](http://skai.gr));

13. Televíziós csatorna „Mega” ([Megatv.com](http://Megatv.com));

14. Újság „Proto Thema” ([protothema.gr](http://protothema.gr));

### **Dánia**

15. Napilap „Berlingske” ([berlingske.dk](http://berlingske.dk));

16. Kiadó „Information” ([information.dk](http://information.dk));

### **Írország**

17. Nemzeti televízió- és rádiótársaság „RTE” ([rte.ie](http://rte.ie));

18. Újság „The Irish Times” ([irishtimes.com](http://irishtimes.com));

19. Újság „The Irish Independent” ([independent.ie](http://independent.ie));

### **Spanyolország**

20. Újság „El Mundo” ([elmundo.es](http://elmundo.es));

21. Újság „El País” ([elpais.com](http://elpais.com));

22. Hírügynökség „EFE” ([efe.com](http://efe.com));

23. Spanyol Állami Televízió „Televisión Española” ([rtve.es](http://rtve.es));

#### **Olaszország**

24. Országos televíziós csatorna „LA7” ([la7.it](http://la7.it));

25. Újság „La Stampa” ([lastampa.it](http://lastampa.it));

26. Újság „La Repubblica” ([repubblica.it](http://repubblica.it));

27. Televíziós társaság „RAI” ([rai.it](http://rai.it), [rainews.it](http://rainews.it));

#### **Ciprus**

28. Újság „Politis” ([politis.com.cy](http://politis.com.cy));

29. Hírportál „Cyprus Times” ([cyprustimes.com](http://cyprustimes.com));

30. Újság „Cyprus Mail” ([cyprus-mail.com](http://cyprus-mail.com));

#### **Lettország**

31. Televíziós csatorna „Latvian Television” Lett Rádió 4 ([ism.lv](http://ism.lv));

32. Hírportál [apollo.lv](http://apollo.lv);

33. Internetes televíziós csatorna [tvnet.lv](http://tvnet.lv);

34. Kiadó „Diena” ([diena.lv](http://diena.lv));

#### **Litvánia**

35. Hírportál „LRT” ([lrt.lt](http://lrt.lt));

36. Hírportál „15min.lt” ([15min.lt](http://15min.lt));

37. Hírportál „Irytas.lt” (Irytas.lt);

### **Málta**

38. Központi állami televíziós csatorna „Television Malta” TVM (tvmnews.mt);

39. Újság „Times of Malta” (timesofmalta.com);

40. Újság „The Malta Independent” (independent.com.mt);

41. Újság „Malta Today” (maltatoday.com.mt);

### **Hollandia**

42. Televízió- és rádiótársaság „Nos” (nos.nl);

43. Újság „Nrc” (nrc.nl);

44. Újság „Algemeen Dagblad” (ad.nl);

### **Lengyelország**

45. Televíziós csatorna „Belsat” (belsat.eu, belsat.pl);

46. Magazin „????? ??????” (novayapolsha.eu, novayapolsha.com novayapolsha.pl);

### **Portugália**

47. Televíziós csatorna „RTP Internacional” (rtp.pt);

48. Újság „Publico” (publico.pt);

49. Újság „Expresso” (expresso.pt);

50. Hír- és elemző projekt „Observador” (observador.pt);

### **Románia**

51. Televíziós csatorna „Pro TV International” (m?holdak: „Eutelsat 16A -16 EST” és „Astra 5B – 31,5

EST”; weboldalak: [stirileprotv.ro](http://stirileprotv.ro), [protv.ro](http://protv.ro));

52. Televíziós csatorna „Digi24” (m?hold: „Eutelsat 16A – 16EST”; weboldal: [digi24.ro](http://digi24.ro));

53. Televíziós csatorna „B1TV” (m?hold: „Astra 5B – 31,5 EST”; weboldal: [b1tv.ro](http://b1tv.ro));

#### **Szlovákia**

54. Újság „SME” ([sme.sk](http://sme.sk));

55. Internetes kiadás „Dennik N” ([dennikn.sk](http://dennikn.sk));

#### **Szlovénia**

56. Internetes kiadás „Nova24” ([Nova24.si](http://Nova24.si), [Nova24tv.si](http://Nova24tv.si));

57. Internetes kiadás „Demokracija” ([Demokracija.si](http://Demokracija.si), [Demokracija.eu](http://Demokracija.eu));

#### **Finnország**

58. Újság „Iltta-Sanomat” ([is.fi](http://is.fi));

59. Újság „Iltalehti” ([iltalehti.fi](http://iltalehti.fi));

60. Újság „Helsingin Sanomat” ([hs.fi](http://hs.fi));

61. Televízió- és rádiótársaság „Yleisradio” ([yle.fi](http://yle.fi));

#### **Franciaország**

62. Televíziós csatorna „LCI” ([tf1info.fr](http://tf1info.fr));

63. Újság „Le Monde” ([lemonde.fr](http://lemonde.fr));

64. Újság „La Croix” ([la-croix.com](http://la-croix.com));

65. Újság „Liberation” ([liberation.fr](http://liberation.fr));

66. Magazin „Lexpress” ([lexpress.fr](http://lexpress.fr));

67. Rádiótársaság „Radio France” ([radiofrance.fr](http://radiofrance.fr));

68. Hírügynökség „Agence France-Presse” ([afp.com](http://afp.com), [afpforum.com](http://afpforum.com));

69. Televíziós csatorna „CNews” ([cnews.fr](http://cnews.fr));

70. Televíziós társaság „Arte” ([arte.tv](http://arte.tv));

### **Csehország**

71. Televíziós csatorna „Ceska Televize” ([ceskatelevize.cz](http://ceskatelevize.cz));

72. Hírportál „Seznam Zpravy” ([seznamzpravy.cz](http://seznamzpravy.cz));

### **Svédország**

73. Televízió- és rádiótársaság „SVT” ([svt.se](http://svt.se));

74. Rádiótársaság „Sveriges Radio” ([sverigesradio.se](http://sverigesradio.se));

### **Észtország**

75. Hírportál [propastop.org](http://propastop.org);

76. Nemzeti televízió- és rádiótársaság „ERR” ([err.ee](http://err.ee));

77. Médiatermék „Delfi” ([delfi.ee](http://delfi.ee));

### **Összeurópai médiumok**

78. Agence Europe ([agenceurope.eu](http://agenceurope.eu));

79. Politico ([www.politico.eu](http://www.politico.eu), [www.politico.com](http://www.politico.com));

80. M?holdcsomag „Svoboda Satellite Package”;

81. Internetes kiadás „Euobserver” (Euobserver.com).

[www.444.hu](http://www.444.hu)

Forrás: [Bádog - Bayer Zsolt blogja](#)



**Ajánló**