



## Lovas István: Elhallgatott hírek 234. / Nemzetközi sajtószemle

2017 február 26. Flag

### Szöveg méret

Mentés

- 
- 
- 

- [0](#)

5

Átlag: 5 (1 szavazat)

Mérték

Svéd szenátor magasztalja Orbán politikáját svéd portálon

### [FRIDA TIDER](#)

Erik Almqvist volt svéd szenátor ódákat zeng Magyarországról megjelent hosszú cikkében, amely a Magyarország régi nemzet – modern nemzetépítés címet kapta.

Az elismerés, nagy terjedelmű írás így fejeződik be: a jövőt nem ismerhetjük. De az biztos, hogy Orbán Viktor nemzetépítése olyan mély és pozitív nyomot hagy, amelynek hatása évtizedekig még érezhető lesz és remélhető, hogy ez Nyugat-Európa és talán Észak-Európa országait is lelkesíteni fogja.

Most pedig a hitetlenkedőknek magyarázat: Almqvist szenátor dicséretének természetesen nem egy fősodratú, hanem a radikális jobboldali svéd Frida Tider adott teret. *„És így a balliberálisoktól rettegő Gázsó-féle MTI nem is meri megemlíteni.”*

## **Volt moszkvai brit nagykövet: „Meglepő, hogy Oroszországot nem vádolják a rossz idő miatt”**

### [RUSSIA TODAY](#)

Sir Tony Brenton volt moszkvai brit nagykövet az Oxford Union vitanapján elmondta, a média Oroszországot rendszeresen gonosz, revansista, lopakodó, manipuláló fenyegetésnek festi le. Ezt mondta egyebek között: „Ma némileg meglepődtem, mert nem láttam olyan sztorit, amely az oroszokat okolná az itteni rossz időjárás miatt és azt Borisz viharok nevezte volna... Ez az újságírás veszélyes, mert sokkal nehezebbé teszi a nyugati politikusok dolgát, hogy értelmesen tárgyaljanak orosz politikusokkal.”

*/Brenton nem említette külön a 444-et, az Indexet, a HVG-t és “hasonszerűt”./*

## **A szaúdi sejkesség két milliárd dolláros blöffje?**

### [DIE WELT](#)

Ezzel a címmel indítja cikkét a német lap, amely azt a szenzációs hírt közli, hogy Szaúd-Arábia jövőre állami kézben lévő olajtársaságát, az Aramco-t be akarja vezetni a tőzsdére, amelyet olyan amerikai cégek uralnak, mint az Apple, a Google és a Microsoft és további 7 amerikai cég, amely vezeti a világ börzén bejegyzett legnagyobb vállalatok listáját.

Rijad 2018-ban az Aramco öt százalékaival akar belépni a tőzsdére a JP Morgan Chase, a Morgan Stanley és a HSBC segítségével. Ez lenne a világ legnagyobb tőzsdéi megjelenése.

Az Aramco a részvényeiért 100 milliárd dollárt szedne be. Ez lenne a legnagyobb értékű tőzsdemegjelenés azóta, hogy a kínai Alibaba nevű kereskedelmi óriás 25 milliárd dolláros értékben indult el a börzén.

A „blöff” arra utal, hogy senki nem tudja, mennyit is ér valójában az Aramco. Sokan nem hisznek a szaúdi királyság értékelésének, mely szerint 800 milliárdot ér, mert az értékelés az olajtartalékon alapul. A skót Wood Mackenzie tanácsadó cég ennek a felére értékeli. Az orosz Rosznyeft értékét az Aramco négyszeresére becsülik.

De az is bizonytalan, hogy a jövőben mennyi szükség lesz olajra, miután egyre szigorúbbá válnak a káros anyag kibocsátásra vonatkozó előírások.

## **A Daimler Moszkva mellett létesít összeszerelő üzemet**

### [RUSSIA TODAY](#)

A német Daimler autógyár 250 millió dollárt fektet be abba, hogy összeszerel? üzemet hozzon létre Moszkva térségében, ahol mintegy ezer ember fog dolgozni. Az üzem építését az újonnan alapított Mercedes-Benz Manufacturing RUS (MBMR) vitelezi ki.

A gyártás 2019-ben indul.

## **Trump lehúzta a f?sodratú média „Obamamániás” hitelességét vécébe dobó CNN-t és NYT-t**

[BLABBER.BUZZ](#)

Miután tegnap este az a médiatörténelemben páratlan esemény okozott hatalmas botrányt, hogy Sean Spicer fehér házi sajtótájékoztatójára nem engedték be a CNN, a Politico, a Buzzfeed és a Los Angeles Times tudósítóját, de oda beléphetett több amerikai tévéállomás és a Washington Times, valamint más lapok újságírói, megjelentek alternatív hangok is, amelyek helyeselték, ami történt.

Így a portál egy „Professor Jacobson” néven emlegetett twitterszámla tulajdonos üzenetét idézi, mely szerint „Csak ütlek és nézték, ahogyan szakmájuk hitelességét Obamamániájukkal és elfogultságukkal a vécébe lökjék, Trump pedig azt lehúzta”.

Az alapjaiban rázkódó CNN-en Brian Stelter reagált azzal a javaslattal, hogy most már a CNN és a New York Times is MINDEN elnök iránt mutasson semlegességet.

Aki a történetekr?l el akarja olvasni a NYT err?l tegnap este írt cikkét, itt teheti:

[https://www.nytimes.com/2017/02/24/us/politics/white-house-sean-spicer-briefing.html?emc=edit\\_na\\_20170224&nl=breaking-news&nid=47356534&ref=headline](https://www.nytimes.com/2017/02/24/us/politics/white-house-sean-spicer-briefing.html?emc=edit_na_20170224&nl=breaking-news&nid=47356534&ref=headline)

## **A két vezet? + 1 etnikai USA-lap egyszerre talpal bele Gorkába**

[THE NEW YORK TIMES](#)

[THE WASHINGTON POST](#)

[FORWARD](#)

*Teljes véletlenséggel az USA két vezet? lapja szinkronban, nagy terjedelemben nácizsa szét Gorka Sebestyént, Trump elnök tanácsadóját. Vele egyid?ben az amerikai zsidóság vezet? lapja is, amelynek mondanivalója, azaz a támadás iránya ugyanaz, mint a testvérlapjaié.*

A NYT err?l szóló cikkének címe: „Iszlámgy?löl? zsidóbarát a Fehér Házban”.

A WP cikkének a címe szintén teljesen véletlenül Gorkának az „ócska kis hülye, sehonnan jött proli” imázsát suvicolva adta tíz gépelt oldal terjedelm? cikkének ezt a címet: „Trump tanácsadója: Washington peremér?l a hatalom közepébe vezet? odisszea”.

A WP róla szóló története azzal a szörny? jelenttel indít, hogy Gorka Trump elnök beiktatásának estéjén az ünnepséget Bocskaiiban („High-necked, black Hungarian jacket”) megjelenve vett részt.

Az USA-beli zsidóság vezet? lapja, a Forward egyenesen Lily Bayerre kérte fel arra, hogy szaglásszon egy nagyot Magyarországon Gorka nyomai után. Megtette, kilenc nyomtatott oldal terjedelemben.

*Lily Bayer volt az, aki a Politico-t tudósította Putyin budapesti látogatásáról. És szintén teljesen véletlenül e három lap tudósítóit tiltották ki tegnap a fehér házi sajtótájékoztatójáról. (Pontosabban: a WP – nyilván szagot fogva – nem is küldte már el tudósítóját Spence sajtókonferenciájára.)*

Bayer így kezdi oknyomozó írását: „Amikor nemrégiben fotók jelentek meg Sebastian Gorkáról, Donald Trump elnök reflektorfényben álló helyettes asszisztensér?, olyan érdemrendet viselve, amely azon náci kollaboráns rezsimre asszociált, amely Magyarországot a II. világháború alatt vezette, az ellentmondásos biztonsági stratégia nem volt bocsánatkér? hangulatban.”

Ezután jön Gorka kapcsolata a Jobbik több volt prominens tagjával, majd jönnek a nyilasok, a megölt zsidók, Torockai László. Megjegyzi, Gorka Orbán korábbi tanácsadója volt.

Majd jobboldali pártalapítása Molnár Tamással és Bégány Attilával. Miközben mindenütt megjelenik az „antiszemitizmus” szó.

Majd jön a Demokrata és Bencsik András.

Azután a Magyar Gárda egyik alapítójaként is bemutatott Bencsiket bíráló Szombat újság.

És az, hogy Gorka merészelt cikket írni a Szombat által bírált Demokratába, valamint affinitása a magyar jobboldallal és a Magyarországot hosszú id?n át kormányzó „antiszemita uralkodójával”, Horthyval.

Utána jön a Nyilaskersztes párt, Árpád-sávós zászló, majd az amerikai Breitbart, amelynek Gorka „maga” volt nemzetbiztonsági szerkeszt?je, és sok egyéb, ami belefér a 9 oldalba.

Az internetes portálon megjelent cikknek van még egy érdekessége.

Annak írójaként Lili Bayer jelenik meg, de ha valaki a nyomtatható nézetre klikkel, ott a szerz?, meglepetésre, nem Lili Bayer, hanem Josh Nathan-Kazis.

*De tulajdonképpen nem mindegy?*

[www.lovasistvan.hu](http://www.lovasistvan.hu)

### **Tisztelt olvasók!**

Legyenek olyan kedvesek és támogassák "lájkkukkal" a **Flag Polgári Magazin** Twitter oldalát a következ? címen: <https://twitter.com/syracuse73>. illetve a Facebook oldalát pedig az alábbi címen: <https://www.facebook.com/flagmagazin>

- Minden "lájk számít, segíti a magazin m?ködését!

Köszönettel és barátsággal!

[www.flagmagazin.hu](http://www.flagmagazin.hu)

DR. DRÁBIK JÁNOS  
100 ÉVVEL TRIANON UTÁN  
DVD A trianoni gyalázaatról tabumentesen



„Egy film amelyet minden  
magyarnak látnia kell”

Ajánló

---