



Egymás után bocsátják el a munkatársakat a jobbkos médiából

2022 június 14. Flag

Szöveg méret

Mentés

-
-
-

• [0](#)

Még nincs értékelve

Mérték

Havas Henrik tagad, szerinte csak nyaralni küldik

Megkezdődtek az elbocsátások a jobbkios Alfahírnél és N1TV-nél, a liberális zászlóshajó Telex, amelyet annak idején egy cseh milliárdos pénzén sikerült beindítani, mindeközben azt hirdeti, hogy a portál dolgozói tulajdonba kerül.

Sajtóértesülések szerint jelentős leépítési hullám indult be a Jobbkioshoz köthető Alfahír hírportálnál és az N1TV online televíziójánál, hogy a végére mindössze néhány munkatársat tartsanak meg.

A sajtóban megjelent információk szerint Havas Henrik vezetőt is elküldték az N1TV-től, ám ezt az érintett később tagadta, és azt állította: annyit közölt vele, hogy a vezetősorát a nyárra való tekintettel szüneteltetik.

Egyes források állítják, volt, akivel SMS-ben közölték a felmondást, és az N1TV, valamint az Alfahír szerkesztőségének irodabérletét is felmondták már.

A balliberális média zászlóshajójánál eközben új távlatokban gondolkodnak.

Átalakul a Telexet kiadó Van Másik Kft. A jelenleg egyszemélyes, Kárpáti Márton alapító tulajdonában álló cég zrt.-vé alakul

– adta hírül a portál hétfői közleményében.

Mint írták, a részvények 75 százaléka dolgozói részvény lesz egyenlő arányban elosztva.

Hozzá tették: ebből a részvényből csak Munk Veronika alapító-főszerkesztő kap a többiekénél nagyobb hányadot.

– A részvények fennmaradó 25 százaléka törzsrészvényként Dull Szabolcs főszerkesztő, Kárpáti Márton üzletfejlesztési és stratégiai igazgató, Kárpáti András informatikai igazgató és Pusztay András gazdasági és értékesítési igazgató között oszlik majd el – áll a közleményben.

Mint ismert, a Telexet egy cseh milliárdos, Zdenek Bakala segítségével sikerült beindítani az Indextől felálló újságírók csoportjának néhány éve.

[Ahogy arról korábban beszámoltunk](#), Bakala érdekeltségébe tartozik Csehország legnagyobb kiadóvállalata, az Economia, amely 2021 márciusában 200 ezer eurót adományozott a Telexnek.

Zdenek Bakalát sokan csak úgy emlegetik, a „cseh Soros”.

Az üzletembernek szintén van egy saját családnevét viselő alapítványa, bár az méreteiben, tevékenységében sokkal visszafogottabb, mint Sorosé, a Bakala Alapítványként felsőoktatási ösztöndíjakat adományoz.

A [V4NA](#) nemzetközi hírügynökség Bakaláról szóló cikkében felidézte, a milliárdost Milos Zeman cseh köztársasági elnök, valamint Andrej Babis korábbi miniszterelnök is keményen bírálta már.

Bakala együtt szerepelt Soros Györggyel egy 2007-es konferencián, amelyet a Policy Association for an Open Society szervezett. A cseh milliárdos alapítványa Soroshoz köthető nem kormányzati szervezeteket is támogatott, mint például a Közép-európai Aspen Intézetet (The Aspen Institute Central Europe).

Borítókép: Havas Henrik (fotó: Nemzeti Sport)

www.magyar nemzet.hu

Tisztelt olvasók!

Legyenek olyan kedvesek és támogassák "lajkukkal" a **Flag Polgári Magazin** Twitter oldalát a következő címen: <https://twitter.com/syracuse73>, illetve a Facebook oldalát pedig az alábbi címen:

<https://www.facebook.com/flagmagazin>

- Minden "lájk számít, segíti a magazin m?ködését!

Köszönettel és barátsággal!

www.flagmagazin.hu



Ajánló