;!;;‘AG %.,. Lovas

Istvan: Nyilt levél az AFP budapesti tuddsitéjahoz

A;(;‘Aziﬂ Kozzétette: www.flagmagazin.hu (https:/flagmagazin.hu)

Lovas Istvan

2017 4prilis 10. Flag

Szbveg méret

90
Mentés

Atlag: 5 (1 szavazat)

Mérték

. Nyilt levél az AFP budapesti tudésitéjahoz

1. oldal (6sszes: 3)



FLAG . Lovas Istvan: Nyilt levél az AFP budapesti tudésitéjahoz

PO G

NfAGKZlN Kozzétette: www.flagmagazin.hu (https:/flagmagazin.hu)

Hazszamtévesztés hazugsagfonton.

Peter Murphy
Agence France Presse
Budapest

Kolléga Ur!

On mar nagyon hosszu ideje tudosit a francia AFP budapesti irodajabol, tgyhogy nehezen képzelhet? el, hogy mai
jelentésében ne szandékosan hazudott volna.

Ma este ,Zuma-ugyben” dél-afrikai események utan keresgélve talaltam meg azt a tudésitaséat, amely a Zululand
Observer nev?, igen komoly szerkeszt?séggel m?kdd? dél-afrikai hirportal jelentetett meg ezzel a cimmel:
'Alhirek’ — Orban illiberalis Magyarorszaganak

masik

fegyvere. (http://zululandobserver.co.za/afp/261826/fake-news-another-weapon-in-orbans-illiberal-hungary)

Alatta pedig ez all: irta Peter Murphy — AFP, 2017. &prilis 9, 13:35

On azt irja nagy lélegzet? jelentésében, hogy az Origo.hu hazug, alhireket terjeszt? portal. Ami nyilvan annyira
felbolygatta Zuluféld lakdinak nyugalmat, hogy még a kafferbivalyok is elfelejtettek a kdzeli téhoz vonulni. Origo.hu!
— csaptak a homlokukra a zuluk is, akik alig varjak, hogy az 6n tavirati irod4ja allitélagos alhireket k6zl? alban,
szlovak, gorog és portugdl hirportalokrdl is értesiljenek ekkora terjedelemben.

Az Origo azért alhirezik 6n szerint, mert e portal azt irta, a CEU (Soros-egyetem) hamis diplomakat ad ki, majd
orakkal kés?bb a kormany bejelentette, torvényjavaslattal fogja szigoritani a kulféldi bejegyzés? egyetemek
m?kddését. Hogy itt mi az alhirség, nem egészen értem.

Ezutan ir j6 sokat az Orig6rél, azt ,alhirek hazugsaggyaranak” nevez? Gjsagiro idézetét betéve, majd a TV2-r?l, a
Népszabadsagrol, a Népszavarol, az ellenzékt?l eltépett Figyel? hetilaprél stb. Végil csattanénak Peth? Andras ex-
népszabadsagos Ujsagirdtol ezt az idézet iktatja be: ,Nem lennék meglepve, ha ugy déntenének (marmint a
kormany — L.1.), hogy a kdvetkez? valasztas el?tt (2018-ban) utana mennének a kevés megmaradt fliggetlen
médiumnak”.

Vagyis a szokvanyos sztereotipia, amit sajnos nem sokan vesznek észre a kilfoldi olvasok kézil: mivel a mai
ellenzéknek nagyon j6 dolga van, minden esetben a valddi helyzet meghamisitasa mellett egy jov?re vonatkozo, a
mainal messze rosszabb fikcidval kell el?allniuk ,sanyar(” sorsuk és az orszag ,sz6rny?” helyzetének
érzékeltetésére. Vagyis hogy Orban majd le is daralja ?ket tatarbeefsteaknek.

Utols6 mondata, ami miatt még a Zuluk kiralya sem fog tudni ma aludni: ,Sem a kormany, sem az Origo hem
valaszolt az AFP azon kérésére, hogy kommentéljak e cikket”.

Nos, nem tudom, hajland6 lenne nekem egy ,kommentart” kiildeni egy kérdésemre és egy allitAsomra?

Kérdés: On, aki jol ismeri a valodi magyar médiahelyzetet, tudna talalni egyetlen olyan ellenzékit Magyarorszagon,
aki ,igennel” valaszolna arra, vajon belemenne-e egy olyan fiktiv helyzetbe, hogy az ellenzék kap meg minden
jelenlegi kormanypéarti médiumot és a kormany a jelenlegi ellenzéki médiumokat? Vagyis a kormany kezébe
kerlilne az 1 milliés hiraddval buszkélked?, kilfoldi tulajdonban [év? RTL Klub, az ATV, a Hirtévé, mig az ellenzéké
lenne az M1 és tarsai, valamint az Echo TV?

A hetilap piacon szintén: az ellenzék megkapné az egy-két kormanyparti hetilapot, a kormény pedig ratenné a
kezét az 6sszes tbbbi hetilapra?

Ami pedig egy allitasomat illeti: az alhirek és hazugsagok terjeszt?je nem éppen az ellenzéki és Soros-tAmogatasu
médiumok?

Csak hogy egy mai példat emlitsek:

A Soros éltal kitartott 444.hu internet portal ma 16:18-kor ezt harsogta cimében: ,Hatalmas, CEU-melletti tiintetést

2. oldal (6sszes: 3)


http://zululandobserver.co.za/afp/261826/fake-news-another-weapon-in-orbans-illiberal-hungary

FLAG . Lovas Istvan: Nyilt levél az AFP budapesti tudésitéjahoz
M‘AG‘A‘Z|N Kozzétette: www.flagmagazin.hu (https://flagmagazin.hu)

tartottak Berlinben”.

Arrol szolt, hogy a demonstraciot vasarnap délutan 2-re hirdették meg a Gendarmenmarkthoz, a Schiller-szobor
mellé. A cikk szerz?je, Sarkadi Zsolt azt irja: ,Az alabbi képen is latszik, milyen sokan mentek el.” Fotot is
csatoltak hozza. En is. Ugyanazt.

Ezt a ,hatalmas” pro-CEU alhirt (hazugsagot) az el?bb emlitett RTL Klub is ,nyomta” egymilliés nézettség? esti
hirad6jaban.

Es mi a tény?

Az, hogy ez a tiintetés a Pulse of Europe berlini tiintetése volt. Aminek semmi kéze nem volt a CEU-hoz. Csak
annyi, hogy elé allt par figura, akik CEU-tablakat tartottak fel.

Mondja, ha nem is akarja kommentélni, amit az olyanoktol, mint 6n, az elmult évtizedekben nagyon megszoktam,
nem irna err?l egy leleplez? tudoésitast az AFP-nek és akkor garantaltan a teljes KwaZuluban leélina az élet a
hatalmas izgalomtol, amit 6n okoz, de ezUttal tényszer? tuddsitasaval.

www.lovasistvan.hu

Tisztelt olvasok!

Legyenek olyan kedvesek és tAmogassak "lajkukkal" a Flag Polgéari Magazin Twitter oldalat a kbvetkez? cimen:
https://twitter.com/syracuse?3. illetve a Facebook oldalat pedig az alabbi cimen:
https://www.facebook.com/flagmagazin

- Minden "lajk szamit, segiti a magazin m?kodését!

Kdszbnettel és baratsaggal!

www.flagmagazin.hu

DR. DRABIK JANOS

100 EVVEL TRIANON UTAN | | #reees

DVD

Ajanlé

3. oldal (6sszes: 3)


http://www.lovasistvan.hu
https://twitter.com/syracuse73?fbclid=IwAR1gOFheZQtvHBC8StEh8ucDjKmbwW5Vhs5GIsLl4ybji6-Il82JvKDaRdA
https://www.facebook.com/flagmagazin
http://www.flagmagazin.hu
http://www.magyarmenedek.com/products/16683/100_evvel_Trianon_utan_DVD_-_Drab...

	textsize_select: []
	form_build_id: form-tW-xZrN0az4Yi-N62ys4cDENwenr4BNs64XkXIBghQM
	form_id: textsize_form
	form_build_id: form-8oquf_Qi3oCoDQ8BMNS4v7KaohXgRVvs4GS84u1tHf0
	form_id: fivestar_custom_widget


