- 0
Az ország legnagyobb kiárusítója, Gyurcsány Ferenc olyan szerződéseket kötött külföldi gigavállalatokkal, amelyek árát mind a mai napig nyögjük.
Az autópálya-matrica októbertől 500 forinttal, januártól pedig az e-útdíj 5,8 százalékkal emelkedik majd. Bizonyára kevesen tudjátok, és még kevesebben hiszitek el, de 2013 óta nem változtak az útdíjak.
Jogosan vetődik fel a kérdés, hogy hová kerülnek az útdíjrendszerbe befizetett összegek?
Nos, a válasz nagyon egyszerű.
A közutak használata pénzbe kerül, a múlt évben összesen 216 milliárd forintot jelentett mindez. Az útdíjrendszer 2018-ban pedig nettó 187 milliárdot termelt az állami költségvetésnek. Azaz termelne, de a bevételek jelentős része elmegy Gyurcsány előnytelen szerződéseire.
Az M5-ös és az M6-os autópályák építési költségeit többszörösen fizethetik ki az adófizetők 2031-ig és 2038-ig, hiszen ekkor járnak le a gyurcsányi szerződések.
Amúgy ezeket a szerződéseket az állam nem tudja felmondani, tehát a költségvetésbe befolyt összegeket magánkézben lévő külföldi cégeknek kell kifizetnie.
Az M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt. koncessziós társaságot 2004-ben a PPP (köz- és magán-együttműködés) projektek területén vezető német Bilfinger Berger BOT GmbH, az osztrák piacon több mint 125 éve jelen lévő Porr Infrastruktur GmbH, és a főként Közép-Európában tevékenykedő Swietelsky International Baugesellschaft m.b.H alapították.