FLAG Onmagukat jelentették fel a dollarmédia szerepl?i

= ..‘

MAGAZ'N Kozzétette: www.flagmagazin.hu (https:/flagmagazin.hu)

T,
{/

Onmagukat jelentették fel a dollarmédia szerepl?i

2023 december 16. Flag

Szbveg méret

90
Mentés

*0

Ertékelés kivalasztasa
Még nincs értékelve

Mérték

Hoppa! Ebb?I balhé lesz!

A balliberalis partok mellett tiz médium is tiltakozott az Orszaggy?lés éaltal a héten megszavazott

1. oldal (6sszes: 5)



FLAG .~ Onmagukat jelentették fel a dollarmédia szerepl?i

PO &=

M\AG\A\Z";I Kozzétette: www.flagmagazin.hu (https:/flagmagazin.hu)

szuverenitdsvédelmi torvény ellen. Utdnajartunk és kideriilt, hogy nincsenek véletlenek: egyt?l egyig azok emelték
fel a szavukat a kilf6ldi beavatkozas visszaszoritasat szolgalo térvénycsomag ellen, akiket az elmult években
dollarral és eurdval tdmtek ki Soros Gyorgy szervezetei, az amerikai nagykovetség vagy éppen Briisszel.

Fontos dsszefiiggésre hivta fel a figyelmet a péntek reggeli radidinterjiban Orban Viktor a szuverenitasvédelmi
torvény ellen tiltakozé partok, szervezetek és sajtborganumok kapcsan.

— En biztatom ?ket tovabbra is, hogy szolaljanak meg. Mert ez énfeljelentés. Tehat, nyilvan, kik szolalnak most
meg? Hat azok szdlalnak meg, akik eddig ezt a pénzt kapték. Azok szoélalnak meg, azok tiltakoznak, akik ebb?I
élnek. Akik — mondjuk ki egyenesen — zsoldban allnak. Tehat most ez a zsoldosok tiltakozasa. Hat ennél szebb
onvallomast nehéz elképzelni, elaruljdk sajat magukat

— mondta a kormanyf? péntek reggel a Kossuth radié ,J6 reggelt, Magyarorszag!” cim? m?soraban.

Az 4llitas nemcsak a baloldali partokra, illetve a szintén tiltakozd Soros-szervezetekre, hanem a balliberélis
médiara is vonatkoztathat. A minap ugyanis kézos kdzleményt adott ki az Atlatszé, a Magyar Narancs, a Magyar
Hang, a Partizan nev? YouTube-csatorna, a Telex, a Direkt36, a 444, a Qubit, a Valasz Online és a Lakmusz nev?
portal. Szerintiik ,a most elfogadott »szuverenitasvédelmi« tdrvény bet?je szerint ugyan nem a médiacégek
m~?kodését szabalyozza, mégis alkalmas arra, hogy sulyosan korlatozza a sajtdszabadsagot, megnehezitse, akar
ellehetetlenitse a fliggetlen szerkeszt?ségek, Ujsagirék, médiacégek munkajat”.

Ezek utan érdemes attekinteni a dollarmédiumok kilfoldi finanszirozasanak eddig nyilvanossagra kerllt részleteit.

Soros a f? tamogato

A Magyar Narancs nev? hetilapot, illetve portalt kdzel hisz szazalékban tulajdonolja a Soros Gyoérgy altal pénzelt
Media Development Investment Fund (MDIF) nev? amerikai alapitvany. Ugyanezen pénzalap érdekelt 2014 6ta a
444-et, illetve a Qubit és Lakmusz nev? oldalakat kiadé Magyar Jeti Zrt.-ben is. Az MDIF tAmogat6i és befektet?i
kozo6tt megtalalhat6 tobbek kozétt a Soros Gyoérgy-féle Open Society Foundations: igy példaul 2005 és 2009 kozott
az MDIF (korabban MDLF) t6bb mint 15 millié dollarnyi tamogatast kapott az Open Society Institute-tdl. Valer Kot
és Marie Nemcova személyében két régi Soros-haldzatos szerepl? a 444 kiaddjanak vezet?ségébe is bekerdilt.

Briisszel is beszallt

Mindemellett az emlitett lapkiadd céget Brisszel is pénzeli. Ahogy arrél az Adatradar beszamolt, 2021
decemberében, nem sokkal a 2022-es parlamenti valasztas el?tt az Eurdpai Bizottsag tAmogatast itélt meg egy, a
francia hirligyndkség, az AFP égisze alatt m?kdd? konzorciumnak. A 2 200 000 eurés dsszkdltségvetés?
palyazatbdl hét ,tényellen?rz? csapatot” finanszirozott Briisszel 12—-15 honapos futamid?vel. Egy-egy nyertesre
tehat tobb mint 120 millié forint jutott. Az AFP a 444.hu kiaddjaval, a Magyar Jeti Zrt.-vel kotott stratégiai
egylttm?kodést.

Kés?bb vildgossa valt az is, hogy az eredetileg tervezetthez képest a Lakmuszt tovabbi 30 hénapig, azaz két és fél
évig (1) finanszirozzak majd kilféldr?l. Ahogy maguk megirtak, ,a masodik, 30 hénapon at tarté fazis is az Eurdpai
Bizottsag résztamogatasaval valdsul meg. A HDMO-t alkotd konzorciumot nyilt palyazaton valasztotta ki a
bizottsag, és minden tevékenységben teljes fliggetlenséget élvez. A projekt keretében a Lakmusz 6t masik
autondm szervezettel dolgozik egyutt a hamis és félrevezet? informaciok terjedése ellen Magyarorszagon: a
Political Capital és a Mérték Médiaelemz? M?hely kutatoival, a francia AFP hirligynokség Ujsagiroival, az ldea
Alapitvany tudatos médiafogyasztassal foglalkozé munkatérsaival és a francia Epresspack webes fejleszt?ivel.”

Soros Gyorgy mellett tehat most mar — az unids adofizet?k pénzéb?| — Briisszel is kezd a 444 kiaddjanak allandd
fenntart6java vaini.

2. oldal (6sszes: 5)



FLAG .~ Onmagukat jelentették fel a dollarmédia szerepl?i

PO &=

M\AG\A\Z";I Kozzétette: www.flagmagazin.hu (https:/flagmagazin.hu)

Fontos emberek tanacsa

A 444-esek altal létrehozott Lakmusz mellett egy tanacsaddi testilletet is felallitottak, ahol a Soros-halézat j6l ismert
szerepl?i sorakoznak. Tagja példaul Kapronczay Stefania, a szintén Soros-pénzelte Tarsasag a
Szabadséagjogokért (TASZ) ligyvezet? igazgatdja, Krekd Péter, a Political Capital ligyvezet?je, Martin Jozsef Péter,
a Transparency International magyarorszagi lgyvezet? igazgattja és Pardavi Marta is, aki a Helsinki Bizottsag
tarselndke. Ez utobbi szervezeteket szintén b?kez?en tAmogatta a Soros Gyorgy-féle Nyilt Tarsadalom
Alapitvanyok héalézata.

2023-ban a Vélasz Online-hoz igazolt a 444.hu egyik régi alapembere, Magyari Péter. Majusban méretes ongolt
rugott a Valasz Online, mikor vehemensen céfolni prébalta a dollarmédiaval valé hasonldésagéarol szo6l6
felvetéseket.

Kiderult ugyanis, hogy az online portal korabban megjelent cikksorozataban annak témaja — Kina — mellett volt még
egy fontos kdzds vonas: az irdsok megjelenését minden esetben az Egyesiilt Allamok magyarorszagi
nagykovetsége tamogatta.

A Valasz Online mellett a Magyar Hang is kdzzétette a Nyugati Palyan nev? oldal tartalmait, és a cikkek mogé
odairtak: ,Cikkiink és a Nyugati palyan podcast az Egyesiilt Allamok budapesti nagykdvetségének tamogatasaval
késziilt. A cikkben és a podcastban elhangzo vélemények nem feltétlendl tiikrozik az Egyesiilt Allamok
korméanyéanak allaspontjat.”

Tordai Csaba és az Atlatszo

Azt is régota lehet tudni, hogy Soros Gyoérgy pénzéb?l m?kddik az egyik els? internetes dollarmédium, az Atlatszo.
Emellett a Direkt36-hoz hasonléan a ,tényfeltard” portal kiilonbdz?, a spekulans altal pénzelt nemzetkozi
egyuttm?kodéseknek is része. Nem Iényegtelen szempont, hogy az Atlatsz6 mogott felbukkant kor politikusi
kapcsolatrendszere az egykori SZDSZ-t?| Bajnai Gordonon at a 2019-ben f?polgarmesterré valasztott Karacsony
Gergelyig ér. E vonatkozasban kdzponti szerepl? az a Tordai Csaba, aki a f?polgarmester tanacsadoja, és akinek
az Ugyvédi irod4jaban nemrég az adéhatéség tartott hazkutatast Kardcsony 99 Mozgalmanak finanszirozdsa
Ugyében. Tordai ugyanis korabban — mar a Gyurcsany Ferenc kormanyzéasa idején végzett allamtitkari
tevékenység utan — az Atlatszo alapitojaként is ismertté valt, s?t, a portal mogoétti vallalkozasban 2011 és 2017
kozott felligyel?bizottsagi tag, 2014 és 2019 kozoétt pedig tarstulajdonos volt.

Amerikai pénzes? a Telexnek

2022-ben az is kiderult, hogy a régi indexesek Uj blogja, a Telex hozzavet?leg 300 milli6 forintot kap az Egyesdlt
Allamok koltségvetéséb?l. Ismert, az Egyesiilt Allamok magyarorszagi nagykévete mar szenéatusi bizottsagi
meghallgatasan igéretet tett arra, hogy a ,fliggetlen médiat” tamogatni fogjak. Erre bizonyiték a Telex ,képzési
programjanak” hozzavet?leg 300 milli6é forintnyi dollarral, az amerikai ado6fizet?k pénzéb?l valé megtamogatasa.

Mindez az 6sszeg azonban messze nem a teljes kilfoldi tAmogatasuk. Ugyanis a Direkt36 nev? partneroldaluk
hosszl évek 6ta Soros-pénzekb?l él. Mar 2015 marciusaban kikerilt az OSF, azaz Soros Nyilt Tarsadalom
Alapitvanyok logoja a Direkt36 oldalara, a ,tamogatas” felirattal. Raadasul a Direkt36 bemutatkozasabadl kidertdil,
hogy irdsaikért a partneroldalak (kordbban a 444, jelenleg a Telex) is fizetnek nekik, azaz k6zvetett médon igy is
kiilfoldi pénzek gurulhatnak hozzajuk. Erdekesség, hogy a 2017-es beszamolojuk szerint publikécios partneriik volt
a kilfeldi tulajdont RTL Klub, a német Krautreporter, illetve a Forbes Magazin is. Egy angol nyelv? oldal alapjan —
amelynek a f?szerkeszt? nyilatkozott — egyes médiumok az altaluk folytatott kutatasokért fizetnek a Direkt36-nak.

3. oldal (6sszes: 5)



FLAG .~ Onmagukat jelentették fel a dollarmédia szerepl?i

PO G

NfAGKZlN Kozzétette: www.flagmagazin.hu (https:/flagmagazin.hu)

A 2018-as orszaggy?lési valasztasok el?tt is nagy er?forrasokat vetett be Magyarorszagon a Soros-hal6zat a
korméanyvaltas érdekében.

Tényszer?en visszakereshet?, milyen pénzdsszegekkel tamogatta a magyar kormanyt tAmado6 organumokat a
spekulans. A Direkt36 kétszer is kapott pénzt az OSF-t?l, 6sszesen 95 ezer dollart, tehat tébb tiz milli6 forintot. Az
OSF honlapja szerint ebb?l jutott a Direkt36 k6zéptavu fenntarthatésaganak biztositasara a tdmogato bazis
meger?sitése révén.

Nadori Péter, a Direkt36 tanacsado testiiletének tagja mar a kilencvenes évek els? felében — az akkoriban az
amerikai milliardos alapitvanya altal tamogatott — a Magyar Narancs megbizott f?szerkeszt?je és szerkeszt?je volt.
Szerepe most azért is érdekes, mert a Medial nev? oldal arr6l szamolt be, hogy ? inditotta el a
szuverenitasvédelmi torvény kapcséan a tiltakozast.

NED-dollarok a Partizannal

A tematikus portdl kdzolte azt is, hogy az egyeztetés a Partizan irodajaban volt. Gulyds Marton csatornaja
esetében is egy dollarmédiumrol van sz0, ugyanis maga a Partizan alapitéja vallott arrél, hogy kaptak olyan
pénzeket is, amelyek Soroshoz kéthet?k. ,Tehat végs? soron ott van a sor végén Soros Gyorgy is, ezt kar
eltagadni” — fogalmazott idén marciusban egy m?sorukban. A YouTube-csatorna a vélasztasi orszagjaro utjahoz
szikséges 98 ezer dollart az elmult hetekben, a baloldal kilféldi finanszirozasat feltaré magyar titkosszolgalati
jelentésben is felbukkand National Endowment for Democracytdl (NED) kapta. A NED-et nyilt forrdsok nemes
egyszer?séggel csak ugy emlitik, mint a CIA hivatalossa tett megjelenését kulféldon. A szervezetr?l érdemes tudni,
hogy éves el?iranyzatot kap az Egyesiilt Allamok kéltségvetéséb?I.

Ugyanakkor nem a NED-t?| kapott 6sszeg volt a Partizan egyetlen kilfoldi finanszirozasa, ugyanis a German
Marshall Fund (GMF) is pénzelte a csatornat. A GMF meghivasos palyazatan 15 ezer dollaros, tovabba a The
Foundation for Democracy and Pluralism meghivasos palyazatan kétszazezer eur@s dijazasban részesiiltek.
Raadasul, ahogy azt a Mandiner részletesen bemutatta,

amig a Kozos Orszag Alapitvany pénzelte Gulyas Marton korabbi csatornajat, addig oda érkeztek a kilfoldi
pénzek.

Lathato tehat, hogy a tiz tiltakozé médium, valamint a kezdeményezésiiket 6sszefogd személyek egyt?l egyig
részesultek a kulfoldi pénzekb?l.

Boritokép: Soros Gyoérgy (Foto: MTI)

www.magyarnemzet.hu

4. oldal (6sszes: 5)


http://www.magyarnemzet.hu

2 Onmagukat jelentették fel a dollarmédia szerepl?i
M G . IN Kozzétette: www.flagmagazin.hu (https:/flagmagazin.hu)

DR. DRABIK JANOS

100 EVVEL TRIANON UTAN

DVD

Ajanlé

5. oldal (6sszes: 5)


http://www.magyarmenedek.com/products/16683/100_evvel_Trianon_utan_DVD_-_Drab...

	textsize_select: []
	form_build_id: form-Hb84jFaheUYdVod_oy5J5yRsr1T71D72BnjeYSUObtQ
	form_id: textsize_form
	vote: []
	form_build_id: form-dVht8RJaCf8S39XOU_jMEOLIe9etUPLe6BGRV-cFJ0Q
	form_id: fivestar_custom_widget


