
Lovas István: Éterháború
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://flagmagazin.hu)

         

 

    Lovas István: Éterháború  

  2016 május 10.  Flag           

Szöveg méret

  
Mentés     

  
  
  

0 

5

Átlag: 5 (1 szavazat)

Mérték   

1. oldal (összes: 4)



Lovas István: Éterháború
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://flagmagazin.hu)

    A Nyugat vetet le tévéadókat a m?holdakról, országai blokkolnak hírforrásokat, de err?l a „szabad” sajtó említést
sem tesz...

Évtizedeken át tartó hatalmas felháborodás kísérte a hidegháború idején, hogy a szovjet tömb országaiban
zavarással tették lehetetlenné vagy nehézzé a nyugati rövidhullámú rádióállomások, els?sorban a Szabad
Európa/Szabadság Rádió adásainak vételét. Az akkori, valóban szabad világ szabad sajtója ezt – joggal –, a
totalitárius rendszerek velejárójának tekintette, ahol rettegtek az olyan hírek, vélemények terjedését?l, amelyek
alááshatták egyeduralmukat. A helyzet most megfordult. Ma a Nyugat vetet le tévéadókat a m?holdakról, a nyugati
szövetség tagországai blokkolnak hírforrásokat. Méghozzá úgy, hogy err?l igen kevés kivételt?l eltekintve a nyugati
„szabad” sajtó még említést sem tesz. S?t, az Európai Uniót is beleértve, egyre szervezettebben fegyverkezik az
alternatív hírforrások ellen. Nézzünk el?ször két minapi tiltást. Április 20-án Nils Ushakov, Riga polgármestere
„totálisan idióta döntésnek” nevezte, hogy az orosz Sputnik hírügynökség lettországi kiterjesztés? portálját
(Sputnik.lv) és az RTR Russia tévéállomást az országban a hatóságok blokkolták.

Azzal az indokkal, hogy e médiumok Lettország nemzetbiztonságát fenyegetik. A polgármester feltette a kérdést,
vajon a több tízezer, Lettországról híreket adó internetes portál és a több tucat, Oroszországban m?köd?
tévécsatorna közül hány lenne besorolható e veszélyt jelent? kategóriába, majd egy füst alatt Lettország
szégyenének nevezte a sajtószabadságot durván korlátozó döntést. Vajon ki értesült err?l? Ezzel szemben milyen
nyugati sajtóvisszhangja lenne, ha Oroszországban kezdenék zavarni a Prágából sugárzó Szabadság Rádió orosz
nyelv? adását? A választ mindenki tudja. A kommentárok nem gy?znék hangsúlyozni, hogy mindez bizonyítja: a
putyini diktatúra visszatért kommunista gyökereihez. Márpedig a nyugati közvéleménynek egyre inkább igénye van
alternatív forrásokra a rohamosan totalitarizálódó médiája által felkínált monoton étrend miatt. Akik a nyugati
hírforrások mellett más médiát is figyelemmel kísérnek, tudják, hogy naponta tucatnyi igen fontos és érdekes hír
vész el a nyugati hírfogyasztóknak. Egy kis rutinnal már el?re megmondható, mely hírek nem vagy csak igen
korlátozott mértékben fognak felbukkanni a nyugati, cenzúrázott és öncenzúrázott médiában. (És ehhez még Udo
Ulfkottének sem kell lenni.) Az elmúlt hetek tengernyi példájából ragadjunk ki egyet, amely nem világrenget?
fontosságú ugyan, de igen jellemz? arra, mi történik a „szabad világ” „szabad médiájában”. El?ször is képzeljük
el, mi történne, ha nálunk egy klasszikus operát úgy énekelnének, hogy a partitúrát a kormány érdekeinek
megfelel?en cenzúráznák. A felháborodásban a német sajtó egészen biztos elöl járna.

Címoldalas cikkek garmada mutatná diadalittasan, íme, mire vezetett, hogy Brüsszel büntetlenül engedi a szólás-
és sajtószabadság magyarországi földbe döngölését. Majd német és osztrák színházak, s?t operák kínálnák fel
színpadjukat vendégszereplésre a megrendszabályozott magyar el?adóm?vészeknek. Csakhogy ennek éppen a
fordítottja történt – minden sajtóvisszhang nélkül. Berlin harmadik legfontosabb színházában, a Komische Operben
játsszák Mozart halhatatlanját, a Don Giovannit. Úgy, hogy a librettót Erdogan török elnök, migrációs szultán
esetleges megsértésének elkerülése végett megcenzúrázták. A kétszázhuszonkilenc évvel ezel?tt írt darab ugyanis
félelmet kelt a mai merkeli Németországban. Amikor Leporello a híres Catalogóban dicsekedve sorolja ura, Don
Giovanni szívtipró kalandjainak számszer? eredményeit, és a franciaországi száz hölgy után törökországi
kalandjaira kerülne sor, helyette a német énekes szájából Irán tör el?: „und neunzig in Persien”, azaz „és
kilencven Perzsiában”. A Don Giovanni cenzúrázásának botrányáról kizárólag az olasz sajtó adott hírt április 26.
és 29. között. A német – a tett színhelyének médiája – olyannyira nem, hogy aki a Safari keres?be beüti a „Mozart
Don Giovanni zensuriert” szavakat, ezt a választ kapja a nulla találat mellett: „Nem az »unzensuriert«-ra
(cenzúrázatlan) gondol”? A válasz: nem. Aki össze akarja vetni, hogy mi történik a világban egy adott pillanatban
egyrészt a BBC, a CNN, valamint a többi nagy nyugati tévéállomás, másrészt a globális orosz Russia Today (RT)
vagy az iráni PressTV tükrében, kapcsolja be ?ket most.

Az el?bbi kategóriában lév?k egyhangú és unalmas híradásai már-már a szokásos híreket kínálják: állam- és
kormányf?k tárgyalásai, Észak-Korea és a többi rosszcsont legújabb kihívásai a Nyugat ellen, valamint hírré
tupírozott (sport)események szorítják ki a valódi híreket. Az interneten (még) elérhet? RT és a PressTV él?
adásaiból nem csak olyan közel-keleti hírekr?l is értesülhetnek a néz?k, amelyek a jöv?beni, Európába tartó
migrációt befolyásolhatják vagy befolyásolják. ?k hírt adnak arról is, ha egy európai városban tízezrek tüntetnek,
netán összecsapnak a rendfenntartó er?kkel, például az adott kormány vagy az Egyesült Államok–Európai Unió
szabadkereskedelmi szerz?dése ellen, vagy láthatják azokat a videókat, amelyek mutatják, miként rúgnak hasba
amerikai rend?rök egy széken ül? n?t. Az iráni PressTV m?holdas adását az utóbbi években sorra parancsolták le
a m?holdakról, els?sorban – állítják Teheránban – az adó Palesztinából sugárzott adásai miatt. Ez el?ször Európát
érintette, majd a többi földrészt is. Eközben a Russia Today, ez a globálisan mind nagyobb, a nyugati hivatalos
körök számára riasztóan növekv? népszer?ségnek örvend? adó els? számú közveszéllyé lépett el?. Igen: a több
nyelven sugárzott Russia Today tévére és a Sputnik hírügynökség két tucat nyelven adott híreire, illetve
rádióadásaira már százmilliók kíváncsiak. Az amerikai kongresszus külügyi bizottsága tavaly márciusban szinte

2. oldal (összes: 4)



Lovas István: Éterháború
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://flagmagazin.hu)

hisztérikus hangú meghallgatást tartott ezzel a címmel: Szembeszállni azzal, hogy Oroszország fegyvernek
használja az információt. A honatyákat az is nagyon zavarta, hogy az Amerika Hangja és Washington egyéb
propagandaadóit szinte senki nem hallgatja vagy nézi.

Mindennek nyomán a Russia Today öngúnyoló, napok alatt világsikert elért videoklipet sugárzott, amelyen az
látható, hogy az adó újságírói egy gulágot idéz? tömlöcben dolgoznak, percenként telefonálva egyeztetnek a
Kremllel, Misa medve f?szerkeszt?i irányítása mellett. Szintén tavaly márciusban az Európai Unióban határozták el,
hogy Brüsszelben tucatnyi kommunikációs szakért? közrem?ködésével elkezdik ellensúlyozni „a Kreml által
koordinált félretájékoztatást”. Hát nem szörny?, hogy az ukrajnai helyzetnek netán valaki más olvasatát is kínálja,
helyszíni tudósításokkal b?ségesen megf?szerezve? Bemutatva olyan felvonulásokat is, amelyek ezredéért
Magyarország az antiszemitizmus világközpontjává min?sülne? Nálunk az egyoldalú nyugati hírétrend szinte
egyeduralkodó. A kereskedelemben és a diplomáciában meghirdetett keleti nyitás a hírekre nem vonatkozik. Még a
magyarországi szállodákban felkínált tévécsomagokban sem, ahol a megszokott nyugati globális propagandaadók
– beleértve a nézhetetlen Bloomberg tévét – kizárólagossága szavatolt.

A mind brutálisabb cenzúra melletti perverz nyugati érvelés nem tántorodik el annak bizonygatásától, hogy a
Nyugat szabad, és csak a putyini és egyéb állami propagandaszennyezést?l védi az étert. Ez abban az értelemben
igaz, hogy szabadon, minden kritika nélkül fojthatnak el olyan híreket, véleményeket, amelyek veszélyeztetik a
hivatalos Nyugat által igényelt egyengondolkodást. S amely hírek segítenék százmilliók jobb tájékozottságon
alapuló döntését a szavazóurnáknál. Ami egy demokráciában elengedhetetlen lenne.

Lovas István - www.magyarhirlap.hu

  
Tisztelt olvasók!
Legyenek olyan kedvesek és támogassák "lájkukkal" a Flag Polgári Magazin Twitter oldalát a következ? címen:
https://twitter.com/syracuse73. illetve a Facebook oldalát pedig az alábbi címen:
https://www.facebook.com/flagmagazin
- Minden "lájk számít, segíti a magazin m?ködését!

Köszönettel és barátsággal!

www.flagmagazin.hu

  
     
    
   

          

   
  

Ajánló

   

3. oldal (összes: 4)

http://www.magyarhirlap.hu
https://twitter.com/syracuse73?fbclid=IwAR1gOFheZQtvHBC8StEh8ucDjKmbwW5Vhs5GIsLl4ybji6-Il82JvKDaRdA
https://www.facebook.com/flagmagazin
http://www.flagmagazin.hu
http://www.magyarmenedek.com/products/16683/100_evvel_Trianon_utan_DVD_-_Drab...


Lovas István: Éterháború
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://flagmagazin.hu)

  

4. oldal (összes: 4)


	textsize_select: []
	form_build_id: form-jnA4_vlJkqN2veAjL3EILCPm_G9uVU5KoMjUkV0zd2c
	form_id: textsize_form
	form_build_id: form-NUHwugXT8sOFMcg8n9-rmXRA6TiOCQTS2DIHUApTY18
	form_id: fivestar_custom_widget


