Ma 2020 július 07. Apollónia napja van. Holnap Ellák napja lesz.
3368f4c8210fb125400accd97b794722.jpg

Amerikából jelentem LXXXX. - A 61-es vágány

Flag

Szöveg méret

Még nincs értékelve

Nemrégiben meséltem New York City legnagyobb vasútállomásáról, mely a világ egyik legnagyobb pályaudvara is egyben. A Grand Central Terminal-ról van szó, mely a híres New York-i metróval egyetemben több millió utast szállít naponta.

Vannak Manhattan-ben azonban olyan vasútállomások is, melyek titkosak, nem nyitottak a nagyközönség előtt, sőt létüket homály fedi. Olyannyira, hogy a 61-es vágány esetében az utóbbi évekig New York lakosai úgy hitték, csupán városi legendáról van szó. Azonban nemrégiben az illetékesek úgy döntöttek, megmutatják a 61-es vágányt, felvállalják létét. Megközelítésének pontos helyét azonban nem fedték fel, annak ellenére sem, hogy a pályaudvar nem áll állandó használatban.

A 61-es vágány a Waldorf-Astoria szálló alatt található pályaudvarra fut be. Bizony, a New York-i luxushotel impozáns épülete alatt vasútállomás található, melyről az 1930-as évek óta csak legendák keringtek, látni azonban senki nem látta sem a vonatokat, sem magát a pályaudvart. Annyit tudtak csupán, hogy bizonyos személyek, politikusok és üzletemberek a Waldorf-Astoria-ban eltöltött órák, napok után titokzatos módon eltűntek. Hiába várta őket az újságírók és fényképészek hada. Hiába aludtak a kijáratok előtt, az interjúalanyok sorra szinte köddé váltak. Aztán lassan elindult a legenda egy titkos kijáratról, mely kijárat lassan egész rejtett vasútállomássá nőtte ki magát, de legenda maradt, hisz létét bebizonyítani nem lehetett, egészen a 2000-es évek végéig.

Egészen addig a New York-i Közlekedési Hivatalok mindenkit "elzargattak" azzal, hogy csupán szóbeszédről van szó, aki a Waldorf-Astoria alatt található vágányról kérdezősködött. A helyzet azonban gyökeresen megváltozott. New York közlekedési hatóságai felvállalták a 61-es vágány létét, ugyan a nagyközönség előtt továbbra is zárva tart, megközelítésének útvonalai nem ismertek.

A Nagy Világválság után járunk. Az amerikai társdalalom kezd fellélegezni. Hamarosan megépül a Waldorf-Astoria szálló, mely szinte azonnal a gazdagok és hírességek, politikusok és közéleti személyiségek találkozóhelyévé vált. A Waldorf-Astoria a Park Avenue-n épült, nem messze a Grand Central Station-től, így egy vágány kialakítása a hotel alatt egyáltalán nem okozott nehézséget. Ugyan a szálloda alatt található vasútállomást rengeteg híresség használta, valójában egyetlen ember kényelmét és biztonságát szolgálta és ez a pedig az Amerikai Egyesült Államok 32. elnöke, Franklin D. Roosevelt volt.

Tíz évvel elnökké választása előtt FDR elkapta a poliót (járványos gyerekbénulás), mely deréktól lefelé megbénította. A betegségről és súlyos következményéről senki nem tudott és az elnök emberei segítségével titokban tudta tartani állapotát mind politikai ellenfelei, mind Amerika polgárai előtt. Persze ez a mai időkben lehetetlen lenne, de akkoriban nem volt kivitelezhetetlen. Ennek a tervnek egyik része volt a Waldorf-Astoria alatt található vágány, mely lehetővé tette az elnöknek, hogy az újságírók hada elül elbújva tudjon megérkezni New York City-be, illetve elhagyni a várost.

 

Az elnök számára egy különleges vasúti kocsit is terveztek. A vagonba különleges rugózást építettek. A járművet különleges rámpával is ellátták, melyen az elnöki limuzin fel tudott hajtani. Érkezésekor ugyanezen a rámpán hajtott le az elnök, már a limuzinban ülve. Az autó pedig rögtön a szálloda egyik, külön erre  a célra kialakított liftjébe hajtott, így az elnököt senki nem látta.

Ez a vasúti kocsi, közvetlen a második világháború után végleg "leparkolt" a szálloda épülete alatt. A szerelvény felépítéséből arra következtetnek a szakértők, hogy valami nagyon nehezet szállított. A vagont vaspáncél borítja, az ablakok pedig több rétegű üvegborításúak. Annak idején csak így lehetett golyóállóvá tenni. A vasúti kocsi kialakításából arra is következtetni lehet, hogy fegyveres őrséget is szállított. A vagon az MNXC002 számozással rendelkezik, melyben az X azt jelzi, hogy nem a Közlekedési Vállalat birtokában, hanem az USA kormányának tulajdonában állt, így szinte biztosak lehetünk benne, hogy ez a Waldorf-Astoria alatt látható vagon ugyanaz, mely annak idején Roosevelt elnököt szállította.

És vajon miért titkos a mai napig ennek a pályaudvarnak a léte? Azért mert a mai napig is vannak hírességek, politikai személyiségek, gazdagok, akik alkalmanként használják és ezen az útvonalon hagyják el New York City-t. Nem beszélve arról, hogy ez egy vészhelyzet esetén menekülő útvonal lehet "fontos személyiségek" számára.

Annak ellenére, hogy a 61-es vágány titkos, elég sok árulkodó jelet lehet találni a történelem lapjain. Egy 1940-ből származó meghívón feketén-fehéren szerepel, vasúti elérhetőség helyben az exkluzív vendégek számára.   A 49. utca felőli liftajtót, melyen a limuzinok annak idején kihajtottak, könnyű szerrel meg lehet találni. A városi legendák szerint Bush elnök is használta az állomást, Andy Warhol pedig itt tartotta egyik híres partyját.

Garbutt Katalin
]]>http://tinkmara.freeblog.hu/]]>

Szerző a Flag Polgári Műhely tagja

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Jobbegyenes (1793) Vetítő (37) Emberi kapcsolatok (36) Nagyvilág (1450) Szépségápolás (15) Életmód (1) Kultúra (6) Rejtőzködő magyarország (171) Belföld (5) Gasztronómia (539) Titkok és talányok (12) Politika (1571) Mozaik (83) Történelem (14) Sport (729) Gazdaság (652) Tv fotel (65) Autómánia (61) Mondom a magamét (4637) Irodalmi kávéház (489) Tereb (140) Alámerült atlantiszom (142) Egészség (50) Heti lámpás (241) Flag gondolja (33) Mozi világ (440)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>