
Bakancsok és szatrapák
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://flagmagazin.hu)

         

 

    Bakancsok és szatrapák  

  2010 április 29.  Flag           

Szöveg méret

  
Mentés     

  
  
  

0 

Még nincs értékelve

Mérték   

    
Szkopjeiek, albánok! B?rötökb?l új ruhát hasítunk! Ti nem lehettek görögök, mert annak születni kell! Kiontjuk a
véreteket, albán disznók!A baloldali görög kormány biztonsági er?i tagjainak kiáltásait idézi videofelvételr?l a
BalkanInsight.com 2010. április 1-jei keltezéssel.

1. oldal (összes: 5)



Bakancsok és szatrapák
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://flagmagazin.hu)

– Mi folyik Magyarországon? Mi ez a Zsonik?
– Fogalmam sincs. Mondj többet róla!
– Tudod, a Zsonik az új, fasiszta pártotok. Amelyik az els? vagy a második lesz a választásokon.
Egy magas rangú európai uniós tisztségvisel? faggatja fiatal magyar beosztottját Brüsszelben 2010. április
9-e reggelén.

Jön az ár. […] Megfulladunk, vagy megtanulunk úszni benne.
A magyar választások várható eredményér?l Tamás Pál szociológust idézi a The Guardian brit napilap
április 8-i száma.

Gregor Mayer és Bernhard Odehnal Felvonulás – Jobboldali veszély Kelet-Európából cím?, 297 oldal terjedelm?
könyvét jelentette meg az osztrák Residenz Kiadó. A hat ország (Csehország, Szlovákia, Magyarország,
Horvátország, Szerbia, Bulgária) széls?jobboldalinak nevezett mozgalmairól szóló hat fejezet közül az els?t Gregor
Mayer írta Magyarországról. Az el?szót a rákosista sajtóban dolgozó, majd külföldre távozott és ott szakmáját
tovább folytató Paul Lendvai írta.
A szerz?k ideológiai szemüvegér?l már a kötet borítója árulkodik: a fotón látható Magyar Gárda-bakancsok nem a
„széls?jobboldali”, hanem a címben szerepl? „jobboldali” veszélyt illusztrálják. Vagyis azt a „veszélyt”, amelyet –
e három hasonsz?r? ember szerint – a vasárnap 70 százalékban (a szerz?k által egybemosott) jobboldalra szavazó
magyar nép jelent Európára.
Térségünket „Kelet-Európának” nevezik, noha földrajzilag Prága jóval, Zágráb valamivel nyugatabbra fekszik
Bécsnél. Ami azt mutatja, hogy Mayer és Odehnal nem tudott megszabadulni a hidegháborús felosztás kliséjét?l a
berlini fal leomlását követ? húsz év után sem.
A kötet mintegy egyharmada Magyarországról szól, amin nincs mit csodálkozniuk azoknak, akik ismerik megíróinak
munkásságát. 

A magyarországi fejezet szerz?je, Gregor Mayer az osztrák Profil cím? hetilapnak, a Der Standard napilapnak és a
DPA német hírügynökségnek tudósít Budapestr?l és Belgrádból. Szerz?társa, a Bécsben él? Bernhard Odehnal
ugyancsak a Profilnak, valamint a svájci Die Weltwoche cím? hetilapnak küldi tudósításait. 2004 óta a svájci
Tagesanzeiger napilap riportere is.
Hogy Magyarország miért szerepel ekkora súllyal és els? anyagként a kötetben, arra a magyarázat nyilván az,
hogy a Jobbik és a Fidesz együttes ereje kifordíthatja sarkából „Európát”, mely kifejezésen nyugat-európai
újságírók és szerz?k szinte minden esetben Nyugat-Európát értik.
Csakhogy immár húsz éve folyamatosan Magyarországgal van „baj”: nálunk dúl igazán az antiszemitizmus, az
idegengy?lölet, a cigányellenesség, a kirekesztés és a negatív diszkrimináció. Hogy itt orvosi ellátás hiányában
emberek halnak meg, elárverezik fejük fölül otthonukat, gyermekek éheznek, az országot szemét borítja, szemét
kapható élelmiszerként a szupermarketekben, miközben a bankok szuperprofitot vágnak zsebre, az a nyugati
lapokban nem téma.
Esetünkben – és kizárólag esetünkben – Nyugat-Európa legtekintélyesebb konzervatív lapjait is csupán az említett
„veszély” foglalkoztatja. Szinte megmagyarázhatatlan, hogy a más esetekben tárgyilagosságukra és tényszer?
tudósításaikra oly kényes lapok a „kedvünkért” gátlástalanul, tudatosan hazudnak, torzítanak és csúsztatnak.
Mint e kötet szerz?i.

2. oldal (összes: 5)



Bakancsok és szatrapák
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://flagmagazin.hu)

Érdekes kérdés: vajon e sajtó tulajdonosi szerkezetének tudható-e be, hogy bármennyire rájuk bizonyíthatóak is
hazugságaik, ez sem a leírtakra, sem a hazug szerz?k kés?bbi írásaira, sem pedig pályafutásukra nincs hatással?
Mivel ésszer? magyarázat erre tudtunkkal nincs, ezzel a hozzáállással ?k maguk gerjesztik a legszéls?ségesebb
összeesküvés-elméletek megszületését és terjedését.
Nézzünk akkor néhány jellemz? példát e hazugságokra, illetve hamisításokra Gregor Mayer Magyarország cím?
fejezetéb?l.
Mayer a Folyamatos gátszakadások – Orbán Viktor el?futárként alcím alatt ezt írja a 2002. áprilisi választásokról:
„Amikor a vereség kiderült, a választási eredmény az asztalon feküdt, Orbán valami olyasmit tett, ami egy európai
demokráciában tabu: megtagadta a végeredmény elismerését, és minden ok nélkül »választási csalást«
emlegetett…” (33. o.).
Mint emlékezetes, ennek pontosan az ellenkez?je történt: a Fidesz-szavazók jó részét sokkolta, hogy Pintér
Sándor volt belügyminiszter azonnal elismerte a vereséget, és így tett Orbán Viktor is, noha százezrek követelték a
szavazatok újraszámlálását.
Mayer szerint – olvasható két oldallal odébb – a Fidesz-kormány idején a közszolgálati televízió nemcsak a
hatalom szatrapáinak vezetése alatt állt, de oda „az ellenzéket alig engedték be, miközben Orbánt szervilis udvari
újságírói akkor interjúvolták, amikor erre kedve szottyant”.
Ennek szintén pontosan az ellenkez?je igaz. Az MTV-ben a miniszterelnök „standard” interjúvolója Baló György
volt, akinek ideológiáját Mayer könyve 80. oldalán így igazolja vissza: „A tekintélyes balliberális televíziós újságíró,
Baló György felesége a n?i jogok elkötelezettjeként vált ismertté.”
Nézzünk most egy újabb hazugságot.
A kötet 37. oldalán, az Egy kis kasztrálás cím? alfejezetben ezt veti papírra a nyolc évvel korábban futott – majd a
Medgyessy-kormány nyomására a Magyar ATV-r?l lekényszerített – Sajtóklub m?sorvezet?jér?l, vagyis e sorok
írójáról: „Lovas pedig a Magyarországot befeketít? külföldi újságírók elleni orvosságként »egy kis kasztrálást«
ajánlott.”
Sajnos a magyar médiafigyel? cégnek, az Observernek ez az adás már nem volt meg sem leírt, sem felvett
formában. Viszont megvolt a két héttel kés?bbi, 2002. január 25-i (pénteki) adás, amely ismerteti, mi hangzott el
két adással korábban. Tette ezt annak kapcsán, hogy a vezet? német konzervatív lap, a Frankfurter Allgemeine
Zeitung akkori budapesti tudósítója a „kasztrálás”-sztorit már – ugyancsak hazug beállításban – el?adta tekintélyes
lapjában.
Íme a részlet:
„M?sorvezet?: »A Brookings Intézet – amely egy liberális kutatóintézet, ahogy Amerikában mondják – és a Harvard
Egyetem decemberben tartott a külföldi tudósítóknak egy konferenciát, ahol Marvin Kalb legendás hír? amerikai
újságíró, aki a Harvard Egyetem John F. Kennedy Intézetében dolgozik, újságírást és politológiát tanít, elmondta,
az intézetben készítettek egy felmérést arról, hogy a külföldi tudósítók különböz? országokban miként látták
Amerika bevonulását Panamába 1988-ban. És azt vették észre, hogy Németországban teljesen másként látták,
Törökországban másként. Négy különböz? országban négy különböz? oldaláról ragadták meg ezt a történetet. […]
Nálunk ez súlyosabb: azt írta a vezet? konzervatív német lapban egy Matthias Rüb nev? úr, hogy mi azt javasoltuk
két héttel ezel?tt, a kiegyensúlyozatlanságok elkerülése érdekében a külföldi újságírókat kasztrálják. Volt pofája ezt
hazudnia Matthias Rübnek!«
Bayer Zsolt: »Az el?bb…«
M?sorvezet?: »De még ezt hadd mondjam el, hogy mit mondtunk – bocs! –, mert nem voltál itt, és netán sokan nem
hallották. Azzal kezdtük az adást – nagyon sokan látták, több százezren –, hogy felolvastunk egy felháborító
szöveget, amely egy izraeli lapban jelent meg, amelyik arról szólt, hogy az elfogott arabokat kasztrálni kellene, és
ez elijesztené a többi arabot, akik azután elmennének Izraelb?l és Palesztinából. És a végén, amikor beszéltünk
err?l, akkor gúnyosan visszatérve a témára [azaz a magyarországi külföldi tudósítók témájára] azt mondtam, hogy
hát ott nyilván meglenne a megoldás: kasztrálás, és erre te nevetve mondtad, hogy hát azért ne túlozzunk.«”
Mayer hazugságát súlyosbítja, hogy a szerz? a Magyar Nemzetben korábban már megcáfolt – enyhén szólva –
torzítást tálalta fel könyvében nyolc évvel kés?bb. A lapunk 2002. február 2-i számában megjelent cikk ugyanis már
foglalkozott azzal, hogy mind Matthias Rüb, mind pedig az ? nyomán Paul Kreiner a német Der Tagesspiegelben
ugyanezt a kasztrálási hazugságot adta el a Sajtóklubról. Lehetetlen, hogy Mayer ne olvasta volna ezt a cikket,
ugyanis ? is szerepelt a benne bírált tudósítók között.

3. oldal (összes: 5)



Bakancsok és szatrapák
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://flagmagazin.hu)

Ezután talán érthet?, hogy könyvbírálatban szokatlan módon a könyv tartalmával a továbbiakban egyáltalán nem
foglalkozunk, hiszen bemutattuk már, hogy milyen „tényekre” épül.
Csakhogy nyilván sokakban felmerül a kérdés: ha a „kelet-európai jobboldali veszély” valóban annyira félelmetes,
akkor miért kell feltupírozni egy róla szóló könyvet hamisításokkal, tények elferdítésével és nyolc évvel ezel?tti, már
akkor megcáfolt és most leporolt hazugságokkal?
Nyugtassuk meg Rómát, Bécset, Koppenhágát és Bernt: „Európának” nem kell rettegnie sem a magyar
jobboldaltól, sem a „széls?jobboldaltól”, az ugyanis náluk – de a most hatalmon lév? szlovák koalícióban is – már
kormányon van. Így Berlusconi Olaszországában, ahol az egyik koalíciós partner, az Északi Liga hét év óta, de a
legutóbbi választásokon is hatalmas sikereket könyvelhetett el.
Svájcban a leger?sebb párt széls?jobboldali, míg Hollandiában nagy eséllyel megnyeri a következ? választást. A
radikális Valódi Finnek Pártjának népszer?sége tíz százalékon áll, Norvégiában a Haladás Párt a tavalyi
országgy?lési választásokon 23 százaléknál is többet kapott. Dániában a széls?jobboldal a kormányzó
konzervatívokat támogatja a parlamentben, miközben rövid id? alatt megkétszerezte támogatottságát, és 14
százalékra tornászta fel magát.
Belgiumban a középpártok vállvetve m?ködnek együtt a Flamand Érdek párttal, és a flamandok fele már az ország
kettészakadását támogatja. Ausztriában a széls?jobboldali és populista pártok tavaly júniusban összesen 22
százalékot értek el. Nyugati szomszédunknál egyébként a tízgyermekes Barbara Rosenkranz – akinek férje
neonáci hírlevelet ad ki – beszáll az osztrák elnökválasztási harcba – a legnépszer?bb osztrák bulvárlap, a Kronen
Zeitung élénk támogatása mellett.
Míg nálunk politológusok és egyéb véleményformálók a külföldi újságírók által is többször megrágott
magyarázatokat és kliséket ismételgetik az európai f?sodratú és radikális jobboldali pártok közötti „karanténes”
viszonyról, a Jeune Afrique április 3-i számában Béchir Ben Yahmed, a francia hetilap széles körben elismert
tekintély? lapigazgatója már a jöv?t festi fel. Az Európában kibontakozó legújabb trendb?l kiolvasható, írja
vezércikkében, hogy Sarkozy elnök a bukást elkerülend? ugyanolyan gátlás nélkül veszi be majd kormányába a
legutóbbi helyhatósági választásokon új er?re kapott Nemzeti Frontot, mint ahogyan baloldali figurákat vett be
kormányába megválasztása után. Ami, írja Yahmed, iskolát teremt majd.
Azaz: „Európa” ne rettegjen Magyarországtól. Inkább saját magától.
Ami pedig a mottóban idézett, szintén állami fizetést húzó Tamás Pált illeti, biztosak lehetünk benne, hogy az
ismert balliberális konfliktuskutató már szorgalmasan veszi az úszóleckéket, mert csak a felszínen lebegve tud
majd rettegéseir?l nyilatkozni a nemzetközi sajtónak az elkövetkez? években. Például Gregor Mayernek, aki a
vasárnapi választásokat kommentálva azt mondta az iráni Press Tv budapesti tudósítójának, Orbán majd
„titokban” egyeztet a parlamentbe kerül? Jobbikkal. És e titkokról – Odehnal kollégájával együtt – majd ismét az itt

4. oldal (összes: 5)



Bakancsok és szatrapák
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://flagmagazin.hu)

bemutatott Mayer tudósítja lapjait.

Lovas István, mno.hu

Magyar Nemzet, 2010. április 17.

     
    
   

          

   
  

Ajánló

   

  

5. oldal (összes: 5)

http://www.magyarmenedek.com/products/16683/100_evvel_Trianon_utan_DVD_-_Drab...

	textsize_select: []
	form_build_id: form-xGNp39S5huXeycyxpGNLo8LtSirnpOD0cMLcIVlKPCE
	form_id: textsize_form
	vote: []
	form_build_id: form-lHHE4JN1FMfieM7MteKrRzcHvOOBv4yapzvTOKTWpa8
	form_id: fivestar_custom_widget


