
Lovas István: Sajnáljuk a Népszavát, el?re bejelentett halála miatt? Na, ne!
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://flagmagazin.hu)

         

 

    Lovas István: Sajnáljuk a Népszavát, el?re bejelentett halála
miatt? Na, ne!  

  2014 július 03.  Flag           

Szöveg méret

  
Mentés     

  
  
  

0 

Még nincs értékelve

Mérték   

    
A Népszava felveszi a keszty?t a Fidesz ellen szalagcímmel jelent meg a lap június 24-én, s rendezett ugyanezzel
a címmel nemzetközi sajtótájékoztatót, ahol bejelentették, „a 141 éves múltra visszatekint? szociáldemokrata

1. oldal (összes: 4)



Lovas István: Sajnáljuk a Népszavát, el?re bejelentett halála miatt? Na, ne!
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://flagmagazin.hu)

napilap pénzügyi lehet?ségei a végletekig besz?kültek” {...}

MIÉRT NEM TÖRTE ÁT A NEOLIBERÁLIS LAP GYÁSZSIKOLYA A NEMZETKÖZI SAJTÓ KORLÁTJÁT? 

Némethék kudarcához ismét a racionalitást felülíró zsigerek vezettek.

{...}  és már csak két hónapot tudnak kitartani, hacsak nem j? el az égi manna pénzes? formájában.

 Értsd: az eddig nem jelentkez? mecénások és egy láthatatlan szögr?l leakasztott tízezer olvasó.
 A volt MSZMP-párttitkár Németh Péter f?szerkeszt? és Láposi Elza, a lap ügyvezet? igazgatója a rejtélyes svájci
tulajdonban lév? újságjuk pénzügyi cs?djéért az Orbán-kormány idején a sajtót gúzsba köt? politikát és f?ként a
hirdetések hiányát okolták. 

Ezt grafikonokkal szemléltették. Az egyiken az látható, hogy a „baloldali” (értsd: neoliberális) Népszava és
Népszabadság összpéldányszáma 59 292, addig a jobboldali Magyar Nemzet és Magyar Hírlap
összpéldányszáma 44 548, de az el?bbi kett? csupán 120 millió forint hirdetést kapott az elmúlt egy évben, míg az
utóbbiak 1474 milliót.
 Azt is közölték, hogy emiatt a Népszava feljelentést tesz ismeretlen tettes ellen, mert e tettes felel?tlenül
gazdálkodik a közpénzekkel, azaz a hirdetések elosztásával.
 Feltették a kérdést, vajon az állami cégek miért gondolják, hogy csak a jobboldali lapok közönségét akarják elérni.
  Azt elfelejtették megkérdezni, hogy e „baloldali” lap által imádott bankok és nemzetközi óriásvállalatok – amelyek
közül nem egynek a magyar GDP-nél nagyobb a jövedelme – vajon miért nem hirdetnek e 14 ezer példányszámú
napilapban. És azon is elmulasztottak hangosan morfondírozni, hogy vajon a külföldi sajtó által is függetlennek
nevezett ATV miért úszik a reklámban.
 Arról sem volt szó, amit Tamás Gáspár Miklós filozófus-publicista, a lap egyik szerz?je fogalmazott meg a
Népszava bejelentését követ?en úgy, hogy az „ óbaloldali” lap kimúlása tragikus lenne. Mely jelz?vel csak az a
baj, hogy az valójában óbaloldaliak által írt neoliberális sajtótermék. Ami ennél lényegesebb, a jobboldal iránt érzett
szerelmi viszonnyal nem vádolható Tamásnak a Népszaváról kiállított diagnosztikája tökéletes: „Ugyanakkor nem
tagadható, hogy ez nem jó újság”. Hozzátéve, hogy „Mint ahogy súlyos bajok vannak az egész balközép
zsurnalisztikával”. Az egykori MSZP-s agitpropos Lendvai Ildikó szombatonként írt publicisztikáit külön megemlítve
azt „rettenetesnek” nevezte. Nos, e rettenetes publicisztikák szerz?je múlt szombati írásának témája az az
„ismeretlen tettes”, akit a Népszava feljelentett közpénzek gondatlan kezeléséért. Cikkébe mindazon toposzokat
bes?rítette, amelyek a Klubrádió reggeli vagy délutáni bekapcsolása bármely pillanatában hallható. Csakhogy az
MSZP volt frakcióvezet?n?jének legnagyobb hibája szintén az, hogy a lapot ? is baloldalinak hazudva nem értheti,
hogy miért nincs érdekl?dés a Népszava iránt. „Az egész balközép zsurnaliszta” társadalom sem érti, hogyha
például nem a kamatcsaló Moloch bankokat ajnároznák, hanem valódi baloldaliként a kijátszott, 8 millió forint
kölcsön tíz évi fizetése után még 9 millióval tartozó, az öngyilkosság szélén nyomorgó áldozatokat, lapszámuk
emelkedne és – láss csodát – döbbenetükre „meg tudnák szólítani” a nap 24 órájában a fasisztázásra és
nácizásra süket fülüeket. Csakhogy, szerencsénkre, eszüket elvette zsigerük és ezért saját sajtójuk pártjaik

2. oldal (összes: 4)



Lovas István: Sajnáljuk a Népszavát, el?re bejelentett halála miatt? Na, ne!
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://flagmagazin.hu)

visszatérése ellen dolgozik.
 És éppen e racionális gondolkodást elfojtó zsigerek gejzírszer? m?ködésében keresend? annak a mára els?
pillantásra nyilván hatalmas meglepetést okozó ténye, hogy a Népszava létének hamaros megsz?nését az Orbán-
kormányra hárító nemzetközi sajtótájékoztatónak miért nem lett szó szerint semmi lenyomata a nemzetközi
sajtóban. Ugyanis ennek a lapnak a vezetése arra számított, hetekig err?l fog zengeni a külföldi média, amely
eddig minden hazai balliberális vagy neoliberális hangütésre az elképzeléseknek megfelel?en be is indult.
  Csakhogy a külföldi újságírók esetében is van a Magyarország ellenes propagandának határa. Ez pedig az, hogy
ugyanabban a cikkben vagy rádióprogramban nem lehet egymásnak ellentmondó információt közölni. Márpedig ha
azt állítják, a kazah típusú Orbanisztánban ismét megfojtanak egy „független” sajtóorgánumot és azt is, hogy az
ellenzéki lapok sokkal kevesebb hirdetést kapnak, mint a náluk kisebb példányszámban megjelen? jobboldali
újságok, akkor még Herr Idiot vagy Monsieur Crétin is elkezdheti vakarni a fejét: mikén lehet tomboló
médiazsarnokság abban az országban, ahol a kormányt támogató lapok összpéldányszáma alacsonyabb az azt
bíráló lapok példányszámánál.
 A bal- és neoliberális oldalnak érdemes lenne egyszer önmaga mítoszaival szembe néznie. Például azzal az
önáltatásukkal, hogy ha nagyobb lenne sajtójuk, akár át is vehetnék a hatalmat, és nem kellene alig leplezetten
egy véres népfelkelésre várniuk, ami akkor jön el, amikor Beckett Godot-ja. A Jobbik szinte mindenfajta sajtó nélkül
ért el egy olyan eredményt, amellyel Magyarország második legnagyobb pártja lett. Ugyancsak: aki egyetlen
pillantást vet a vezet? hírkeres? szolgálat, a Hirkereso.hu oldalára, azt látja, a balliberális internetes portálok mellett
a jobboldaliak alig játszanak szerepet. A Fidesz pedig 1998-ban saját sajtójának szinte teljes hiányában nyert
választásokat annak ellenére, hogy akkor a világháló „nem játszott”. Arról az 1998-ról van szó, amelyet négy évvel
korábban az MSZP-SZDSZ koalíció a közismert módon kezdte: a Pesti Hírlapot már az 1994-es választások els?
fordulója után megszüntették; a köztévében Baló György álma valósult meg az azonnali sz?nyegbombázással, a
Demokrata szerkeszt?ségét a második forduló után máig ismeretlenek verték szét vasrúddal, miközben e hetilap
akkor sem kapott egyetlen egy hirdetést sem, amikor annak példányszáma 48 ezer volt.

A médiában az 1990 után hatalmukat maradéktalanul meg?rz? „óbaloldaliak” gy?lölettel nézték, hogy négy és fél

3. oldal (összes: 4)



Lovas István: Sajnáljuk a Népszavát, el?re bejelentett halála miatt? Na, ne!
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://flagmagazin.hu)

évtized kommunista uralom után a jobboldal is megjelent a médiában, összes gyerekbetegségével. Akkor
harsogták, hogy a „piacról kell megélni”, miközben a multikra is sikeres nyomást gyakoroltak, hogy ne hirdessenek
a polgári lapokban. Majd kés?bb röhögtek, amikor emberi életekre tör? maffiózó barátjuk egyik tévéjükben
jelentette be, hogy egyenként likvidálja a jobboldali újságírókat.
 És most sajnáljuk a Népszavát? Na ne.

Lovas István
 (Magyar Nemzet, 2014-07-01)

forrás: Lovas István facebook

Tisztelt olvasók! Legyenek olyan kedvesek és támogassák "lájkukkal" a Flag Polgári Magazin facebook oldalát,

a következ? címen: https://www.facebook.com/flagmagazin

 - Minden "lájk számít, segíti a magazin m?ködését!

 Köszönettel és barátsággal!

www.flagmagazin.hu

 

     
    
   

          

   
  

Ajánló

   

  

4. oldal (összes: 4)

https://www.facebook.com/flagmagazin
http://www.flagmagazin.hu
http://www.magyarmenedek.com/products/16683/100_evvel_Trianon_utan_DVD_-_Drab...

	textsize_select: []
	form_build_id: form-_o4vmcV1ZvjmenBLQ363EwTiBod5NXFE5mQdlVnFkro
	form_id: textsize_form
	vote: []
	form_build_id: form-f1ZIFk4A2Z1wldTa0o3yiLs4dhvNytgmSvJcv88-nzo
	form_id: fivestar_custom_widget


